Ústup BMW ze slávy už se zřetelně projevuje i na trhu ojetých aut

BMW za poslední dvě dekády změnilo své zaměření jako žádná jiná velká automobilka a k lepšímu to podle nás nebylo. Mnichovské vozy ztrácejí část své atraktivity a znát je to i mezi ojetinami, které přestávají být pro zákazníky tak atraktivní, jako bývaly.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ústup BMW ze slávy už se zřetelně projevuje i na trhu ojetých aut

22.2.2020 | Mirek Mazal

Ústup BMW ze slávy už se zřetelně projevuje i na trhu ojetých aut

/

BMW za poslední dvě dekády změnilo své zaměření jako žádná jiná velká automobilka a k lepšímu to podle nás nebylo. Mnichovské vozy ztrácejí část své atraktivity a znát je to i mezi ojetinami, které přestávají být pro zákazníky tak atraktivní, jako bývaly.

„Kdyby naši předci vstali z ledu, podivili by se, jak jsme vpředu,” zpívalo se kdysi v jedné písni. Podivili by se i dnes, v případě aut by ale jen o ohromení pokrokem nešlo. Spousta věcí se nepochybně posunula vpřed, s každým krokem tímto směrem ale přišel i přinejmenším jeden mířící do přesně opačných míst a na nabídce některých automobilek je to hodně znát.

Snad nejkřiklavějším případem je BMW, které se od přelomu milénia do dnešních dnů proměnilo z prémiového výrobce sportovně laděných sedanů, kupé a kombi ve výrobce sportovně se tvářících SUV. Dobře, to je trochu zjednodušující tvrzení, ústup z jakési faktické výjimečnosti a zaměření na náročného zákazníka je ale zcela nezpochybnitelný. Nikoho v BMW by v roce 2000 nenapadlo nabízet předokolku s turbem přeplňovaným tříválcem, dnes je takových aut v nabídce značky hned několik.

Nejde tu ale jen o nové modely, které automobilce dovolují zvyšovat prodeje navzdory ztrátě přízně části tradiční klientely, jde tu i o změnu charakteru klasických řad. Třeba taková řada 3 platila do časů generací E46 a částečně ještě E90 za velmi kvalitní, trvanlivé, řidičsky velmi zajímavé a výjimečnou technikou (zejména pak atmosférickými řadovými šestiválci) obdařené auto. To z ní sice neudělalo nejprodávanější nový vůz, na to byla moc drahá, ale rychle ji to posunulo na pozici nejžádanější ojetiny. To trojce vydrželo až do letošního roku, teď už to neplatí.

Informuje o tom německý Autoscout24 s tím, že řada 3 si pozici nejžádanějšího ojetého vozu v Evropě držela celých 11 let, tedy skutečně přibližně od doby, kdy se řady E46 a E90 staly dostatečně starými na to, aby oslovovaly široké publikum (2008). Suverénní dominance platila až do roku 2019, kdy už žádané generace začaly být příliš staré. Trůn tak loni dobyl zpět rival sice obecně ne až tak atraktivní, ale stabilní úroveň si držící - bavorský premiant byl z vedení sesazen Volkswagenem Golf.

O nový nejžádanější ojetý model za rok 2019 mělo zájem 4,1 % Evropanů, BMW 3 kleslo na druhé místo s 3,5% zastoupením. Třetí pozici obsadil Mercedes-Benz třídy C, pětici nejlepších v Evropě doplňuje Audi A4 (2,3 %) a Mercedes-Benz E. Výzkum jmenoval i nejoblíbenější značky v Evropě, kterými jsou Mercedes-Benz (13,5 %), Volkswagen (12,3 %), BMW (12,2 %), Audi (11,2 %) a Ford (5 %) - i zde BMW zamířilo v pořadí dolů.

Studie současně zkoumala i popularitu barev karoserie, přičemž nejmódnějším odstínem karoserie u ojeti je nyní černá, za ní lidé loni nejčastěji vybírají šedou, bílou, stříbrnou a modrou variantu. Vítězná pohřební verze odpovídá nejpočetnějším konfiguracím českých škodovek, které lidé hojně kupují v černé Magic s perleťovým efektem.


Ústup BMW ze slávy už se zřetelně projevuje i na trhu ojetých aut - 1 - BMW 3 uz neni kralem ojetin v Evrope 01Ústup BMW ze slávy už se zřetelně projevuje i na trhu ojetých aut - 2 - BMW 3 uz neni kralem ojetin v Evrope 02Ústup BMW ze slávy už se zřetelně projevuje i na trhu ojetých aut - 3 - BMW 3 uz neni kralem ojetin v Evrope 03Ústup BMW ze slávy už se zřetelně projevuje i na trhu ojetých aut - 4 - BMW 3 uz neni kralem ojetin v Evrope 04Ústup BMW ze slávy už se zřetelně projevuje i na trhu ojetých aut - 5 - BMW 3 uz neni kralem ojetin v Evrope 05Ústup BMW ze slávy už se zřetelně projevuje i na trhu ojetých aut - 6 - BMW 3 uz neni kralem ojetin v Evrope 06
Volkswagen Golf je opět evropsky nejžádanější ojetinou

Ústup BMW ze slávy už se zřetelně projevuje i na trhu ojetých aut - 7 - BMW 3 uz neni kralem ojetin v Evrope 07Ústup BMW ze slávy už se zřetelně projevuje i na trhu ojetých aut - 8 - BMW 3 uz neni kralem ojetin v Evrope 08Ústup BMW ze slávy už se zřetelně projevuje i na trhu ojetých aut - 9 - BMW 3 uz neni kralem ojetin v Evrope 09Ústup BMW ze slávy už se zřetelně projevuje i na trhu ojetých aut - 10 - BMW 3 uz neni kralem ojetin v Evrope 10Ústup BMW ze slávy už se zřetelně projevuje i na trhu ojetých aut - 11 - BMW 3 uz neni kralem ojetin v Evrope 11Ústup BMW ze slávy už se zřetelně projevuje i na trhu ojetých aut - 12 - BMW 3 uz neni kralem ojetin v Evrope 12
Po 11 letech bylo sesazeno dominantní BMW řady 3, které s novějšími generacemi přestalo být tak zajímavé i pro zákazníky ojetých vozů

Zdroj: AutoScout24

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše