Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Absolutně nejspolehlivější auta dneška podle Němců: Šampion v kvalitě nemusí stát majlant
19.3.2021 | Petr Prokopec
Ano, obvykle jde o dražší auta, přinejmenším tři z nich si ale může dovolit leckdo a přesto porazila úplně všechna ostatní ve svých třídách.
TÜV Reportu pro rok 2021 je zdrojem spousty zajímavých dat, a tak se dnes po nejlepší vozech do 130 tisíc korun či nejhorších ojetinách do tří let stáří podíváme na ty absolutně nejspolehlivější modely současnosti.
Jmenovány byly totiž hvězdy obvyklých obchodních tříd a nepřekvapí, že se rekrutují hlavně z řad novějších modelů. Oněch segmentů je celkem devět, ze zlatých vavřínů se ale může těšit jen pět značek. Z nich nejúspěšnější je Mercedes, který za sebou má opravdu náročný rok, utěšovat jej ale může, že se pro letošek stal alespoň v Německu symbolem kvality. Jeho GLC opanovalo nejen celkový TÜV Report, ale logicky i kategorii SUV. Dvojitého vítězství se navíc dočkalo již podruhé v řadě. V případě tohoto SUV tak v podstatě nic neriskujete, ovšem i kvůli tomu se musíte připravit na poněkud vyšší ceny.
Zatímco přítomnost Mercedesu, Audi či Porsche mezi nejlepšími se dala čekat, asi jen málokdo předpokládal, že ještě více spolehlivých aut než z Zuffenhausenu pochází z Rüsselsheimu. Opel má opačnou pověst, faktem ale je, že v nejlepší devítce má hned dva modely, které jsou cenově dostupné mezi novými i ojetými vozy. Hyundai pak boduje jedním typem, který znovu nepatří mezi drahé. V případě Korejců se navíc sluší dodat, že i30 vystřídalo na trůnu dosavadního krále kompaktů, a sice Mercedes třídy A. Platí to však skutečně jen v případě té nejnovější generace, která se vyrábí od roku 2017.
Tolik na úvod, nyní již vzhůru za kompletní devítkou. Dodejme jen, že i u nejhoršího z nejlepších aut dosahuje míra poruchovosti dosahuje úrovně jen 4,3, což znamená, že ze stovky vozů mířících na technickou kontrolu hned 95,7 aut projde na první pokus. Ve zbytku se pak většinou jedná o drobné potíže, na jejich vyřešení nepotřebujete zrovna naditou portmonku. Výjimky se ale pochopitelně vždy najdou, pročež stále platí, že i u těchto šampionů je dobré jim důvěřovat, ale zároveň je při koupi v podobě ojetin také řádně prověřit.
Minivozy: Opel Adam
Již nevyráběný prcek Opelu zvítězil stejně jako v předchozím ročníku, tentokráte s mírou poruchovosti 3,7. Technici pějí chválu na podvozek, brzdy, motor i světla, což je ovšem dobrou zprávou pouze pro současné majitele. Ti budoucí totiž musí utratit alespoň 155 tisíc korun.
Foto: Opel
Malé vozy: Audi A1
Po devíti letech ve výrobě i nadále tři čtvrtiny veškeré produkce jezdí bez závažného defektu. Lepší vizitku snad Audi A1 ani nepotřebuje, nicméně také v jeho případě budete muset sáhnout hlouběji do kapsy, a to přinejmenším pro 183 000 Kč. Počítat následně můžete s mírou poruchovosti 3,3.
Kompaktní vozy: Hyundai i30
O korejském zástupci již byla řeč, a tak jen dodáme, že Hyundai i30 nemá žádnou výraznou slabinu, na kterou by bylo třeba dávat pozor. Pokud tedy budete mít štěstí na předchozího majitele, bude vám konkurence Octavie sloužit léta. Ostatně její míra poruchovosti činí pouhých 2,4.
Střední třída: Opel Insignia
Druhou generaci vlajkové lodi Opelu trápí jeden pro značku velmi typický problém, kterým je únik oleje. Nicméně ve všech ostatních ohledech překonává soupeře opravdu razantně, míra poruchovosti tak nakonec činí jen 2,2, zatímco průměr pro dvou- a tříletá auta je 5,5. Obojí jsou excelentní výsledky.
Vyšší střední třída: Mercedes-Benz třídy E
Třída E vás přesvědčí nejen vzhledem, ale i svou technikou. Navíc za jejím volantem zažijete nemálo zábavy. Je nicméně třeba počítat s cenami startujícími okolo 625 tisíc korun, za něž dostanete míru poruchovosti 3,7. Pokud chcete ušetřit a jít do starších kousků, prověřte hlavně přední nápravu.
Luxusní vozy: Audi A7
V případě Audi A7 nemají němečtí technici často co dělat ani u devítiletých vozů. Ve výsledku je tedy poněkud překvapivé, že zástupce čtyř kruhů má z celé devítky tu nejhorší míru poruchovosti, a sice 4,3. Za tím stojí občasné problémy s elektronikou, stejně jako rachocení diferenciálu.
SUV: Mercedes-Benz GLC
Jsme u krále celého reportu, který má jedinou slabinu - tedy respektive dvě, pokud budeme brát v potaz i ceny, které startují na 654 tisících Kč. Pozor byste si totiž měli dát na zavěšení kol, zvláště pokud přechozí majitel jezdil v terénu. V takové chvíli asi míra poruchovosti 1,7 neplatí.
Sportovní vozy: Porsche 911
Začlenění německého sporťáku mezi úplně nejlepší vozy nepřekvapí, ostatně Porsche 911 je synonymem kvality odjakživa. Stojí za tím mimo jiné i ta nejlepší péče, jaké se mu dostává od jeho vlastníků. Díky tomu je po Opelu Insignia jedním ze tří vozů v žebříčku s mírou poruchovosti 2,2.
Dodávky a MPV: Mercedes-Benz třídy B
Výše naznačený trojlístek pak doplňuje třída B, která je možná vnímána jako nudná a vhodná pouze pro starší majitele, ovšem na druhé straně třeba v roce 2011 získala v crash testech Euro NCAP vůbec nejlepší hodnocení ze všech aut. Pochopitelně je pak i spolehlivá, stejně jako prostorná.
Zdroj: TÜV
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 10:17 - pavproch
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz