Vysmívané BMW po 19 letech ukázalo, co s pořádným dieselem dokáže na německé dálnici

Možná si říkáte, že BMW se nikdo soudný nesměje, ale není to pravda, i mnichovská značka dala za vznik autům, která si nevysloužila respekt. Toto si jej snaží vydobýt 19 let poté, co přišlo na svět.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Vysmívané BMW po 19 letech ukázalo, co s pořádným dieselem dokáže na německé dálnici

2.7.2021 | Petr Miler

Vysmívané BMW po 19 letech ukázalo, co s pořádným dieselem dokáže na německé dálnici

/

Foto: BMW

Možná si říkáte, že BMW se nikdo soudný nesměje, ale není to pravda, i mnichovská značka dala za vznik autům, která si nevysloužila respekt. Toto si jej snaží vydobýt 19 let poté, co přišlo na svět.

Jakkoli je BMW synonymem pro výrobce sportovně-luxusních sedanů, kupé, kabrioletů a v posledních dekádách i SUV, mnichovská automobilka čas od času sklouzne k výrobě modelů, které s výše uvedenou definicí nemají nic společného. I v této době bychom v její nabídce takové našli - vozy jako i3 nebo řady 2 Active a Gran Tourer jsou všechno, jen ne prestižní auta se sportovním šmrncem.

V Bavorsku to skutečně není nic nového, historie firmy je dlážděna podivnými pokusy o cosi lidovějšího, od Isetty po řadu 1. Než ta přišla na trh - a postupně se transformovala z jediného kompaktu s pohonem zadních kol v nemastný a neslaný hatchback s předním pohonem - zkoušelo BMW ulovit méně majetné zájemce o spíše příměstské auto řadou 3 Compact. A moc dobře to nedopadlo.

Ta založená na generaci trojky E36 byla jen podivně sražená, nástupce v podobě generace E46 ale přidal i design záměrně se odklánějící od sedanu a kupé. A tak zatímco ostatní verze E46 dodnes terčem obdivu, Compact je terčem posměchu. Samotné auto je naprosto v pořádku a řekli bychom, že taková 325ti je dokonce zábavnější než 325i nebo Ci, ale vzhled prostě lidé nedokáží ignorovat a druhá pokus o trojkový Compact zapadl do historie jako jedno z nejošklivějších aut historie i podle Němců.

Jinak už to asi nikdy nebude, leč není větší chyby než přestat zkoušet, říká klasik. Minimálně jedno z těchto aut si tak snaží získat zpět respekt díky píli jeho majitele, který pod kapotu napěchoval třílitrový diesel M57 známý z modelů 30d, navíc jej upravil až na 280 koní a 600 Nm. Výsledek? No podívejte se sami.

Přesně tento vůz vyvenčil po německé dálnici jeden z tradičních exekutorů takových jízd, který provozuje kanál TopSpeedGermany na Youtube. Bohužel neumí moc řadit, tedy přinejmenším podřazovat, takže pohled na jízdu s vozem s manuální převodovkou není taková lábuž, jak by mohla být. Přesto je patrné, že zesměšňovaného kompaktu je rázem jeden z vládců levých pruhů Autobahnů. Však uvidíte, tohle auto i za hranicí 200 km/h zrychluje s lehkostí.


Vysmívané BMW po 19 letech ukázalo, co s pořádným dieselem dokáže na německé dálnici - 1 - BMW 3 Compact E46 30d swap Autobahn ilu 01Vysmívané BMW po 19 letech ukázalo, co s pořádným dieselem dokáže na německé dálnici - 2 - BMW 3 Compact E46 30d swap Autobahn ilu 02Vysmívané BMW po 19 letech ukázalo, co s pořádným dieselem dokáže na německé dálnici - 3 - BMW 3 Compact E46 30d swap Autobahn ilu 03
BMW 3 Compact E46 opravdu není hezké auto... Ilustrační foto: BMW

Vysmívané BMW po 19 letech ukázalo, co s pořádným dieselem dokáže na německé dálnici - 4 - BMW 3 Compact E46 30d swap Autobahn ilu 04Vysmívané BMW po 19 letech ukázalo, co s pořádným dieselem dokáže na německé dálnici - 5 - BMW 3 Compact E46 30d swap Autobahn ilu 05Vysmívané BMW po 19 letech ukázalo, co s pořádným dieselem dokáže na německé dálnici - 6 - BMW 3 Compact E46 30d swap Autobahn ilu 06
...a i když s paketem M Sport dělá lepší dojem, krasavec to pořád není. S motorem 30d si ale zaslouží aspoň respekt pro svou dynamiku, jak uvidíte níže. Ilustrační foto: BMW

Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.