Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zostuzená čínská značka, která to zkoušela na Slovensku, je pryč. A už se nevrátí
22.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První modely čínské automobilky měly evropský design, ne však kvalitu. Po ostudě hned zkraje vstupu do Evropy místní trhy nedobyly. A už to nezkusí.
Čínská automobilka Qoros měla před pár lety ambiciozní plány, které se týkaly i Evropy. Do té s velkým sebevědomím nakráčela v roce 2013 s ústy plnými slov o tom, jak je oproti svým čínským konkurentům jiná, jak její auta mají evropský design, kvalitu i bezpečnost. Jenže hned zkraje roku 2013 v Ženevě si utrhla sotva pochopitelnou ostudu, když její první model s názvem 3 trpěl bizarními nedostatky. A i když později skutečně dokázala bodovat na poli bezpečnosti, víte jak je to s prvním dojmem - dvakrát ho neuděláte.
Qoros se přesto vydal do Evropy skrze slovenské zastoupení, které záhy měly následovat další showroomy v dalších zemích. Nicméně nabízené vozy byly docela docela drahé a třebaže v základu počítaly s ohromnou porcí výbavy, s puncem „Made in China“ a pochybnostmi o kvalitě zákazníky neoslovily. První rok působení v Evropě byl až neuvěřitelné fiasko.
Qoros tedy přistoupil k logickému kroku, a z Evropy se stáhl. Přitom však naznačil, že se hodlá vrátit. Už proto, že jeho vozy dostaly „evropský“ design, takže by na místní klientelu měly fungovat. Nyní je ale už jasné, že se nestane ani to - šéf designového oddělení Gert Hildebrand řekl, že žádný plán na návrat Qorosu do Evropy už neexistuje.
Pochopitelně, Qoros nepřizná, že prostě není konkurenceschopný, šéfdesignér, mezi jehož předchozí počiny patřilo třeba novodobé Mini, zmiňuje jiné důvody: „Směnný kurz tuto myšlenku zabil,“ říká. „Chceme být tam, kde jsou kšefty a ne tam, kde je třeba přesvědčovat lidi. A kšefty jsou v současnosti v Číně,“ dodává k působení značky Hildebrand. Ačkoliv tedy situace v Evropě prý bude monitorována, v nejbližších letech tu značku Qoros nečekejme.
A je otázka, jestli ji vůbec ještě někdy očekávat. Jste-li neznámí, je těžké prorazit v každém případě, pokud ale své entré takto zpackáte, šanci na reparát už nemusíte nikdy dostat. Nakonec, proč věřit firmě, která s takovým šlendriánem přistoupí ke své prezentaci na nejdůležitějším autosalonu Evropy, ne-li světa?
Expanze Qorosu se nicméně i tak chystá, a to zřejmě do Jižní Ameriky, kde již působí mateřská společnost Chery. Kromě objevování nových trhů zároveň Qoros chystá i rozšíření svého portfolia, přičemž jistým ukazatelem věcí budoucích byl koncepční Model K EV, který se ukázal na autosalonu v Šanghaji. Jak přitom napovídá již samotný název vozu, jde o elektrickou sportovní novinku, jejíž pohonné jednotky roztáčí všechna čtyři kola za pomoci 1 306 koní.
S tímto výkonem vůz zvládá zrychlení z klidu na stovku za 2,6 sekundy a maximálku 264 km/h, dojezd pak činí 500 km. Kromě toho chce novinka zaujmout i vzhledem, k čemuž jí napomáhá agresivní stylizace či asymetrické dveře. Ty u řidiče se totiž vyklápí směrem vzhůru, zatímco u spolujezdce je lze otevřít normálně do strany či posunout směrem dozadu.
S dalším konceptem hodlá Qoros vyrukovat na podzim na autosalonu v Guangzhou. Oč přesně jde, to zatím není jisté - nicméně výrobce již nyní dodává, že produkční varianta tohoto modelu dorazí už v roce 2019. Navýšit by přitom měla registrace, které navzdory Hildebrandovým slovům nejsou ani v Číně až tak enormní - loni činily pouze 24 tisíc aut.























Takto si Qoros utrhl ostudu v roce 2013 v Ženevě a už se z toho nikdy nedostal. Otevírání kufru napodruhé implantované do podběhů bylo bizarní, až z toho šla hlava kolem. Dobové video níže vám tento... čínský mechanismus případně přiblíží i v akci
Qoros se v Šanghaji pochlubil konceptem Model K EV. Jeho autor Gert Hildebrand přitom zmínil, že s návratem značky do Evropy nemáme počítat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 11 hodinamiNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 8 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 10 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 11 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva