Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i3 Coupe: koncept elektrického „sporťáčku” představen
27.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vypadá mnohem dravěji, jeho elektromotor o výkonu 170 koní mu ale i nadále umožní jet nejvyšší rychlostí 90 km/h. Baterie však půjde dobít mnoha způsoby.
O elektromobilech si můžeme myslet cokoliv, jisté ovšem je, že při současném tlaku evropských i amerických, levicově orientovaných vládních garnitur se budou minimálně na papíře zjevovat stále častěji. A to dokonce u značek, do nichž bychom to ještě před pár lety neřekli. Nikdo ale nechce zbytečně platit za „nadměrné” emise CO2, a tak zkouší stvořit i použitelný elektromobil. I když se to pravděpodobně nepodaří a už vůbec ne za rozumnou cenu, zvýhodnění tohoto druhu pohonu na straně výroby i prodeje mohou i tomuto zboží zajistit pár kupců. A tak se elektrifikace nevyhnula ani BMW, které již na příští rok ohlásilo pětidveřový hatchback i3. Na jeho bázi je pak postaven koncept kupé, o kterém se nedávno vesele spekulovalo. I tato zvěst se ukázala pravdivou, jen místo i4 jde o i3 Coupe.
Druhá karosářská verze prozatím není schválena pro sériovou výrobu, dá se s ní však počítat. Po stránce vzhledové kupé nevypadá úplně nejhůře, patřičně dává najevo karbonem vyztuženou karoserii, přičemž oproti vcelku ohyzdnému pětidvířku vypadá jako delší, širší a nižší. Rozvor 2 570 mm ovšem zůstal zachován, díky čemuž by kabina měla nadále nabízet dostatek prostoru pro čtveřici cestujících. Tedy alespoň na jízdu po městě.
Na nic jiného ovšem BMW i3 se svým elektrickým ústrojím nemůže pomýšlet. Navzdory výkonu 170 koní, točivému momentu 250 Nm a pohonu zadních kol totiž není určeno na nějaké hrátky na okruhu. Místo toho má zlepšit život ve městech a přilehlém okolí, s čímž souvisí nejvyšší rychlost 90 km/h dostupná v režimu Eco Pro+ a teoretický dojezd 160 km. Ve zbývajících dvou módech (Normal a Eco Pro) však maximálka dozajista naroste, stejně jako bude umožněna akcelerace z klidu na stovku za 8 sekund. Stačí však jedno silnější sešlápnutí plynu nebo hrátky s 8,8palcovým displejem zahrnujícím kromě navigace i systém BMW i ConnectedDrive, a rázem můžete hledat dobíjecí stanici. A u té strávit pěkný večer, nebo rovnou celou noc.
K opětovnému zisku elektrické energie je možné v západním světě zvolit z několika veřejných stanic, o jejichž výskytu informuje navigace. Mimo to ale BMW nabízí i tzv. i wallbox, který bude baterie dobíjet podomácku. K dispozici přitom bude nejen časovač, ale také dálkové ovládání skrze smartphony. K němu postačí jen stažení klasické aplikace.
Zatímco přitom zástrčka byla umístěna do míst, kde je běžně hrdlo palivové nádrže, lithium-iontové baterie najdete pod podlahou BMW i3 kvůli snížení těžiště. O jejich produkční kapacitě přitom stále nebylo rozhodnuto, od prvního představení pětidveřového konceptu se ale spekuluje o 16 až 32 kWh.
Samotná kabina pak jen více rozvíjí téma pětidveřového modelu. Díky tomu i v Coupe chybí středová konzole (převodovka je jednostupňová, není tak co řešit), což navozuje pocit prostornosti. Čalounění kombinuje kůži a vlnu, čemuž dělají společnost dřevěné obklady či recyklovatelné plasty.
Již zítra by přitom BMW mohlo přijít s dalšími detaily, z nichž ten nejzajímavější bude informace o možnostech sériové výrobay. Při soudobém směřování značky s ní ale víceméně počítáme, minimálně ve formě třídveřového hatchbacku. Dá se přitom počítat, že za více stylu si BMW nechá patřičně připlatit.
Koncept BMW i3 Coupe debutuje na autosalonu v Los Angeles jako mnohem dravější verze ve srovnání s pětidvířkem, jehož sériová výroba je naplánována na příští rok
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
před 2 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin zajel nový rekord včera 17:03
- V Moto3 nejrychlejším Alonso, v Moto2 Garcia - 14. Salač včera 15:41
- Ve Francii začal nejrychleji Martin před Acostou včera 12:05
- Známe první letošní vítěze NW200 včera 11:02
- Test Cardo Packtalk Edge: interkom se skvělým zvukem včera 08:00
Nejnovější články
- Citroën začal prodávat auta se dvěma kabinami a ničím za nimi. Nejde o apríl ani optický klam
před hodinou - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
před 2 hodinami - VF 3 je první auto vietnamského nudlového miliardáře, které dává aspoň nějaký smysl: Je levné
před 4 hodinami - Mercedes kapituloval, novému vrcholnému AMG vrátí osmiválec místo absurdního čtyřválcového hybridu
před 5 hodinami - Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva