Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejvíce problematické ojetiny současnosti, kterým je podle Němců lepší se vyhnout
29.11.2020 | Petr Miler
S koncem roku se sluší bilancovat a Němci se s tímto úkolem vypořádali po svém. Jmenovali 9 ojetých aut, která jsou podle nich těmi nejhoršími na současném trhu s použitými vozy.
Pokud si z jakéhokoli důvodu nechcete a nebo nemůžete koupit nové auto a jezdit stejně potřebujete, koupě ojetiny je rozumnou alternativou. Taková koupě se ale pochopitelně nikdy neobejde bez rizika, neboť obvykle nemůžete počítat s žádnou zárukou a ekonomická únosnost provozu pro vás nového auta bude dána péčí předchozího majitele a náchylnosti konkrétního vozu k poruchám.
To první lze leda pečlivě zkoumat před koupí, s druhým faktorem jde dělat mnohem více a pokusit se vyhnout autům, které majitele trápí více než jiné. Kolegové z německé Auto Bildu dali na základě dat z tamních stanic technické kontroly i vlastních zkušeností aktualizovaný seznam ojetých aut, jejichž pořízení slibuje až příliš velké dobrodružství. Nejproblematičtější ojetiny napříč segmenty a věkovými kategoriemi představují vozy, od kterých bude lepší dát preventivně ruce pryč, i když se vám jinak mohou zamlouvat.
V níže uvedeném přehledu tedy nejde o konkrétní auta, ale o jejich modely jako takové a jejich typické poruchy. Některé zmiňované závady nejsou neobvyklé, jenže statisticky se jich i ty dotýkají podstatně častěji než jiných vozů stejné třídy a stáří. Navíc jsou tu i problémy, které jsou vážnější a jejichž odstranění není ani snadné, ani levné. U některých aut je to koroze, jejíž řešení obtížné a drahé, pokud je vůbec ještě rozumně možné.
Nebudeme vás dále zatěžovat obecnými řečmi, pojďme se rovnou podívat, o jaká auta jde a co přesně je trápí - pro letošek jde o 9 vozů. Pokud po některém z nich stejně toužíte, budete nyní alespoň vědět, na co si dát pozor.
1. Citroën Berlingo
Obě generace Berlinga bývají považována za dobrá rodinná auto kvůli své prostornosti a praktičnosti, vysoké náklady na údržbu a opravy z nich ale nedělají dobré volby. Největší potíže jsou se ztrátami oleje a poruchami elektroniky a závažné nedostatky přibývají s věkem - u starších vozů se objevuje i opotřebované řízením a problémy s brzdami.
Foto: Citroën
2. Dacia Duster
Po léta velmi populární rumunské SUV neprožívá zrovna nejlepší rok a zhoršující se pověst co do spolehlivosti a trvanlivosti je jistě jedním z důvodů. Slyšeli jsme už docela dost hororových příběhů majitelů a data technických kontrol nenaznačují, že by šlo o výjimky či náhody. Podle Němců je Duster už při první STK velmi problematickým autem, které trpí na problémy se zavěšením pětkrát častěji, než je průměr stejně starých aut. Časté jsou potíže se světly a úniky provozních kapalin. A čím je auto starší, tím je situace horší. Co na tom, že část problému mohou být šetřiví majitelé škudlící na servisu, ojeté Dustery prostě obvykle nejsou fit. Vzhledem k relativně vysokým cenám ojetých exemplářů říkají Němci tomuto Rumunovi jako ojetině jasné „ne”.
3. Dacia Logan
Také Dacia Logan představuje postrach kupců ojetých aut bez ohledu na stáří. Nejvíce problémů s autem připadá na výfukový systém, která má mizernou protikorozní ochranu, a na podvozek, kde trpí samotná ramena náprav, tlumiče i pružiny, které mají tendenci praskat. Za slabý bod je označováno i řízení, které je též nadměrně poruchové. Starší exempláře trápí i koroze karoserie. Obě dosud prodávané generace Loganu patří mezi nejproblematičtější vozy od první kontroly na STK, i přes absolutně nízké kupní ceny se tak volba této ojetiny podle Němců z dlouhodobého hlediska nevyplatí.
4. Fiat Panda
Italský medvídek je podle Auto Bildu další auto, které se z dlouhodobého pohledu stane dražším, než se při koupi může zdát. I třetí generace vyráběná od roku 2012 je průšvih, slabiny má zejména na podvozku, obvyklé jsou i prorezivělé části výfuku. V průběhu let se vyskytly rovněž problémy s pružinami a tlumiči, Panda dostává pověsti Fiatů skoro dokonale, bohužel
5. Fiat Punto
Páté problematické auto a teprve třetí značka, i Fiat si po Dacii připisuje double. Černý Petr vedle Pandy zůstal v rukou i už nevyráběnému Puntu, které šlo jako nové koupit až do roku 2018. Potíže jsou spojené hlavně s úbytkem provozních kapalin, zejména pak oleje, pružinami i tlumiči, výfukovým systémem a brzdami. U starších aut se objevují i potíže s korozí - znovu nic, co by si Italové mohli dát za rámeček.
7. Ford Galaxy
Jméno Fiatu Němci škodolibě rozepisují jako „Fehler In Allen Teilen”, tedy „Chyba v každém dílu”, u Fordu lze posloužit anglickým „Fix Or Repair Daily”, „Opravujte či spravujte denně”. Pro Galaxy to ale není důvod k pousmání - potíže s brzdami má čtyřikrát častěji než průměrný vůz téhož stáří, kazí se podvozky, výfuk i světla. Je jedno, po jaké generaci sáhnete, velké MPV Fordu je mezi nejhoršími jako doma pokaždé a s věkem se opravdu nelepší.
8. Renault Kangoo
Ve statistikách TÜV se Kangoo objevuje na nízkých příčkách pravidelně, a to už od konce minulé dekády, kdy začala jeho výroba. Nejčastěji má problémy se světly a elektronikou, postupem času přibývají závady na poloosách a řízení, se slabšími tlumiči a pružinami a také s korozí. A ani brzdy statistikami neprochází bez povšimnutí. Tento Renault je dalším autem, kterému se Němci doporučují vyhnout v obou generacích.
9. Volkswagen Sharan
Sharan již od roku 1995 nabízel dostatek možností pro početnou posádku, za spolehlivé a trvanlivé auto ale navzdory svému německému původu neplatil nikdy. Problémy má zejména s korozí, podvozkem a brzdami, což nepůsobí zrovna jako banální nedostatky. Přidejme si různé problémy z výroby, které si postupem času vyžádaly svolávací akce, a nejde dojít k jinému závěru, než že po velkém SUV bude lepší sáhnout jinam.
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 9 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva