Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vstup Renaultu Zoe na trh se odkládá. Kvůli Cliu, nebo příliš drahé výrobě?
23.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Francouzi odložili uvedení modelu Zoe. Přestože je o elektromobily jen okrajový zájem, naznačují, že je tak dobrý, že by se Clio vedle něj neprodávalo.
Automobilka Renault skrze svého provozního ředitele Carlose Tavarese oznámila, že chce do roku 2016 snížit průměrné emise svého vozového parku na 100 g CO2 na km, což odpovídá spotřebě přibližně 4,1 l benzínu na 100 kilometrů. Do roku 2020 je pak cílem srazit je až na 80 g/km, tedy zhruba 3,3 l na 100 kilometrů. Že na to musí existovat promyšlená strategie? Jak se to vezme...
Základními pilíři na cestě za těmito nepochybně impozantními papírovými hodnotami zřejmě zůstanou malé přeplňované motory stavěné a cíleně laděné společně s převodovkami tak, aby hlavně vyhovovaly normovaným testům spotřeby. Renault má však v plánu dostát svým slibům také významným posílením pozice elektromobilů, což by mohl být problém.
Tavares a jeho zaměstnavatel věří, že za sedm let bude deset procent všech vyrobených vozů s kosočtvercem na přídi poháněných baterkami. A to přesto, že nejvyšší šéf koncernu Nissan-Renault Carlos Ghosn musel nedávno přiznat, že letošní prodeje Leafu nejsou pouze nižší než loni, ale o více než padesát procent zaostávají za původními plány, navzdory různým státním pobídkám a dotacím z veřejných prostředků.
Pokud bychom vycházeli z loňských čísel (kdy samotný Renault prodal 2 260 694 aut) a aplikovali je na rok 2020, znamenalo by to, že Francouzi tou dobou vyrobí minimálně 226 tisíc elektromobilů. Přitom třeba Peugeotů iOn a Citroënů C-Zero se za letošní první pololetí prodalo v celé Evropské unii jen 1 787 kusů, přestože byly na francouzské půdě dotovány příspěvkem ve výši až 7 000 Eur. Není divu, že byla pozastavena jejich výroba.
Poměrně jasné „ne“ od motoristů však nebylo tím, co chtěla částečně státní automobilka a francouzští levicoví politici slyšet. A tak došlo na důraznější prosazování elektromobilů. Zcela zadarmo rozdávané modely Twizy k Laguně, Latitude a Espace od španělského zastoupení Renaultu působí docela nevinně vedle prohlášení ministra pro průmyslovou obnovu (a údajného retarda) Arnauda Montebourga, který chce mít do roku 2020 ve Francii dva miliony elektromobilů, nemluvě o připravovaném zákazu vjezdu starších aut do Paříže, nepochybně sledujícím stejný cíl.
Z výše popsaného se zdá, že Renault by měl udělat první i poslední, aby k miniaturnímu Twizy dostal na silnice co nejdříve také další elektromobil Zoe, aby naplňoval státem diktované kvóty, opak je ale pravdou. Start prodeje se záměrně opozdí a udávané důvody jsou skutečně pozoruhodné.
Carlos Tavares ujišťuje, že před pár dny oznámený odklad uvedení vozu má na svědomí špatné plánování, které by Zoe postavilo proti podobně velkému, novému Renaultu Clio čtvrté generace. Tohle je naprosto logický argument, se kterým asi nelze nesouhlasit, kdyby Tavares ve svém projevu nepokračoval: „Po jízdě v něm (modelu Zoe - pozn. red.) je téměř nemožné vrátit se k vozům se spalovacím motorem. Jsme přesvědčeni o jeho úspěchu a nemůžeme se dočkat jeho uvedení.“ Také s ním sdílíte jeho nadšení? A nebo si spíše myslíte, že za odkladem budou stát úplně jiné důvody, třeba podobné těm, pro které Tesla prakticky nevyrábí Model S?












Zoe je prý tak dobré, že se po jízdě v něm nebudete chtít vrátit za volant auta se spalovacím motorem. A nebo výrobně tak drahé, že by se za slíbenou cenu nedalo vyrábět. Vyberte si.
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 11 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
před 10 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 11 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.17. 23:55 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch