Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému

Peněz letos přibylo málokomu a levnější ojetiny jsou stále více žádaným zbožím. Vybírat mezi nimi lze i ze spousty dostupných a nepříliš starých SUV, ne každé je ale trefou do černého z hlediska spolehlivosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému

6.10.2020 | Mirek Mazal

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému

/

Foto: Volkswagen

Peněz letos přibylo málokomu a levnější ojetiny jsou stále více žádaným zbožím. Vybírat mezi nimi lze i ze spousty dostupných a nepříliš starých SUV, ne každé je ale trefou do černého z hlediska spolehlivosti.

Dle dat JATO Dynamics bylo loni už více než každé třetí nově prodané auto v Evropě SUV, konkrétně jejich podíl na trhu činil 36,1 procenta. Letos už esúvéčka atakují 40procentní hranici a v jejich prospěch ztrácí svůj podíl na trhu prakticky všechny ostatní třídy, po léta nejvyhledávanější segment kompaktních hatchbacků nevyjímaje.

S přibývajícím počtem nových SUV mezi lidmi pochopitelně roste i počet ojetých exemplářů postavených za ploty autobazarů a poptávka po nich v letošním roce stoupá jako nikdy dříve. Výsledkem je pro běžného člověka nepřehledná džungle použitých vozů po prvním, druhém i třetím majiteli, z nichž každé ale není trefou do černého. Pomoc při orientaci na trhu dlouhodobě poskytuje německý TÜV Report, jehož aktuální ročník 2020 tradičně hodnotí spolehlivost všech frekventovanějších modelů aut na základě záznamů z německých STK, SUV nevyjímaje.

Z kategorie mladších SUV jsme vybrali modely, které se na trhu ojetin vejdou s cenou do zhruba 250 tisíc korun a představují tak solidní hodnotu za peníze - nejsou staré a jsou pořád o hodně levnější než téměř cokoli nového. K nim jsme přidali poruchovost vyjádřenou četností závad u německých STK (v závorce je srovnání s průměrem kategorie) a přihodili ještě informace o nejčastějších evidovaných závadách, na které bude dobré dát si pozor.

Níže je tedy plných patnáct alternativ, které lze při výběru zánovního dostupného SUV do garáže brát v potaz, seřazených od nejspolehlivějšího modelu k tomu nejméně spolehlivému. Jak uvidíte, rozdíly mezi jednotlivými modely v jejich technické „neprůstřelnosti” jsou značné.

1. Suzuki SX4 S-Cross

Četnost závad: 3,3 (průměr 5,8)

Kompaktní Japonec je dostatečně prostorný a interiér potěší i kvalitními materiály. Spolehlivost S-Crossu je z celého výběru jasně nejlepší, technici německých STK si všimli pouze častějších ztrát oleje. Jinak kontroly probíhaly bez větších a pravidelně se opakujících závad.


Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 1 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 01Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 2 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 02Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 3 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 03
Foto: Suzuki

2. Opel Mokka-X

Četnost závad: 3,9 (průměr 5,8)

Pocitově příliš úzký a vysoký Opel je u zákazníků možná až překvapivě populární, vysoká spolehlivost z něj ale dělá rozumnou volbu. Technické prohlídky nejsou doprovázeny hromadnými stížnostmi s výjimkou jednoho docela typického negativa posledních let - úniků oleje motoru popř. jeho zvýšené spotřeby.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 4 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 10Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 5 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 11Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 6 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 12
Foto: Opel

3.-4. Mitsubishi ASX

Četnost závad: 4,6 (průměr 5,8)

Velmi levné Mitsubishi řidiče nenadchne, potěší ale svou servisní nenáročností. Kvalitní zpracování omezuje nutnost mít servis nejlépe za domem. Před nákupem je vhodné věnovat pozornost brzdové soustavě, zbytek má předpoklad zůstat v dobré kondici.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 7 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 16Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 8 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 17Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 9 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 18
Foto: Mitsubishi

3.-4. Renault Captur

Četnost závad: 4,6 (průměr 5,8)

Stejný průměr četnosti závad jako ASX má i Renault Captur. Francouzské drobnější SUV zanechává solidní dojem, škoda horšího osvětlení a odpružení. Kromě těchto defektů nevykazují ojetiny žádné abnormality hodné otočení se na podpatku.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 10 - 10 nejspolehlivejsich ojetych SUV 2018 07Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 11 - 10 nejspolehlivejsich ojetych SUV 2018 08Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 12 - 10 nejspolehlivejsich ojetych SUV 2018 09
Foto: Renault

5. Mini Countryman

Četnost závad: 5,5 (průměr 5,8)

Kultovní Mini na steroidech by mohlo vystrašit úbytkem olejové náplně z motoru i převodovky. Četnost 5,5 je v tomto přehledu stále pod průměrem všech aut, o vyloženě vynikajícím výsledku už ale hovořit nelze.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 13 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 25Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 14 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 26Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 15 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 27
Foto: Mini

6. Mazda CX-5

Četnost závad: 5,6 (průměr 5,8)

Mazda dodržuje svůj originální přístup k výrobě aut a u CX-5 se individualita vyplácí. Neotřelý design je spojen s trvanlivou technikou dávající ve výsledku parádní SUV směle konkurující evropské produkci. Starší ročníky vyrobených aut mohou být postiženy rychleji opotřebovanými či pokroucenými brzdovými kotouči naznačujícími cosi o jejich poddimenzovanosti, tím ale problémy končí.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 16 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 22Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 17 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 23Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 18 - Spolehliva SUV dle TUV Report 2020 24
Foto: Mazda

7.-8. Volvo XC60

Četnost závad: 5,7 (průměr 5,8)

Kromě bezpečnosti je spolehlivost základní kompetencí Švédů. Volvo XC60 pravidelně opouští první STK bez existenčních výtek. Důkladnější pohled může být kritický k mizení oleje motoru i převodovky a stoprocentní nejsou ani brzdové disky těžkého vozu.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 19 - Volvo XC60 2017 vs 2016 stare nove dalsi 01Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 20 - Volvo XC60 2017 vs 2016 stare nove dalsi 03Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 21 - Volvo XC60 2017 vs 2016 stare nove dalsi 05
Foto: Volvo

7.-8. Volkswagen Tiguan

Četnost závad: 5,7 (průměr 5,8)

Tiguanů je v autobazarech tolik, že se vyplatí hledat kus bez unaveného zavěšení a sjetých brzd. Předchozí majitelé dovedou s klidem najet mnoho kilometrů a zapomenou pravidelně měnit namáhané komponenty.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 22 - VW Tiguan 2011 nove 10Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 23 - VW Tiguan 2011 nove 12Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 24 - VW Tiguan 2011 nove 16
Foto: Volkswagen

9. Škoda Yeti

Četnost závad: 5,8 (průměr 5,8)

Dnes už nevyráběné české SUV je posledním z dnešního výběru alespoň s průměrnou spolehlivostí. Jízdně příjemný model drží basu s ostatními, kterým je třeba kontrolovat olejovou rysku a hlídat tloušťku brzdových kotoučů. Yeti lze stále vnímat jako spolehlivou Škodu s nikterak neobvyklými problémy.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 25 - 10 nejspolehlivejsich ojetych SUV 2018 22Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 26 - 10 nejspolehlivejsich ojetych SUV 2018 23Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 27 - 10 nejspolehlivejsich ojetych SUV 2018 24
Foto: Škoda Auto

10. Mitsubishi Outlander

Četnost závad: 5,9 (průměr 5,8)

První SUV s podprůměrnou spolehlivostí doplatilo na kvalitu novějších verzí. Mladší kusy Outlanderu trpí horším brzdovým systémem, přesto se stále bavíme o doporučitelném autě. V této nízké cenové hladině se jisté neduhy odpouští.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 28 - Ojeta SUV do 250 tisic Kc spolehlivost poruchovost 2020 01Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 29 - Ojeta SUV do 250 tisic Kc spolehlivost poruchovost 2020 02Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 30 - Ojeta SUV do 250 tisic Kc spolehlivost poruchovost 2020 03
Foto: Mitsubishi

11.-12. Ford EcoSport

Četnost závad: 6,0 (průměr 5,8)

První revize u profesionálů odhalí maximálně tradiční problémy se ztrátou oleje, k tomu se přidává i pravidelně vadná ruční brzda. Dle TÜV Reportu 2020 neexistují další hrozby vyvýšených ojetin EcoSportu, kterých zatím jezdí v Česku jako šafránu.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 31 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 13Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 32 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 14Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 33 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 15
Foto: Ford

11.-12. Nissan Juke

Četnost závad: 6,0 (průměr 5,8)

Ve výběru Němců jsou hezčí auta, nicméně extravagantnost neznamená extrémní poruchovost. Výstřední Nissan si potrpí na dolévání oleje a hlídání životnosti kloubů zavěšení nápravy i řízení. Slabším místem je znovu brzdový mechanismus průkopníka malých SUV.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 34 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 16Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 35 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 17Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 36 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 18
Foto: Nussan

13. Peugeot 2008

Četnost závad: 6,1 (průměr 5,8)

Technicky starší Peugeot 2008 by také mohl mít lépe vymyšlené mazání motoru udržující hladinu vazké kapaliny na stejné úrovni. Ani další typická kritika osvětlení se nevyhnula nástupci 207 SW, který se vyrábí od roku 2013.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 37 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 19Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 38 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 20Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 39 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 21
Foto: Peugeot

14. Citroën C4 Cactus

Četnost závad: 8,1 (průměr 5,8)

Cactus byl před pěti lety vypuštěn do konkurenčního prostředí SUV jako nápadný outsider. Vzhled je čistě individuální stránka C4, ale zcela jasně hovoří evidované problémy s pružením, světlomety a chybějícím olejem. Potíže už se tu objevují dost často.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 40 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 04Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 41 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 05Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 42 - Spolehlive ojetiny SUV do tri let TUV Report 2020 06
Foto: Ctiroën

15. Dacia Duster

Četnost závad: 11,7 (průměr 5,8)

Poslední místo celého seznamu patří sice oblíbené, ale zoufale nespolehlivé Dacii. Levný Duster bude možná lepší rovnou pořídit na objednávku z výroby. Úplně nový kus přijde se zárukou, aby měl někdo povinnost zdarma řešit dost pravděpodobné nedostatky s osvětlením, olejem nebo zavěšením náprav. Šance návštěvy opravny je daleko nejvyšší ze všech výše jmenovaných SUV.

Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 43 - dacia duster 8spatojeSUV 01Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 44 - dacia duster 8spatojeSUV 02Ojetá SUV do 250 tisíc Kč od nejspolehlivějšího k tomu nejvíc poruchovému - 45 - dacia duster 8spatojeSUV 03
Foto: Dacia

Zdroj: TÜV

Mirek Mazal

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše