Zákazník BMW si koupil auto s nejlepším motorem, 4x4 a pak už skoro ničím, teď ho prodává

Skoro nekonečné možnosti konfigurace u nově objednaných BMW dovolují dojít ke vskutku zvláštním specifikacím. Tahle je vážně hodně podivná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Zákazník BMW si koupil auto s nejlepším motorem, 4x4 a pak už skoro ničím, teď ho prodává

2.3.2020 | Mirek Mazal

Zákazník BMW si koupil auto s nejlepším motorem, 4x4 a pak už skoro ničím, teď ho prodává

/

Skoro nekonečné možnosti konfigurace u nově objednaných BMW dovolují dojít ke vskutku zvláštním specifikacím. Tahle je vážně hodně podivná.

Vysoké nároky evropského publika přivedly zejména německé prémiové značky k tomu, že zákazníkům dávají téměř volnou ruku při konfiguraci jejich aut. Jinde nedostupné možnosti specifikace vozů (např. v USA nabízí tytéž značky obvykle jen pár předem nadefinovaných možností, jako třeba Dacia) dělají snad z každého vyrobeného vozu originál, neboť jen stěží najdete dva lidi, kteří by při volbě barev, kol, čalounění, obložení a výbavových prvků došli k úplně stejnému výsledku.

Přesto lze většinu výsledných konfigurací označit za typické, obvyklé jsou tři cesty. Někteří chtějí ten či onen model co nejlevněji a zvolí specifikaci velmi blízkou té základní, takže spojí jeden ze základních motorů s minimem příplatkových prvků. Jiní chtějí maximum a spojí vrcholnou verzi téměř se všemi příplatky. A další sáhnou po něčem ze středu portfolia a vyberou pár příplatků, na které jim ještě zbývá rozpočet. Existuje asi tak 99,8procentní pravděpodobnost, že zapadnete do jedné z těchto škatulek.

Protože možnosti jsou ale téměř neomezené, najdou se i specifické případy, kdy na to jde někdo jinak. Ještě ne až tak neobvyklé je spojení levného motoru s drahou výbavou, protože většina lidí stejně vysoký výkon nepotřebuje, zatímco komfort ocení. Dnes tu ale máme exota z opačného konce spektra - technicky špičkovou verzi BMW řady 3, kterou ale kupec nedoplnil téměř žádnou výbavou.

Nešálí vás tedy zrak, pohled do interiéru na látková sedala prakticky bez bočního vedení, volant jak ze Santa Marie, přístrojovou desku téměř bez digitálního displeje a prťavý výstup infotainmentu nepatří žádné 316i nebo 316d, ale modelu 340i xDrive. Jde tedy o technicky vrcholnou, 326koňovou verzi s pohonem všech kol, která na stovku zrychlí za 5 sekund a elektronicky omezených 250 km/h jede dřív než řeknete: „Kde jsou moje příplatky?” Přesto z komfortních prvků nemá k dispozici téměř nic.

Bylo by nepřesné říkat, že nemá vůbec nic, majitel sáhl po LED světlometech a elektricky ovládaných sedadlech (příplatky za 2 190 Eur), pak už ale po ničem - ostatní by to bylo v době koupě vozu u šestiválcových modelů standardem, protože možností konfigurace u BMW v posledních letech kvůli honbě za snížením nákladů přece jen ubylo. Jinak v autě skutečně není nic navíc - třeba ani vyhřívání sedaček, které má dnes snad i většina nově kupovaných Octavií.

Kvůli přístupu „motor, pohon a nic” auto nemá ani automatickou převodovku, a tak je ve velmi raritní technické konfiguraci. Najde se ještě dost 340i s manuálem, ale 340i xDrive s manuálem? To je skoro neexistující věc a když na nějakou v prodeji narazíte, obvykle bude z USA nebo Kanady, kde si zákazníci výkonných BMW na ruční řazení kupodivu potrpí více. Nadšence by tedy tento vůz uhranout mohl.

Platí to o to více, že má najeto jen něco přes 36 tisíc km, je prodáván s tovární zárukou na ojeté modely po prvním majiteli, a to za cenu 28 775 Eur (asi 732 tisíc Kč), navíc s možností odpočtu DPH. To není špatná nabídka na stále zánovní, navíc svérázně raritní BMW řady 3.


Zákazník BMW si koupil auto s nejlepším motorem, 4x4 a pak už skoro ničím, teď ho prodává - 1 - BMW 340i xDrive bez vybavy prodej 01Zákazník BMW si koupil auto s nejlepším motorem, 4x4 a pak už skoro ničím, teď ho prodává - 2 - BMW 340i xDrive bez vybavy prodej 02Zákazník BMW si koupil auto s nejlepším motorem, 4x4 a pak už skoro ničím, teď ho prodává - 3 - BMW 340i xDrive bez vybavy prodej 03Zákazník BMW si koupil auto s nejlepším motorem, 4x4 a pak už skoro ničím, teď ho prodává - 4 - BMW 340i xDrive bez vybavy prodej 04Zákazník BMW si koupil auto s nejlepším motorem, 4x4 a pak už skoro ničím, teď ho prodává - 5 - BMW 340i xDrive bez vybavy prodej 05Zákazník BMW si koupil auto s nejlepším motorem, 4x4 a pak už skoro ničím, teď ho prodává - 6 - BMW 340i xDrive bez vybavy prodej 06Zákazník BMW si koupil auto s nejlepším motorem, 4x4 a pak už skoro ničím, teď ho prodává - 7 - BMW 340i xDrive bez vybavy prodej 07Zákazník BMW si koupil auto s nejlepším motorem, 4x4 a pak už skoro ničím, teď ho prodává - 8 - BMW 340i xDrive bez vybavy prodej 08Zákazník BMW si koupil auto s nejlepším motorem, 4x4 a pak už skoro ničím, teď ho prodává - 9 - BMW 340i xDrive bez vybavy prodej 09Zákazník BMW si koupil auto s nejlepším motorem, 4x4 a pak už skoro ničím, teď ho prodává - 10 - BMW 340i xDrive bez vybavy prodej 10Zákazník BMW si koupil auto s nejlepším motorem, 4x4 a pak už skoro ničím, teď ho prodává - 11 - BMW 340i xDrive bez vybavy prodej 11Zákazník BMW si koupil auto s nejlepším motorem, 4x4 a pak už skoro ničím, teď ho prodává - 12 - BMW 340i xDrive bez vybavy prodej 12Zákazník BMW si koupil auto s nejlepším motorem, 4x4 a pak už skoro ničím, teď ho prodává - 13 - BMW 340i xDrive bez vybavy prodej 13Zákazník BMW si koupil auto s nejlepším motorem, 4x4 a pak už skoro ničím, teď ho prodává - 14 - BMW 340i xDrive bez vybavy prodej 14Zákazník BMW si koupil auto s nejlepším motorem, 4x4 a pak už skoro ničím, teď ho prodává - 15 - BMW 340i xDrive bez vybavy prodej 15
Podobně specifikovaná auta se na trhu vídají velmi zřídka, tato trojka má 326 koní, 4x4, manuál a prakticky základní výbavu

Zdroj: Mobile

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše