Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejspolehlivější luxusní kompakt od Lexusu lidé jako nový nechtěli, jako ojetý se konečně dočkal uznání
14.9.2023 | Petr Prokopec
Řidičsky je zajímavý asi jako rodinný výlet pro puberťáka, ale koho to zajímá, když jde o jedno z nejtrvanlivějších aut, která kdy vznikla? Právě proto ovšem jako ojetina nevyjde vůbec levně.
Toyotu Prius nejspíše nikomu nemusíme sáhodlouze představovat, ostatně jde o nejznámější hybridní vůz na světě. První generace se začala prodávat již v roce 1997, Japonci nicméně později uvedli, že každý kus opustil továrnu se značnou ztrátou. Se ziskem totiž začala být spojována až druhá série, která dorazila tři léta po originálu. Celkově se nicméně do roku 2003 neprodalo ani 100 tisíc kusů. Toyota ovšem i tak spustila výrobu druhé generace, která již byla nadmíru úspěšnější - v letech 2003 až 2009 se prodalo 1 192 000 exemplářů.
Při pohledu na daný úspěch nebylo odmávnutí třetí generace překvapením, vedle základní verze se ovšem Japonci začali zabývat také možností nabídnout i luxusní provedení. To se nakonec ukázalo v březnu 2010 na autosalonu v Ženevě, a to pod názvem Lexus CT200h. Od Toyoty přitom tento hatchback převzal jak platformu MC, tak i hnací ústrojí složené z 1,8litrového benzinového čtyřválce, elektromotoru a baterií o kapacitě 1,3 kWh. Plány luxusní divize však byly obsáhlejší, jak potvrzuje registrace názvů CT300h a CT400h.
Na výkonnější varianty ovšem nikdy nedošlo, neboť z výchozího provedení se stal prodejní propadák. Publikum si tak muselo vystačit pouze se 136 „systémovými” koňmi, které navíc nemířily na zadní nápravu, což byla pro Lexus do té doby běžná praxe. Místo toho byla zaměstnána přední kola, navíc skrze převodovku eCVT. Tato kombinace v podstatě zabila veškerý dynamický potenciál, na stovku se totiž CT200h dostalo až za 10,3 sekundy. Stejný čas pak byl spojen i s verzí F Sport, u které se ostatně upravoval hlavně podvozek a bodykit. Pohonné ústrojí však zůstalo beze změn.
V roce 2013 došlo na první facelift, který byl nadmíru důležitý - 4 350 milimetrů dlouhý hatchback se totiž jako vůbec první Lexus dočkal rozšklebené čelní masky zvané Spindle Grille, která připomíná nasupeného Predátora. Druhý facelift se pak odehrál o čtyři léta později a jeho hlavním nosným tématem byl příchod plnohodnotných čelních LEDek. Mizerné a dále klesající prodeje to však nenakoplo, CT200h se tak začal stahovat z některých trhů, až nakonec loni v říjnu montážní linky definitivně opustil.
Pokud o tento poněkud neobvyklý Lexus máte zájem, na showroomy s novými vozy již musíte zapomenout. Místo toho je třeba hledat na trhu s ojetinami, tato mise ale není zrovna jednoduchá. Nikoli s ohledem na tragickou spolehlivost, v tomto ohledu CT200h doslova září. Hlavním problémem japonského hatchbacku je fakt, že se zkrátka příliš neprodával. Aktuální nabídka tak čítá jen několik desítek kusů, čemuž v souvislosti se skvělou pověstí kolem spolehlivosti a trvanlivosti odpovídají i ne zrovna lidové ceny.
Pokud máte hlouběji do kapsy, můžete počítat s originální verzí bez oné predátoří masky, jenž startuje okolo čtvrt milionu korun. Velký nájezd je v tu chvíli standardem, při omezení na maximálních 100 000 km již musíte počítat se sumou vyšší o zhruba 100 tisíc korun. O stejnou částku pak finální účet posílá nahoru také modernizovaná příď, v případě aut vyrobených po roce 2017 se již jedná o 500 000 Kč. Před pěti lety přitom CT200h startovalo na 599 000 Kč.
Za minimálním propadem hodnoty stojí opravdu neskutečná spolehlivost, vůz má totiž na kontě pouze 0,8procentní míru poruchovosti a je statisticky nejspolehlivějším kompaktem vůbec. Majitelé navíc vypověděli, že vyřešení případných problémů je vždy vyšlo na méně než tři tisíce korun. V podstatě tak jediné, čemu byste měli věnovat pozornost, jsou následky užívání vozu předchozím majitelem. Pokud ovšem kola a karoserii nezdobí škrábance a neposkvrněná je rovněž kabina, skutečně se není čeho bát.
Potvrzují to i kolegové z Auto Bildu, kteří proklepli kousek poprvé zaregistrovaný v srpnu 2020. Za tři léta přitom jeho jediný majitel najel jen 23 500 km, ohmataný tak vlastně není ani volant. Natož aby bylo potrhané čalounění. Daný vůz, jenž se dočkal vyšší výbavy Executive Line, tak můžete koupit i na dálku. Cena 22 490 Eur (cca 551 000 Kč) je na zmíněné poměry vlastně lákavá, i když absolutně nízká rozhodně není.



CT200h v původní nabídce značky působil tak trochu jako pěst na oko, šlo totiž o hatchback a navíc předokolku. Spolehlivost vozu je ovšem neskutečná, od roku je navíc možno počítat s čelní maskou Predátora. Foto: Lexus
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejčtenější články
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Problémy VW se prohlubují, nejvyšší vedení kvůli finančním potížím odmítlo schválit investice do továren a nových modelů
16.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
