Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW připustil prodej Scanie a Manu kvůli Dieselgate, ale jen v nejhorším případě
11.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci se zbaví divize nákladních vozů pouze ve chvíli, kdy finální účet za podvod naroste na více než bilion korun. Zda se to stane, je otázkou.
O kauze Dieselgate se bez ustání hovoří již šestý měsíc v kuse. Dosud však nikdo neví, kolik bude celý skandál německou automobilku stát. Prozatím víme pouze tolik, že Volkswagen dostal v Brazílii pokutu ve výši zhruba 333,2 milionů korun. O trochu shovívavější pak byla Jižní Korea, kde podvod značku vyjde na 311,2 mil. Kč. Spojené státy pak sice VW Group žalují o nemalého 1,2 bilionu korun, nicméně podle expertů jim soud až takové odškodné nepřiřkne - finální účet by se měl spíše pohybovat okolo „pouhých“ 12 až 24 miliard korun.
Ačkoliv se ani v takovém případě nejedná o malou sumu, likvidační rozhodně není. Nicméně je k ní třeba přičíst také výdaje za svolávací akce, možný zpětný odkup vozidel a nejspíše i náklady a kompenzace civilních žalob. Volkswagen tak nakonec zřejmě bude muset vytáhnout z kapsy více než odložených 6,7 miliardy Eur (cca 181,1 miliardy korun), což mnohé přivádí k otázce, jak automobilka nakonec veškeré dozvuky dieselového skandálu pokryje.
V tomto směru zde zazněla již celá řada spekulací, přičemž jednou z nich byl i možný odprodej divize nákladních automobilů. Němci sice nedávno prohlásili, že se nehodlají zbavit žádné ze svých 12 značek, nicméně mluvčí Scanie a Manu naznačil, že se evidentně počítá s veškerými variantami: „Jsme nadále otevřeni všem možnostem, ať se to již týká možné expanze do zámoří, možného převzetí nebo vstupu na burzu.“
To jinými slovy znamená, že obě zmíněné automobilky mohou skončit v cizích rukou. Stejně jako ovšem může Volkswagen získat potřebné finance primárním úpisem akcií. Jelikož si ovšem automobilka zvládla zajistit financování případných výdajů díky řadě bankovních úvěrů ve výši 20 mld. USD (479 mld. Kč), aktuálně skutečně příliš nepočítáme s tím, že by Scania, Man či dokonce Ducati změnily majitele.
Jak jsme ovšem naznačili, vše závisí na výši finálního účtu za celý skandál. Pokud bude naplněn nejčernější scénář, pak by VW měl podvod vyjít celkově na 55 miliard dolarů (1,32 bilionu korun). V ten moment by již Němci měli problém, neboť by jim nestačila ani odložená rezerva, ani onen úvěr, ani peníze utržené za divizi nákladních aut, jejíž hodnota se aktuálně pohybuje okolo 13,5 mld. USD (323,3 miliard korun).
Volkswagen připustil, že by se divize nákladních vozů mohl skutečně zbavit. Ovšem pouze při naplnění nejčernějšího scénáře
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nejnovější Ferrari se podivně jmenuje a ještě hůř vypadá, ukázka jeho akcelerace na 280 km/h vám ale vezme slova z úst
včera - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024
Nejnovější články
- Lada představila svůj nový elektromobil, snad jako jediná u něj použila hned dvojici baterií
před hodinou - Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil
před 2 hodinami - Mercedes chystá nástupce propadáku, který si nekoupilo ani 100 lidí, z fiaska se zjevně vůbec nepoučil
před 4 hodinami - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
před 5 hodinami - Lidé začali elektrickým Korejcům ve velkém ukazovat záda, tato ošklivka teď v Evropě padá o 73 procent
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 10.06. 14:20 - pavproch
- Cyklistické vlákno 10.06. 14:06 - pavproch
- Rychlodotazy 10.06. 08:27 - honziss
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.05. 20:22 - řidičBOB
- Kdo má přednost? 10.05. 15:43 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.05. 14:01 - rhinos
- Politický koutek 10.05. 06:28 - HondaMan
- Pneu koutek 10.04. 19:48 - abgx1