Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Rychlost nezabíjí, limity dále padnou v Austrálii, zruší je na Nordschleife
18.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Austrálie k 276 km dálnice přidá dalších 85 km bez rychlostních limitů. A Nordschleife upraví asfalt na Flugplatzu, aby je mohla zrušit.
Dojde-li řeč na rychlostní omezení v různých částech světa, většinou netrvá dlouho, než se někdo ozve s argumentem typu „rychlost zabíjí”. Německé dálnice, jejichž větší část nemá žádný rychlostní limit, nicméně mrtvolami lemovaná není. Umírajícími lidmi argumentovali také odpůrci tzv. otevřeného rychlostního limitu v australském Severním teritoriu, ke kterému se začala vracet v roce 2013. Přesto nicméně byl na asi dvou stovkách kilometrů Stuartovy dálnice vloni v lednu limit skutečně odstraněn.
Desítky mrtvých každý měsíc? Kdepak, za celý rok nejenže na oněch 204 km této dálnice, táhnoucí se přes celou Austrálii z Darwinu do Portu Augusta, nezemřel jediný člověk, ani se tam nestalo žádné zranění. Slova odpůrců se tedy nenaplnila, lidé ani najednou nezačali hromadně jezdit jako šílenci, průměrná rychlost po dobu těchto zkušebních 12 měsíců byla pod 140 km/h.
V průběhu zkoušky, v srpnu 2014, bylo dalších asi 70 kilometrů ohodnoceno jako vhodných k rozšíření neomezené rychlosti po investici 1,55 milionu australských dolarů (cca 27,3 milionu korun) a právě letos se budou ke zmíněným dvěma stovkám přidávat. Celkem tedy budou řidiči moci jezdit rychlostí, jakou si zvolí, na 276 km Stuartovy dálnice. Českou optikou to je kus světa, nicméně celá Stuartova dálnice měří přes 2 800 km.
K tomuto úseku se má údajně přidat dalších 85 kilometrů, které budou také zařazeny do tohoto projektu. Uvedl to premiér Severního teritoria Adam Giles, neoznámil však, kde konkrétně se těchto 85 km nachází. Existují spekulace, že by to mohl být kousek Stuartovy dálnice mezi oněmi dvěma stovkami a sedmdesáti kilometry; tyto dva úseky na sebe totiž nenavazují. Do vylepšení těchto 85 km bude investováno prý okolo 2,5 milionu australských dolarů (44 milionů korun). Tyto peníze půjdou zejména na terénní úpravy a na dopravní značení.
Připomeňme zde jednu věc. Stuartova dálnice, ač ji zde takto označujeme, není dálnice v evropském slova smyslu. Je to spíš něco na způsob naší silnice I. třídy, úseky s neomezenou rychlostí jsou tedy dvouproudé, ale bez směrového oddělení. Do německých dálnic mají tedy dost daleko, přesto na nich lidé v důsledku odstranění omezení rychlosti neumírají. To ukazuje, že lidé vlastnící řidičské oprávnění jsou dost rozumní na to, aby zvolili rychlost odpovědně s ohledem na aktuální situaci. A policie tu má být od toho, aby zasáhla, když někdo zdravý rozum přestane používat.



Stuartova dálnice není dálnicí evropského stylu, neomezená rychlost tu přesto funguje
Austrálie navíc není jediným místem, kde padají rychlostní limity. Také Severní smyčka Nürburgringu, která po tragické nehodě z letošního března zavedla rychlostní limity postupně na několika úsecích celé trati a u všech, i ryze soukromých akcí, bude znovu bez omezení rychlosti.
Úpravy, které mají snížit riziko podobných nehod, budou spíše stavební. Flugplatz je jedním z míst, které se bude měnit. Ve vozovce je zde několik nepříjemných nerovností, které odstraní 500 metrů nového asfaltu. A v oblasti Schwedenkreuzu a Döttinger Höhe bude nainstalován vyšší plot. Celkem má být úprav 16 a z nich bude 7 provedeno před začátkem sezóny 2015/2016 letos v listopadu. To může znamenat, že právě ještě v listopadu dojde ke zrušení omezení rychlosti.
Změn tedy Ring dozná, ale dost možná budou skutečně konstruktivní a skutečně pomůžou. Rozhodně více, než jen bezduché omezení rychlosti, které je zejména na závodní trati skutečně nesmyslné. Charakter Zeleného pekla a jeho atraktivita pro automobilky i petrolheady by tak měly být zachovány.
I ve slavném Zeleném pekle bychom se ještě letos na podzim mohli dočkat zrušení omezení rychlosti
Zdroje: NT News, Nuerburgring.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025První tuningová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
4.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub