Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek

(doplněno 4.10. 15:00) Přehlídka žhavých automobilových novinek se po dvou letech vrací do Paříže. Projděte si všechny jednu po druhé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek

4.10.2014 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 4.10. 15:00) Přehlídka žhavých automobilových novinek se po dvou letech vrací do Paříže. Projděte si všechny jednu po druhé.

Lotus Elise S Cup - nový model

V době, kdy se i dříve úzce zaměřené automobilky snaží dělat svá auta pro všechny, musíme být rádi za každou firmu, která se drží svého kopyta, dokáže dělat vozy nějaké, ne všelijaké a potenciálnímu zákazníkovi dokáže říci, že pro něj prostě žádné auto nevyrábí. Takovou firmou je stále britský Lotus a i když se můžeme stokrát shodnout, že o jeho modelech je snazší básnit než je vlastnit, budeme o nich básnit dále. Automobilka totiž čerstvě představila novou verzi modelu Elise a stojí za pozornost ještě více než většina jejích ostatních produktů.

Vůz s přídomek S Cup totiž přebírá prakticky kompletní specifický aerodynamický kabátek okruhové varianty včetně předního lízátka, spousty křidélek, funkčního difuzoru a nakonec i velkého zadního křídla. To neslouží pro žehlení košil na dlouhých vyjížďkách starých mládenců, ale pro generování podstatného přítlaku pro zadní osu - už při 100 km/h přidává křídlo zadním kolům zátěž odpovídající 66 kg, při maximální rychlosti je to plných 125 kg. To už na jízdním projevu auta bude hodně znát.

Váží totiž nadále pouze 932 kg, což je pochopitelně příznivá hodnota nejen pro vliv zmíněného přítlaku na chování auta, ale i jeho celkový jízdní projev a nakonec též dynamiku v přímce. I s „pouze” 161 kW (220 koňmi) kompresorové jedna-osmičky totiž vůz dokáže vypálit na stovku za působivých 4,2 sekundy. Maximálka rovná 225 km/h je dána hlavně zpřevodováním a aerodynamikou optimalizovanou pro trochu jiné disciplíny.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 127 - Lotus Elise S Cup prvni 01

Přečtěte si více: Podívejte se také vícero fotek okruhové verze, jež stála silničnímu provedení Cup S vzorem.

Maserati Ghibli Ermenegildo Zegna - nový model

Stánek italského trojzubce bude v Paříži víceméně okupovat již dobře známé portfolio. K tomu se ovšem přidá novinka v podobě konceptu Ghibli Ermenegildo Zegna Edition, která vykračuje ve stejných šlépějích jako loni představené speciální Quattroporte, což znamená, že zásadní odklon od série máme očekávat hlavně v interiéru. Než ovšem nakoukneme do kabiny, jen zmíníme, že Ghibli se lehce proměnilo také zvenčí. Karoserie je totiž vyvedena v unikátním metalickém laku Azzurro Astro, který doplňují dvacetipalcová litá kola Urano s povrchem reflektujícím tekutý kov.

To je ale po stránce venkovní vše, přesunout se tedy již můžeme za volant, kde je ihned patrná záplava uhlíkových vláken. Z karbonu je totiž obložení středového tunelu, dveřních panelů i ozdobné lišty prahů. Lehký materiál pak doplňuje exkluzivní čalounění, které z části tvoří kůže Poltrona Frau v přírodním odstínu a zčásti jemné antracitové hedvábí značky Ermenegildo Zegna. To najdeme na středech sedadel, kde je zdobí prošívání ve tvaru šípu, nebo také na dveřních panelech. Potaženy jsou jím ovšem také stínidla či samotný strop, zatímco na podlaze leží matně černé koberečky s oranžovo-hnědým lemem.

Tím nám ale veškerá proměna víceméně končí, po stránce mechanické pak neočekávejme jediný odklon od standardu. Zmínit tedy můžeme pouze tolik, že edice Ermenegildo Zegna vychází z modelu Ghibli S Q4, který počítá s pohonem všech kol a přeplňovaným šestiválcem o výkonu 410 koní a točivém momentu 550 Nm. Stovku tak „exkluzivní hedvábí“ zvládne za 4,8 sekundy při cestě za maximálkou 284 km/h.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 128 - Maserati Ghibli Ermenegildo Zegna prvni foto 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 129 - Maserati Ghibli Ermenegildo Zegna prvni foto 03Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 130 - Maserati Ghibli Ermenegildo Zegna prvni foto 05

Přečtěte si více: Podívejte se detailně na exkluzivní interiér „hedvábného“ Maserati Ghibli.

Mazda 2 2015 - nová generace

Po úniku fotek interiéru a pak i záběrů zvnějšku pro vás máme kompletní oficiální představení nové Mazdy 2 i s obsáhlou galerií dalších snímků a videí. Jak je na fotografiích opět velmi dobře vidět, od konceptu Hazumi, představeném na letošním ženevském autosalonu, se skutečně tolik neliší. Změnily se v podstatě jen ty prvky, které by se do výroby dostat nemohly, jako například zvláštní zpětná zrcátka.

Interiér se nese v duchu co nejčistšího designu. Bude pro něj k mání několik různých variant čalounění a s tím i obložení palubní desky. Mezi prvky výbavy bude i patřit dotyková obrazovka na přístrojovce, kterou bude možné ovládat také knoflíkem na středovém tunelu, head-up displej spojený nejspíš s trochu jiným přístrojovým štítem nebo možnost volby jízdních režimů. K mání by také měl být systém MZD Connect, umožňující propojit váš smartphone s palubním systémem auta, a plejáda jízdních asistentů sdružená pod názvem i-ActivSense.

Pod kapotou najdeme, alespoň zpočátku, tři různé motory - dva benzínové a jeden diesel. Benzín budou spalovat jednotky SkyActiv-G o objemu 1,5 litru s různým naladěním, jeden z nich by měl na přední kola posílat 100 koní. Turbodiesel SkyActiv-D bude mít stejný objem, ale výkon 105 koní, pochopitelně i vyšší točivý moment a očekávají se emise pod 90 g CO2/100 km, což by odpovídalo spotřebě, pochopitelně normované, okolo 3,3 litru na 100 km.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 131 - 2015 mazda 2 oficialni 16Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 132 - 2015 mazda 2 oficialni 17Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 133 - 2015 mazda 2 oficialni 24

Přečtěte si více: Nová Mazda 2 se sice představila zatím jen s pravostranným řízením, v Paříži však již volant bude na správné straně.

Mazda MX-5 2015 - nová generace

Představení nové Mazdy MX-5 můžeme začít rozměry, které počítají s délkou 3 915 mm, šířkou 1 730 mm, výškou 1 235 mm a rozvorem 2 315 mm. Ve srovnání s předchozí třetí generací je tak novinka o 105 mm kratší, o 10 mm širší, o 20 mm nižší a mezi nápravami nabízí o 15 mm méně prostoru. Souběžně s tím ovšem došlo také ke snížení hmotnosti o 100 kilogramů, základní verze osazené plátěnou střechou by tedy měly vážit lehce přes tunu. Těchto úspor Mazda dosáhla především technologiemi zvanými SkyActiv, pod čímž si můžeme představit kupříkladu kapotu, víko zavazadelníku a přední blatníky vyrobené z hliníku. Mimo to ovšem do toho samého ranku spadá plátěná střecha z mnohem lehčího vodě odolného materiálu, zmínit pak můžeme taktéž pohonné jednotky.

O těch se ví především tolik, že by měly dosahovat 1,5litrového a dvoulitrového objemu. V rámci výkonu se počítá se 130 a 180 koňmi, což oproti odcházejícímu modelu představuje nepatrnou výhodu. Pro ovladatelnost je ovšem mnohem podstatnější, že pohonné jednotky byly usazeny až za přední nápravu směrem blíže ke středu dvoumístného roadsteru. Počítat tedy máme s ideálním rozložením hmotnosti v poměru 50:50.

Přesunout se můžeme do kabiny, která dává v mnohém vzpomenout na Mazdu 3. Ani zde totiž nechybí „plovoucí“ displej ve středu palubní desky, kruhové ovladače na středové konzoli či kolébkové přepínače na multifunkčním volantu. Vylepšena přitom byla i samotná kvalita plastů, zatímco konzervativním příznivcům dozajista udělá radost přítomnost klasické ruční brzdy.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 134 - Mazda MX-5 2015 prvni oficialni sada 31Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 135 - Mazda MX-5 2015 prvni oficialni sada 35Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 136 - Mazda MX-5 2015 prvni oficialni sada 43

Přečtěte si více: Známe i fakta o podvozku nové Mazdy MX-5, k mání jsou také fotky ze živého představení.

Mercedes-AMG GT - nový model

Dlouho očekávané se konečně stalo skutečností. Mercedes-Benz po nekonečné řadě videí, avíz, upoutávek a jednom úniku oficiálně odhalil nový sporťák z Affalterbachu. Ten v mnoha směrech navazuje na předchozí SLS AMG, v řadě oblastí však prošlapává cestu dalším modelům značky. Řeč je přitom hlavně o pohonné jednotce, kterou je nově vyvinutý čtyřlitrový osmiválec twin-turbo.

Ten se jako první produkční silniční motor na světě pyšní uložením turbodmychadel mezi jednotlivé řady válců, přičemž na zadní kola základní verze posílá 462 koní a 600 Nm. U výkonnějšího Mercedesu-AMG GT S pak tato síla již činí 510 koní a 650 Nm. Základní model totiž potřebuje k akceleraci na stovku jen 4 sekundy, GT S pak danou disciplínu zvládne ještě o dvě desetiny rychleji. Zároveň se přitom rozjede na 310 km/h, přičemž v průměru spotřebuje 9,4 l/100 km.

Oba dva modely se od sebe neliší jen výkonem, ale rovněž vizuálně. Potentnější verze se tak chlubí agresivnějšími nárazníky, černě lakovanými koncovkami výfuku či jinými litými koly. Na přední nápravě totiž byly použity 19palcové ráfky obuté do pneumatik o rozměru 265/35, zatímco vzadu najdeme dvacítky navlečené v sudech o rozměru 295/30. Standardní verze oproti tomu dostala „jen“ devatenáctky s gumami o rozměru 255/35 vpředu a 295/35 vzadu.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 137 - Mercedes AMG GT 2015 oficialni vse 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 138 - Mercedes AMG GT 2015 oficialni vse 03Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 139 - Mercedes AMG GT 2015 oficialni vse 04

Přečtěte si více: Máme pro vás rovněž živé fotky Mercedesu-AMG GT, stejně jako pohled do interiéru a další informace.

Mercedes-Benz B 2015 - facelift

Největším želízkem třícípé hvězdy v pařížském ohni bude bezesporu nový Mercedes-AMG GT. Mimo něj ovšem na výstaviště dorazí také faceliftovaná třída B. Tu je možné již objednávat, přičemž základní cena byla stanovena na 27 102,25 Eur (cca 745 350 Kč). Za danou sumu dostáváte verzi B 180, která počítá s 1,6litrovým motorem naladěným na 122 koní. Jde tedy o tutéž sílu jako před faceliftem, cena ovšem narostla z původních 26 834,50 Eur (737 950 Kč). Pokud se stejného rozdílu bude držet i české zastoupení, pak na tuzemském trhu můžeme počítat se startovní částkou 590 tisíc korun.

To jsme ovšem poněkud předběhli, proto zpět k samotným změnám, jež facelift přináší. Zvenčí na ně ale budete potřebovat mikroskop, rozsáhlé totiž zdaleka nejsou. Víceméně jde pouze o přední nárazník, ve kterém se objevují větší otvory vzduchu. Lehce přepracována pak byla i maska či světla, v jejichž rámci si kupující mohou vybrat výkonné diody. Ovšem pouze v případě standardních modelů, elektrická třída B má LEDky zapovězeny. To samé pak můžeme říci o hranatých koncovkách výfuku, pozměněná zadní světla jsou však již u všech verzí společná.

Přesunout se můžeme do interiéru, kde již ve standardní výbavě najdete osmipalcový volně stojící displej. Mimo něj lze počítat s 12 barvami ambientního podsvícení či příplatkovým bezklíčovým vstupem. Bezpečnostní systém pak zastupuje přednárazový asistent, který operuje při rychlostech od 60 do 200 km/h, přičemž jeho činnost je představena na monitoru linkou s pěti sekcemi. Tím ovšem kosmetické změny či modifikace ve výbavě končí.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 140 - Mercedes-Benz B-Class 2015 facelift 04Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 141 - Mercedes-Benz B-Class 2015 facelift 08Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 142 - Mercedes-Benz B-Class 2015 facelift 11

Přečtěte si více: Máme technické parametry všech pohonných jednotek, které se pod kapotou Béčka objeví.

Mercedes-Benz C 63 AMG 2015 - nový model

Tak, jak jsme naznačovali v předchozích spekulacích, nejrychlejší céčko od Mercedesu se nakonec opravdu dočkalo dvojice verzí. Nakolik si budou podobné opticky zepředu zatím není jasné, avšak zezadu budou od zbytku modelů třídy C odlišné kvůli sportovnějšímu nárazníku s difuzorem obklopeným čtveřicí koncovek výfuků. Dalším specifickým prvkem bude jistě ostřejší přední nárazník s většími otvory a kapotou s agresivnějšími konturami nebo výraznější boční prahy.

Abychom se však dostali k meritu věci, musíme se podívat pod kapotu. Zde se skutečně nachází jednotka z AMG GT, kterou je čtyřlitrový vidlicový osmiválec dopovaný dvojicí turbodmychadel. V méně agresivním C 63 AMG disponuje výkonem 476 koní (při 5 500 až 6 250 otáčkách) a točivým momentem 650 Nm (od 1 750 do 4 500 ot.). Motor je spojen se zadní nápravou prostřednictvím sedmistupňového automatu AMG Speedshift MCT a umožnuje 1 785 kilogramů vážícímu raketovému sedanu akcelerovat z klidu na 100 km/h za 4,2 sekundy.

Silnější verze S osazená zadním elektronickým samosvorem, dynamickými úchyty motoru a upraveným podvozkem je naladěna na 510 koní a dokonce 700 Nm, což znamená zkrácení akcelerace na stovku za 4,1 sekundy. Maximální rychlost však zůstává u obou verzí omezena na 250 km/h a spotřeba se bude lišit jen v řádu desetin litru, udávaná hodnota průměru přitom startuje na 8,4 l/100 km benzinu a nádrž má v obou případech objem 66 litrů.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 143 - Mercedes C 63 AMG 2015 sada 05Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 144 - Mercedes C 63 AMG 2015 sada 06Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 145 - Mercedes C 63 AMG 2015 sada 25

Přečtěte si více: Vrcholné Céčko dostane adaptivní podvozek, dorazí nejen jako sedan, ale rovnou také jako kombi.

Mercedes-Benz CLS 2015 - facelift

Největší novinkou Mercedesu CLS jsou především nové světlomety, hlavně pak typ Multibeam LED, který je k mání za příplatek a který podle Mercedesu snadno strčí do kapsy i laserová světla Audi a BMW. Operuje totiž na bázi stereokamery umístěné za čelním oknem, přičemž dokáže automaticky nastavovat všech 24 diodových projektorů. Každá LEDka má 255 úrovní světlosti, díky čemuž CLS dokáže nabídnout údajně bezkonkurenční paprsek a přitom neoslnit protijedoucí řidiče.

Kromě tohoto systému ovšem dostáváte diody i ve standardu, a to pro všechny typy svícení. Kromě nich facelift přihrál stuttgartskému sedanu a kombíku pozměněný přední nárazník s výraznějšími vstupy vzduchu či lehce přeprofilovanou čelní masku s tzv. diamantovým výpletem. Dále pak v nabídce nově najdeme pakety AMG Line Plus či Night Package, za dalšími změnami ovšem již musíme zamířit dovnitř. Ani v kabině ovšem nedošlo k výrazným čachrům, nový je tak jen tříramenný multifunkční volant a 20,3centimetrový displej volně stojící na vršku středové konzole.

Dále pak můžeme zmínit příchod dvou nových tlačítek, s nimiž dochází k snazšímu ovládání palubního menu, v budoucnu by pak mělo dorazit i exkluzivní příplatkové kožené čalounění Passion. Další novinkou jsou služby „Mercedes connect me“, které umožňují kupříkladu automatické volání o pomoc v případě nehody. Mimo to ovšem technologie zprostředkovává také připojení k internetu, přičemž majitelé se kupříkladu mohou odkudkoliv napojit na palubní menu svého vozu a tak např. zkontrolovat stav paliva v nádrži. To je ale v rámci interiéru rovněž vše.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 146 - Mercedes-Benz CLS 2015 facelift 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 147 - Mercedes-Benz CLS 2015 facelift 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 148 - Mercedes-Benz CLS 2015 facelift 03

Přečtěte si více: CLS si do nového modelového roku přiváží také devítistupňový automat, a to takřka ve všech verzích.

Mercedes-Benz Vito 2015 - nová generace

Německá automobilka s třícípou hvězdou ve znaku konečně odhalila nové Vito. To podle očekávání je vizuálně velmi podobné třídě V, zaměřit se ovšem hodlá spíše na ty zákazníky, kteří touží po praktičnosti. I z toho důvodu většina prodaných exemplářů jistě dostane nelakované nárazníky, které sice naznačují cosi o pěsti v oku, při jejich výměně ovšem váš účet rozhodně nedostane takovou ránu jako v případě, že by je zdobila stejná barva jako zbytek karoserie. Stran tohoto opatření je pak tou asi nejzajímavější finesou nového Vita pohon. Sáhnout totiž budete moci po předokolce, která bude nejlehčí, nejlevnější a hodí se ideálně k převozu lehčích nákladů. Pro ty těžší pak byla stvořena verze s hnanou zadní nápravou, mimo ni Mercedes-Benz nabídne také model osazený systémem 4x4, který přichází s nejlepší trakcí.

V rámci variability pak bude možné volit ze tří délek vozu, které činí 4 895 mm, 5 140 mm a 5 370 mm. Ve všech třech případech je předchozí generace překonána o 140 milimetrů, do nákladového prostoru tak nyní Vito pobere až 1 369 kilogramů, nejvíce ve své třídě. V tomto případě jde přitom o verzi s pohonem zadních kol, předokolka je lehce handicapována 1 289 kily, na druhou stranu však sama o sobě na váze vykáže při prostřední délce 1 761 kg.

Ještě než přeskočíme do motorového prostoru, neměli bychom opomenout zmínit výšku, která u všech modelů činí 1 910 mm. Nyní ale již můžeme mrknout pod kapotu, kde v případě předokolky dostanete napříč uložené 1,6litrové čtyřválcové turbodiesely. Ten ve verzi 109 CDI produkuje 88 koní, Vito 111 CDI pak má k dispozici o trochu větší výkon - až 114 koní. Pro modely osazené pohonem zadních kol nebo systémem 4Matic je pak k mání 2,1litrový diesel, který je možné pořídit ve verzích 114 CDI (136 koní), 116 CDI (163 koní) a 119 BlueTec (190 koní). Standardem je přitom pokaždé šestistupňový manuál s výjimkou nejvýkonnější verze, která dostala do vínku sedmistupňový automat. Ten je pro zbytek nabídky za příplatek.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 149 - Mercedes-Benz Vito 2015 oficialni sada 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 150 - Mercedes-Benz Vito 2015 oficialni sada 02Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 151 - Mercedes-Benz Vito 2015 oficialni sada 03

Přečtěte si více: Nové Vito se ukázalo na rozsáhlé fotogalerii v několika karosářských verzích.

Mercedes-Benz V 250 BlueTec 4Matic - nový model

S novým královským přepravcem větší porce cestujících - Mercedesem třídy V - jsme se seznámili již na sklonku ledna, a výstavní premiéru s ním oslavili na ženevském autosalonu. Poté jsme ještě přihodili český ceník a s lehkým odstupem přidali informace o jeho užitkovějším kolegovi Vitu. U toho jsme se podivovali nad bohatými možnostmi pohonu, které čítají pohon přední, zadní nebo obou náprav. Tyhle možnosti u luxusnějšího Véčka zatím chyběly.

Mercedes však zmíněné napraví už v Paříži, kde publiku hodlá ukázat variantu V 250 BluTEC 4Matic, která pohonem 4x4 disponuje. První Véčko s pohonem všech kol bude poháněno 2,1litrovým turbodieselem, který ze svých válců dostane 190 koní a až 440 Nm točivého momentu (v rozmezí 1 400 až 2 400 otáček).

S přenosem výkonu na silnici i nezpevněné cesty mu vypomůže automatická převodovka 7G-Tronic Plus, přičemž 4Matic bude preferovat při své činnosti zadní nápravu. Detailnější specifikaci zatím nemáme, ovšem trojcípá hvězda prozradila alespoň hodnotu průměrné normované spotřeby, která dosahuje 6,7 l/100 km, což znamená nárůst sedmi desetin litru oproti klasické verzi bez pohonu 4x4. Vsadit si můžete také na lehký nárůst hmotnosti a o něco horší dynamiku, která u standardního 250 BlueTEC znamená zrychlení na stokilometrovou metu za 9,1 sekundy a maximálku 206 km/h.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 152 - Mercedes V 250 BT 4M 2014 avizo 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 153 - Mercedes V 250 BT 4M 2014 avizo 02

Přečtěte si více: Známa je již i cena prvního modelu třídy V osazeného pohonem všech kol 4Matic.

Mini 2014 5D - nový model

První pětidveřové Mini v historii britské značky, budeme-li tedy hovořit o klasickém hatchbacku, je konečně tu. A mateřská automobilka BMW si od jeho příchodu slibuje nemalé věci. Podle šeptandy v zákulisí by svými prodeji mělo trojnásobně překročit produkci třídvířka, což znamená přibližně 150 000 registrací ročně. Tomu se při pohledu na předpokládanou cenu dá i věřit - rozdíl oproti méně praktickému modelu má činit jen nějakých 20 000 Kč, díky čemuž by tak nejlevnější Mini One vycházelo na 485 400 Kč. Oficiálnímu ceníku však nebudeme předcházet, přeci jen do podzimního zahájení prodeje je ještě daleko.

Místo toho si pojďme pětidvířko projít od podlahy až po střechu. Začít můžeme délkou, která oproti třídveřovému modelu narostla o 161 milimetrů na 3 982 mm (nebo 4 005 mm u verzí Cooper S a Cooper SD). Mimo to je novinka rovněž o 11 mm vyšší (1 425 mm) a chlubí se i rozvorem 2 567 mm, který méně praktické provedení převyšuje o 72 milimetrů. Podle značky tak mají cestující o 15 mm více místa pro hlavu, přičemž v oblasti loktů přibylo 61 mm. Šířka 1 727 milimetrů však zůstává stejná jako u třídvířka.

Podstatný je přitom vyšší komfort zadních pasažérů, kteří mají nyní k dobru o 72 mm více místa pro nohy. Automobilka se tak dušuje, že vzadu nyní mohou cestovat i 180 cm vysocí dospělí (napomáhá tomu pozměněné svažování střechy), v takovém případě se však spíše doporučuje volba příplatkových předních sportovních sedadel. Ty totiž na své zadní části nabízejí větší vybrání, které tak posádce vzadu přihodí pár milimetrů navrch. Mimo to může pětidvířko také stavět na zavazadlovém prostoru, který aktuálně nabízí 278 litrů, tedy o 67 l více než třídvířko a o 8 litrů více než Audi A1, které prý bude jedním z hlavních konkurentů.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 154 - Mini Cooper S 5 door 04Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 155 - Mini Cooper S 5 door 18Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 156 - Mini Cooper S 5 door 40

Přečtěte si více: Pětidveřové Mini dorazí v benzinové i dieselové verzi, jíž si můžete prohlédnout na dalších fotkách.

Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S - koncept

Příchod nového „speciálního designového paketu“ oznámila japonská automobilka již v průběhu letních prázdnin, kdy ke krátké tiskové zprávě přiložila dvě ne až tak prozrazující ilustrace. O jeho obsahu jsme tak mohli pouze spekulovat. Nyní jsou na světě první oficiální fotografie. Ty se kromě exteriéru zaměřují rovněž na interiér, kde se také objevilo pár novinek.

V obou případech se však oproti standardnímu provedení jedná pouze o minimální odklon, kdy zvenčí jsou nové nárazníky, světlomety a čelní maska dekorovaná chromem. I přes tak malý výčet změn ovšem Outlander PHEV opravdu výrazně prokouknul, pročež dozajista zvládne oslovit více zákazníků. Otázkou ale samozřejmě zůstává, nakolik daný paket vyjde, levná totiž není ani základní verze.

Dá se ovšem předpokládat, že cena nepřekročí cca 150 tisíc korun, neboť kromě výše zmíněného je novinkou již jen červené kožené čalounění, jemuž společnost dělají černě lakované dřevěné obklady. Samotná architektura je však již základní, výčet doplňků pak bude záviset na daném trhu a zvolené výbavě (v ČR je k mání pouze jediná nejvyšší).

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 157 - Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S nove foto 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 158 - Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S nove foto 02

Nissan Navara 2015 - facelift

Japonská automobilka Nissan světu představila v červnu novou, tentokrát už dvanáctou generaci svého pick-up trucku Navara. Ta coby stále drsný nástroj do terénu a na práci dostala opět žebřinový rám i tuhou zadní nápravu. Jenomže na novou generaci si my v Evropě budeme muset asi ještě chvíli počkat, protože zde se automobilka nadále rozhodla nabízet stávající model, který při příležitosti pařížského autosalonu obdarovala faceliftem.

Ten v první řadě přinesl několik nových doplňků karoserie, přičemž v jejich čele jsou sedmnáctipalcová kola základní výbavy a dvojice nových laků - šedá a bronzová. Ve standardu se nově objevuje elektronický strážce Vehicle Dynamic Control (VDC). Kabina se proměnila u výbavových stupňů SE a LE v podobném duchu a přivítala tak lepší materiály a vyšší kvalitu. Novinky se tak týkají spíše optimalizované techniky, ze které stojí v první řadě za zmínku kombinace výbavy SE a 2,5litrové vznětové jednotky dCi s výkonem 144 koní.

Všechny výbavy jsou pak dostupné i se 190koňovou variantou téhož motoru se sníženou spotřebou (startující na 8,2 l/100 km), zatímco nejvyšší stupeň LE má k dispozici ještě šestiválcový třílitrový turbodiesel o výkonu 231 koní. V jeho případě je jedinou možností spojení agregátu a všech kol sedmistupňová automatická převodovka.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 159 - Nissan Navara 2015 FL sada 01Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 160 - Nissan Navara 2015 FL sada 09Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 161 - Nissan Navara 2015 FL sada 15

Přečtěte si více: Známe podrobnosti o výbavě modernizovaného Nissanu Navara, máme i další fotky.

Nissan Pulsar 2015 - nová generace

Někdy po příchodu nového milénia se Nissan rozhodl, že opustí segment klasických hatchbacků. Prodeje modelu Almera totiž klesaly přímo raketovým tempem. V roce 2007 světlo světa spatřil původní crossover Qashqai, který je dodnes neskutečným hitem (a de facto i stvořitelem nového segmentu a nových trendů). To ovšem neznamená, že by japonská automobilka na kdysi dobitá území pozapomněla. Právě naopak, na podzim bychom se v Paříži měli dočkat nového modelu Pulsar, který půjde do boje s Volkswagenem Golf.

Svým designem novinka navazuje na styl japonské značky, ve kterém byla obrozena druhá generace Nissanu Qashqai. Ze stejného zdroje přitom budou pocházet také pohonné jednotky, v základu tedy můžeme počítat s benzinovým tříválcem 1,2 DIG-T o výkonu 115 koní či turbodieselem 1,5 dCi, jenž produkuje koní 110 a v rámci emisí CO2 by neměl překročit hranici 95 gramů na kilometr.

Kromě toho ovšem v příštím roce dorazí také vrcholný 1,6litrový čtyřválec, u kterého bychom měli očekávat v případě standardní verze 190 koní. Mimo to ovšem Nissan plánuje také provedení Nismo, které by z daného agregátu mělo dolovat 200 koní. A aby toho nebylo málo, pak se chystá i Nismo RS, jehož 215 koní by na předních kolech měl usměrňovat mechanický diferenciál.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 162 - Nissan Pulsar druha sada 03Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 163 - Nissan Pulsar druha sada 04Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 164 - Nissan Pulsar druha sada 19

Přečtěte si více: Nissan Pulsar již zná české ceny, s přeplňovaným benzinovým tříválcem je k mání od 330 tisíc Kč.

Nissan Pulsar Nismo - koncept

Nový Nissan Pulsar se světu ukázal již před delší dobou, už známe i jeho české ceny. Od začátku se hovořilo o ostré verzi Nismo, ale jediné, o čem jsme věděli jistě, byla přítomnost šestnáctistovky pod kapotou. Vedle toho se také proslýchalo, že i Nissan bude chtít promluvit do boje o rekord Severní smyčky Nürburgringu mezi předokolkami.

Stran vzhledu tu byly nanejvýš ilustrace, až předevčírem se objevil velmi mizerný snímek z fotografování právě na Nordschleife. Nyní tu v souvislosti s pařížským autosalonem máme větší fotosadu, ukazující i interiér, kterou doprovází i vybraná technická data. A můžeme říci, že ostrý Pulsar vypadá vskutku nebezpečně.

Podílí se na tom jistě do velké míry tmavý chrom a šedý lak, divoký přední nárazník s většími sacími otvory a také přístupy chladicího vzduchu k brzdám také dělá své, stejně jako červená lízátka v jeho rozích a nástavce prahů. Vzadu to není o nic klidnější - hranatý nárazník a střešní spoiler ukazují karbon a centrální koncovka výfuku je zevnitř červeně lakována. To je asi jediná věc, která se na sériovém autě určitě neobjeví; Nissan opatřil tento Pulsar visačkou Concept, ale ve výrobě tento stroj jistě uvidíme.

Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 165 - nissan pulsar nismo concept ofic 03Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 166 - nissan pulsar nismo concept ofic 04Autosalon Paříž 2014: velký přehled všech novinek - 167 - nissan pulsar nismo concept ofic 05

Přečtěte si více: Máme bližší informace o výkonu, podívat se můžete také na „přiostřený“ interiér Nissanu Pulsar Nismo.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.