Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jedno z nejlevnějších nových aut posledních let koupíte ojeté ještě levněji, přitom jako správné Mitsubishi vydrží
11.12.2023 | Petr Prokopec
Space Star se navzdory svým opravdu hlubokým kořenům pořád prodává jako nový a je jedním z nejlevnějších vozů, které si v Česku můžete pořídit. Ve své poslední iteraci nevypadá zastarale, přitom je ale spolehlivý a jeho servisní potřeby obsloužíte za babku.
Stávající generace Mitsubishi Space Star byla jako koncept představena již v roce 2011 na autosalonu v Ženevě. O rok a měsíc později pak odstartovala výroba sériového provedení, jenž měřilo 3 710 milimetrů. Následně ovšem malý hatchback prošel dvěma facelifty, jenž se zaměřovaly hlavně na sladění jeho čelních partií se zbytkem nabídky značky. Délka se tak natáhla na 3 845 mm, rozvor 2 450 mm však za všech okolností zůstával stejný. V případě motorového ústrojí pak lze nyní sáhnout už jen po jedna-dvojce (71 koní), dříve však byl k mání také litrový tříválec naladěný na 71 či 80 koní.
Japonský hatchback zpočátku nebyl zrovna úspěšný, a to přesto, že se jednalo o jeden z nejlevnějších nových vozů na evropských trzích. Nicméně prostorově zaostával za Dacií Sandero, za níž bylo třeba zaplatit ještě méně. Postupem času se ovšem Space Star stal bestsellerem japonské značky. Většině výrobců totiž narostlo sebevědomí, které jejich nabídku zdražilo na úroveň pro většinu soukromých kupců nedosažitelnou. Ti si tak už jen mohli vybrat, zda zamíří k rumunské značce nebo ke třem diamantům.
V tomto ohledu je třeba poznamenat, že zatímco Sandero bylo hlavně volbou pánské části publika, Space Star se stal favoritem žen. Dokonce natolik, že již několik let se značným náskokem vládne dané statistice právě u privátní klientely. Zhruba tři čtvrtiny všech majitelů sáhly po méně výkonném ústrojí, povětšinou pak navíc spárovaném s manuální převodovkou. Silnější motor a automat CVT nechával zákazníky spíše chladnějšími, s obojím jsou totiž spojené vyšší úrovně výbav, a tedy i vyšší ceny.
Jako nový si dnes Space Star můžete pořídit od 296 760 Kč, v případě ojetin vám ovšem bude stačit méně než 70 tisíc korun. V takové chvíli ovšem musíte počítat s vozy s počátku výroby, jenž navíc mají na kontě značný nájezd. Ten lze ale pochopitelně vnímat i kladně, a sice jako potvrzení spolehlivosti. Ta je na danou kategorii příkladná, třeba po korozi budete marně pátrat i u osm deset let starých aut. Načaté jí pak nebývají ani výfuky, Mitsubishi je tak třeba opravdu zatleskat.
Kde tedy hledat potíže? Rozhodně proklepněte světla a brzdové kotouče, asi největší pozornost je ovšem třeba věnovat systému start-stop. Řídicí jednotka má totiž potíže detekovat úroveň nabití baterie, v důsledku čehož může dojít na deaktivaci agregátu i ve chvílích, kdy je již baterie prázdná. Následně pak ovšem již nenastartujete. Šlo o chybu značné části produkce, Mitsubishi proto v roce 2019 vyrukovalo se svolávací akcí, během které se měnil software.
Jinak je ovšem vůz chválen, a to i servisními techniky, což není až tak běžné. Japoncům se ovšem povedlo zpřístupnit všechny stěžejní komponenty, což následně ulehčuje a hlavně zlevňuje opravy. Jejich průměrná výše se tak pohybuje mezi 5 000 a 7 500 Kč, což vám rozpočet rozhodně nezruinuje. Zvláště když je evidentní, že v servisech nebudete každý druhý týden. Space Star tak až dnes paradoxně zažívá nejlepší období svého života, neboť žádán je kupci nových i ojetých aut.
Pokud byste chtěli zhmotnit slogan „kvalita za rozumnou cenu“, nejspíše by nabral podobu ojetého Space Star. Kdo by to byl před pár lety řekl, tehdy se zdálo, že vůz na jiných trzích označovaný jako Mirage je u konce s dechem, aniž by cokoli velkého dokázal. Foto: Mitsubishi
Zdroje: Auto Bild, ADAC, TÜV
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 2 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejčtenější články
- Porsche říká, že motory V8 bude prodávat i po roce 2030. Ani z nich neudělá hybridy, riziko je jinde než v emisích
31.3.2024 - Prodeje elektrických VW v Evropě se zhroutily, zatracovaný Golf se prodává třikrát líp než všechny modely ID dohromady
31.3.2024 - Někdejší hit Opelu, z nějž skoro všechny dávno sežrala rez, se dá koupit dodnes zánovní ve špičkové verzi
31.3.2024 - Britové mají štěstí, všechna spalovací Porsche zaříznutá v EU si budou moci kupovat dál
31.3.2024 - Honda se proti svým dealerům i zákazníkům obrací na dalším trhu. Jedněm ořeže marže, druhým sebere servis
31.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva