Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvíce poruchové mladé ojetiny podle TÜV mají i velkou českou „hvězdu”
28.5.2021 | Petr Prokopec
Někteří říkají, že s mladou ojetinou nelze udělat chybu. A byť je třeba uznat, že riziko je v jejich případě nižší, u těchto nejporuchovějších má k nulovému opravdu daleko.
Z dat TÜV Reportu pro rok 2021 čerpáme pravidelně a dnes zamíříme k dvou- až tříletým vozům, na které se podíváme z toho méně příznivého úhlu. Jejich koupě byste se měli buď vyvarovat a nebo si přinejmenším na více jeté exempláře dát velký pozor. Nejhorší desítce hrozí takové problémy jako potíže s podvozkovými komponenty, výfukovými systémy či světly. Jde pak pochopitelně vždy o závady, s nimiž nelze obstát při STK.
Technici mluví o třech příčinách, které vedou k horšímu než podprůměrnému hodnocení. Tou první je značný nájezd kilometrů především u služebních vozů, proto ona zmínka v úvodu. Dále je tu nedostačující kvalita některých komponentů, která již není výsadou jen nejlevnějších aut, ale proniká rovněž do vyšších pater trhu. Ve finále je nutno zmínit nedostatečnou péči ze strany majitelů, která je tím omezenější, čím nižší byla cena samotného vozu.
Tentokrát neobvykle nejde o desítku - i když přehled má 10 pozic, celkově probereme čtrnáct vozů. Dacia má nicméně na kontě velmi smutnou bilanci, neboť vyšší míra poruchovosti je spojena s celým její portfoliem. Průměr pro celou kategorii dvou- a tříletých aut pak činí 5,5, k němu se pochopitelně žádný z dále zmíněných vozů ani neblíží.
10. BMW X5/X6 - míra poruchovosti 7,7
Přítomnost německé prémiové dvojice překvapí, zvláště když obě SUV nemají problém ani s brzdami, ani s výfukem. Nicméně opotřebení zavěšení je nadprůměrné, což ještě zhoršují vysoké účty ze servisů.
Foto: BMW
9. Citroën C4 Cactus - míra poruchovosti 8,9
Francouzský zástupce zaujme nejen extravagantním designem, ale také prasklými pružinami, brzdovými kotouči a únikem oleje. Aby toho navíc nebylo málo, jsou tu ještě problémy se světly.
8. Fiat Panda - míra poruchovosti 7,9
Italský hatchback se sice neprodává nijak draze, o to dráže však vyjde jeho údržba. Panda dosahuje podprůměrného hodnocení ve všech oblastech, přičemž světla jsou její největší slabinou.
7. Fiat Punto - míra poruchovosti 10,5
Punto je k mání s velkým množstvím motorů, stejně tak je však i oblastí, kde lze čekat problémy. Nejzásadnější jsou v tomto ohledu brzdy a světla, která odchází dvakrát častěji než konkurenci.
6. Ford Mondeo - míra poruchovosti 9,0
Jeden z oblíbených služebních vozů je spojován s vysokými nájezdy, jež podvozkově zvládá se ctí. Nicméně u takových exemplářů jsou již problémy se světly, brzdami a únikem oleje.
5. Hyundai Tucson - míra poruchovosti 7,6
Populární korejské SUV dokáže pobrat spoustu zavazadel a nabízí dostatek výbavy za rozumnou cenu. Má však problémy s brzdami, což zahrnuje i tu parkovací.
4. Nissan X-Trail . míra poruchovosti 7,3
Také Nissan má problémy s brzdovými kotouči, stejně jako dojíždí na únik oleje a nefunkční světlomety. Pochlubit se na druhou stranu může robustním podvozkem.
3. Škoda Superb - míra poruchovosti 7,3
Leckoho to může překvapit, neboť Škody v těchto žebříčcích nevídáme, mezi nejhoršími vozy pro rok 2021 do tří let stáří najdeme i českou vlajkovou loď a je to hned jedna z velkých „hvězd” tohoto žebříčku. Za tím jistě stojí i dlouhé služební cesty a s tím související vyšší nájezdy, ale nelze tím omluvit vše, takových aut je dost a zdaleka ne všechna v tomto přehledu najdeme. Problémy jsou hlavně s brzdami a pružinami.
2. Volkswagen Passat - míra poruchovosti 7,3
Také německý zástupce svým nájezdem výrazně převyšuje průměr, před koupí je tak třeba prověřit hlavně brzdy. Zajímavé je, že některé série jsou takřka bezchybné, zatímco jiné velmi poruchové, celkový výsledek je velmi nepřesvědčivý.
1. Dacia - míra poruchovosti od 8,2
Rumunská automobilka láká na nízké ceny, těm nicméně odpovídá kvalita a použité materiály i komponenty. Navíc právě v případě Dacie inspektoři TÜV zmiňují, že jasně patrná je zanedbaná péče ze strany majitelů. Sandero (poruchovost 8,2) má problémy hlavně se světly a únikem oleje, což platí rovněž pro Dokker (10,0). Logan (10,4) taktéž dojíždí na osvětlení celkově, zatímco Lodgy (10,9) k tomu opětovně přihazuje únik oleje. V případě Dacie Duster (11,1) pak platí vše výše zmíněné, navrch tu ovšem máme ještě problémy se zavěšením.
Zdroj: TÜV
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva