Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejčastější poruchy ojetých SUV ukazují, od jakých žádaných vozů dát ruce pryč
17.3.2021 | Mirek Mazal
SUV jsou horkým zbožím a platí to i pro ojeté vozy. Pokud máte na některé z nich zálusk, přehled typických závad, ale i hlavních předností nejžádanějších bazarových kusů různých tříd může přijít vhod.
Nabídka sportovně užitkových automobilů se neustále rozrůstá, pandemie nepandemie - trh se zdá být nenasytný a automobilky k tomu nejsou netečné. Už pomalu každé druhé nově prodané auto dnes v Evropě spadá do kolonky označené slovy Sport Utility Vehicle a tento trend v posledních měsících dále sílí.
Takový vývoj se s odstupem času logicky projevuje i v autobazarech, kde roste nabídka ojetých SUV i poptávka po nich. Proto kolegové z Auto Bildu sestavili aktualizovaný přehled nejžádanějších modelů rozličných stáří, tříd i cen a probrali jejich typické závady, které vyjevily předchozí zkušenosti s nimi, ať už z jejich strany nebo ze strany majitelů a techniků tamních.
Právě ty si teď probereme a i přidáme i hlavní přednosti, abyste si obě strany mince mohli dát do kontextu. Auta jsou seřazená podle abecedy a pokud toužíte po některém z žádaných ojetých modelů, je velmi pravděpodobné, že ten „svůj” v přehledu najdete.
Audi Q3
Technika Audi Q3 je velmi kvalitní, ale i tak je potřeba pohlídat elektroniku, blikající xenony a příliš vysoký aerodynamický hluk - všechno naznačuje potenciálně drahé problémy. Citlivější zájemci by mohli mít problém s lehkými pazvuky v interiéru, které jsou důsledkem horšího než u Audi obvyklého sestavení palubní desky. Dvojspojkový automat může fungovat nedokonale, pokud jde ale o vůz s ověřeným nízkým nájezdem, nemusí jít o mechanický problém - některé S-troniky u Q3 vyžadovaly aktualizaci řídící jednotky, kterou dosavadní majitel nemusel absolvovat.
Foto: Audi
BMW X5 III
Dnes jedno z nejprodávanějších BMW patří do mezi časté vozy v nabídkách prodejců ojetých aut. Vysoký zájem o třetí generaci X5 je podložený nízkou poruchovostí. Občas se objeví drobná koroze, nebo černé kapky pod autem od úniku olejové náplně. Náchylným místem jsou přední světla s xenonovými výbojkami, jinak se není příliš čeho obávat, i hodně ojetá auta před sebou mohou mít
Citroën C4 Cactus
Cactus se liší od ostatních záměrně diskutabilním designem se vzduchovými polštářky, které později přišel. Uživatelsky mohou vadit měkká sedadla, slabé vnitřní osvětlení, jednodílné zadní sedačky, centrální displej, nebo vysoká nakládací hrana kufru. Obecně poruchovější auto činí spojenějšími majitele přeplňovaných benzínových motorů než těch, kteří sáhli po dieselu.
Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
Ford Kuga II
Kuga druhé generace se pohybuje na trhu od roku 2013. Bez chyby není automatické řazení Powershift a známé jsou nepříjemnosti se zapalovacími svíčkami. Často dochází k únikům oleje, ale tento jev není důvodem vůz zcela ignorovat, spíše na na úniky zaměřit a případně je hned řešit. Je to přijatelná levnější alternativa k dražším německýcm strojům.
Honda CR-V IV
Výběr by nebyl kompletní bez Hondy a konkrétně CR-V čtvrté generace. Jedno z mála aut, které lze koupit na dálku, aniž byste jej viděli - takto chválí spolehlivost japonského SUV němečtí kolegové. Údajně zmizely nedostatky předchůdců, zůstaly jen detaily jako chrastící zadní sedáky, nepasující schránka spolujezdce či občas chybující zadní parkovací senzory.
Foto: Mirek Brokeš, Autoforum.cz
Jeep Grand Cherokee IV
Čtvrtá generace Grand Cherokee netrpí navzdory obecné pověsti tohoto modelu žádnými závažnými chybami. Najdou se ale problémy s elektrickým systémem, proto by si kupec měl všechny prvky prověřit při prohlídce vozu. Nedoporučuje se zbytečně rychle aktualizovat veškerý software (zejména navigaci), nové verze bývají spíše zdrojem nových problémů než řešením těch starých. Řada s přídomkem Summit nemá na kouli standardních 3,5 tuny, ale o 500 kg méně.
Land Rover Freelander 2
Zajímavá volba je druhá generace Freelanderu. Land Rover ze spodních pater nabídky poskytuje komfortní jízdu i složitějším terénem. Vydrží dlouho odolávat mechanickým závadám. Zážehové motory s převodovkami byly odolné při vysokém nájezdu a jedině naftové agregáty vyrobené před rokem 2010 by mohly zkazit solidní reputaci. Zbytečné potíže přináší filtr pevných částic a celý palivový systém pohonu. Auto Bild doporučuje šilhat po benzínovém 3,2 V6 od Volva.
Lexus RX III
Doporučovat hybrid je trochu ošemetné, nicméně Němci schvalují nákup Lexusu RX 450h z druhé ruky. Modelový rok 2009 se jeví jako ideální. Podle počtu ujetých kilometrů je potřeba nechat prohlédnout akumulátory, které objektivně netrpí žádnými rozsáhlými vadami. Pravidelná údržba se doporučuje každých 15 tisíc kilometrů, velká inspekce přijde na cca 600 Eur (15 700 Kč). Také RX 350 se spalovacím motorem nevykazuje dlouhodobé nedokonalosti.
Mercedes-Benz GLC
GLC není levná záležitost (také o kterém Mercedesu se dá říci opak...), ale odměnou je pohodlné posezení v luxusních sedačkách a výborná ergonomie interiéru. Podvozek pravděpodobně nemá konkurenci ve své třídě - zejména vzduchové odpružení exceluje, ale i ocelové pružiny odvedou slušnou práci. Předkupní kontrola by se měla zaměřit na fungování touchpadu infotainmentu, pozor také na stav pneumatik, které mohou být opotřebené vlivem vysoké hmotnosti GLC.
Nissan Juke
Japonská ošklivka některé vábí svým jedinečným stylem. Racionální zákazníci ocení širokou paletu motorů - silnější varianty jsou sladěny s podvozkem a řízením, což trochu překvapivě vede k zábavě za volantem. Kompaktní rozměry interiéru nebudou nic pro pět pasažérů s „příslušenstvím”, je to opravdu malé SUV spíše pro dva či rodinu s malými dětmi.
Opel Mokka
Menší SUV od Opelu zařídilo značce nemalý zájem nových zákazníků. Mokka stačí na mnohem větší konkurenci. Mechanicky je vůz odolný, jen se během života může začít rozpadat chromové obložení dveří, technici mají zkušenosti také s úniky oleje. V bazarech je často k mání jen verze s pohonem přední nápravy, 4x4 je málo.
Foto: Marek Bednář, Autoforum.cz
Škoda Yeti
Yeti od roku 2009 vyhrál mnoho srovnávacích testů, protože nenašel přemožitele ve vyváženém mixu kupní ceny a praktických vlastností. Chalupáře potěší pohon 4x4, variabilita interiéru a až dvoutunové maximální zatížení tažného zařízení. Mezi negativní stránky může být zařazeno rychlé korodování kotoučů či dost častý nadstandardní úbytek oleje z motoru mezi výměnami u starších exemplářů.
Foto: Pavel Janda, Autoforum.cz
Toyota RAV4
Čtvrtá generace Toyota RAV4 je znovu příkladem vyšší počáteční investice s jasným odůvodněním. Vadnou pouze méně stabilní spoje výfukových systémů a dřív se ozvou opotřebované brzdy, jinak existuje velká šance na dlouhý spokojený život i u druhého, potažmo třetího majitele. Spolehlivost je tu velkým kladem, ale někteří mají výtky k materiálům kabiny a vadí i zážehové jednotky. Dle TÜV jsou tyto kritické hlasy neopodstatněné.
Volkswagen Tiguan II
Tiguan dlouho patří mezi žádané modely, v kurzu je teď ale vizuálně mnohem atraktivnější druhá generace prodávaná od roku 2016, která se už ve velkých počtech objevuje právě v nabídkách bazarů. Vůz se řadí mezi spolehlivá SUV, a tak se není nutné obávat technických kontrol, respektive vysokých servisních nákladů, i když první vyrobené exempláře mají už chvíli po záruce. Právě ty ale často trpí vrzáním panoramatické střechy a špatně namontované dveře způsobují hlasité hučení větru. Otravné je někdy trhavé řazení dvouspojkové převodovky leckdo bude jako minus hodnotit relativně vysokou cenu. Pozitivní je pohodlné ovládání vozu a spousta prostoru.
Volvo XC60
Ať už jde o jakoukoli verzi, vážnými problémy tohle auto skutečně neobtěžuje. Nadprůměrně časté jsou jen defekty v oblasti řízení a podvozku podle statistik TUV, ale celková kvalita se odráží v ceně. Slabin je obecně málo, výtka by se našla vůči příliš aktivním bezpečnostním systémům a tlačítkově přeplácanému středovému panelu.
Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda