Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Majitel najel s BMW M5 ještě s manuálem a V8 skoro 350 tisíc km a řekl, na kolik ho to vyšlo
6.12.2021 | Petr Prokopec
Na dieselový Passat jsou to normální kilometry, na stále více ceněnou M5, která je považována za poslední „čistou”, je to ale úctyhodná porce. Majitel si navíc dal záležet, aby celou tu dobu fungovala co nejvíce jako nová.
Třetí generace BMW M5 dorazila v roce 1998 a v prodeji vydržela po pět následujících let. Během této doby bylo prodáno 20 482 exemplářů, tedy o poznání více než předchozího provedení, jež bylo k dispozici nejen jako čtyřdveřový sedan, ale rovněž jako pětidveřové kombi. Důvodem byla mimo jiné skutečnost, že M5 E39 dostalo vůbec poprvé pod kapotu osmiválcový motor. Zároveň šlo také o první generaci, jež profitovala z předních hliníkových komponentů podvozku a zadní nápravy typu multi-link.
BMW původně zvažovalo znovu nabídnout i kombík, dokonce vyrobilo jeho prototyp, nakonec ale tuto verzi z finančních důvodů zamítlo. Na jeho dokončení už automobilce nezbyly peníze, protože jich až příliš utratila za vývoj 4,9litrové jednotky S62. Motor se mimo jiné dočkal hliníkového bloku a hlavy, stejně jako třeba osmi nezávislých elektronicky ovládaných klapek. Díky tomu dokázal reagovat na pokyny plynového pedálu bez zbytečného váhání, což logicky přispělo k výtečné ovladatelnosti vozu i působivé jízdní dynamice.
Automobilka motor naladila na rovných 400 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu, načež M5 zvládla zrychlit z klidu na stovku za 5,3 sekundy. To už dnes nezní jako dechberoucí čas, ovšem i tak mnichovský sedan zvládá bez problémů překonat mnoho moderních vozů. Veškerý výkon míří skrze šestistupňový manuál pouze na zadní kola. Problémem tak pochopitelně nejsou ani rozmáchlé drifty, nad nimiž přebírá kontrolu řízení vycházející z předchozích generací a doplněné Pitmanovým ramenem.
Ve výsledku tak není překvapivé, že jakkoliv dnes již M5 E39 nedominuje silnicích či závodním okruhům v svou rychlostí, majitele dokáže potěšit za každé situace. Jedním z nich je i Nizozemec Luc de Jongh, který kilometráž svého kousku dotáhl až na 346 140 kilometrů. To je na M5 opravdu pořádná porce, byť tak na první pohled nemusí působit. Co je třeba v případě takového Passatu TDI pomalu standardem, je u BMW M5 raritou stojící za bouřlivý aplaus. Zvláště s ohledem na stav vozu.
De Jongh uvádí, že vyměněno či renovováno bylo pomalu vše, a to včetně zmiňovaného motoru. Zároveň však dodává, že řadu oblastí ještě zásah servisních techniků čeká. To jen potvrzuje specialista nizozemského AutoWeeku Joep Schuurman, který narazil mimo jiné na problémy u předního zavěšení. Zároveň také objevil, že jeden ze zadních tlumičů začíná protékat. Koroze se nicméně majitel obávat nemusí, stejně jako třeba ztráty oleje v motorovém prostoru.
Za vším vězí opravdu důkladná péče, neboť vůz dosud nevynechal jedinou předepsanou prohlídku a majitel zároveň investoval nemalé peníze do vylepšení. Aby tedy M5 E39 dokázala okouzlit i dnes, padlo na jeho údržbu neskutečných 100 tisíc Eur (cca 2,5 milionu Kč). To je pomalu stejná suma, na jakou vůz v roce 2000 přišel. Každý najetý kilometr tak vlastně stál necelých 15 Kč, a to do dané rovnice nezahrnujeme palivo, pneumatiky či třeba pojištění.
Je ovšem třeba rovněž dodat, že velmi zachovalé exempláře i s vysokými nájezdy (ovšem ne s 350 tisíci km, pochopitelně...) se dnes prodávají až za 1,5 milionu korun, a tak své investice de Jongh litovat nemusí. Něco takového se u masovější moderní produkce nevídá, ostatně kdo vám dnes nabídne sedan vyšší střední třídy s osmiválcem bez turba a manuální převodovkou? To není řečnická otázka, odpověď zní: Nikdo.



Ceny BMW M5 E39 aktuálně šplhají do nemalých výšin. Ovšem pouze u pečlivě udržovaných kousků. Poté ani moc nevadí, že s nimi majitelé najeli stovky tisíc kilometrů. Ilustrační foto: BMW
Zdroj: AutoWeek@YouTube
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
dnes
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
před 7 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 8 hodinami
Poté, co se naplno ukázala nesmyslnost nové hybridní 911, zkouší Porsche aspoň zmírnit rozčarování publika
před 10 hodinami
Jen 25 lidí si bude moci koupit tento Rolls-Royce. Je to asi o 25 víc, než by šlo bez rozpaků snést
před 11 hodinami
Elektrický supersport Rimacu je takový propadák, že se nedaří vyprodat ani 40kusovou edici, musí k ní nabízet podíl na řízení firmy
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
