Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vstup Renaultu Zoe na trh se odkládá. Kvůli Cliu, nebo příliš drahé výrobě?
23.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Francouzi odložili uvedení modelu Zoe. Přestože je o elektromobily jen okrajový zájem, naznačují, že je tak dobrý, že by se Clio vedle něj neprodávalo.
Automobilka Renault skrze svého provozního ředitele Carlose Tavarese oznámila, že chce do roku 2016 snížit průměrné emise svého vozového parku na 100 g CO2 na km, což odpovídá spotřebě přibližně 4,1 l benzínu na 100 kilometrů. Do roku 2020 je pak cílem srazit je až na 80 g/km, tedy zhruba 3,3 l na 100 kilometrů. Že na to musí existovat promyšlená strategie? Jak se to vezme...
Základními pilíři na cestě za těmito nepochybně impozantními papírovými hodnotami zřejmě zůstanou malé přeplňované motory stavěné a cíleně laděné společně s převodovkami tak, aby hlavně vyhovovaly normovaným testům spotřeby. Renault má však v plánu dostát svým slibům také významným posílením pozice elektromobilů, což by mohl být problém.
Tavares a jeho zaměstnavatel věří, že za sedm let bude deset procent všech vyrobených vozů s kosočtvercem na přídi poháněných baterkami. A to přesto, že nejvyšší šéf koncernu Nissan-Renault Carlos Ghosn musel nedávno přiznat, že letošní prodeje Leafu nejsou pouze nižší než loni, ale o více než padesát procent zaostávají za původními plány, navzdory různým státním pobídkám a dotacím z veřejných prostředků.
Pokud bychom vycházeli z loňských čísel (kdy samotný Renault prodal 2 260 694 aut) a aplikovali je na rok 2020, znamenalo by to, že Francouzi tou dobou vyrobí minimálně 226 tisíc elektromobilů. Přitom třeba Peugeotů iOn a Citroënů C-Zero se za letošní první pololetí prodalo v celé Evropské unii jen 1 787 kusů, přestože byly na francouzské půdě dotovány příspěvkem ve výši až 7 000 Eur. Není divu, že byla pozastavena jejich výroba.
Poměrně jasné „ne“ od motoristů však nebylo tím, co chtěla částečně státní automobilka a francouzští levicoví politici slyšet. A tak došlo na důraznější prosazování elektromobilů. Zcela zadarmo rozdávané modely Twizy k Laguně, Latitude a Espace od španělského zastoupení Renaultu působí docela nevinně vedle prohlášení ministra pro průmyslovou obnovu (a údajného retarda) Arnauda Montebourga, který chce mít do roku 2020 ve Francii dva miliony elektromobilů, nemluvě o připravovaném zákazu vjezdu starších aut do Paříže, nepochybně sledujícím stejný cíl.
Z výše popsaného se zdá, že Renault by měl udělat první i poslední, aby k miniaturnímu Twizy dostal na silnice co nejdříve také další elektromobil Zoe, aby naplňoval státem diktované kvóty, opak je ale pravdou. Start prodeje se záměrně opozdí a udávané důvody jsou skutečně pozoruhodné.
Carlos Tavares ujišťuje, že před pár dny oznámený odklad uvedení vozu má na svědomí špatné plánování, které by Zoe postavilo proti podobně velkému, novému Renaultu Clio čtvrté generace. Tohle je naprosto logický argument, se kterým asi nelze nesouhlasit, kdyby Tavares ve svém projevu nepokračoval: „Po jízdě v něm (modelu Zoe - pozn. red.) je téměř nemožné vrátit se k vozům se spalovacím motorem. Jsme přesvědčeni o jeho úspěchu a nemůžeme se dočkat jeho uvedení.“ Také s ním sdílíte jeho nadšení? A nebo si spíše myslíte, že za odkladem budou stát úplně jiné důvody, třeba podobné těm, pro které Tesla prakticky nevyrábí Model S?












Zoe je prý tak dobré, že se po jízdě v něm nebudete chtít vrátit za volant auta se spalovacím motorem. A nebo výrobně tak drahé, že by se za slíbenou cenu nedalo vyrábět. Vyberte si.
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 11 hodinamiLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva