Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí?

Cesta k designu Lamborghini Urus se zdá být přímočará, vypadá skoro jako pět let starý koncept. Jenže nebyla, první podoba produkční verze byla citelně jiná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí?

7.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Cesta k designu Lamborghini Urus se zdá být přímočará, vypadá skoro jako pět let starý koncept. Jenže nebyla, první podoba produkční verze byla citelně jiná.

Nové Lamborghini Urus je oficiálně již pár dní na světě, přičemž fanoušky značky a vlastně veškerou veřejnost rozdělilo na dva tábory. Jedni jej vynášejí do nebes a označují za pravověrné Lambo se vším všudy, jehož extrémní technické parametry doprovází i patřičně výrazný design. Pro jiné se ovšem jedná o zklamání, které se ve srovnání s dřívějším LM002 zdá být příliš obyčejné svou podstatou, technikou vycházející hlavně z koncernových dílů a nakonec i vzhledem.

V tomto ohledu je velmi těžké se postavit za jednu nebo druhou stranu, obě mají svým způsobem pravdu. Na poměry SUV je Urus opravdu výjimečný, je nejsilnější, nejrychlejší i designově nejvýraznější. Na poměry Lamborghini je to ale vlastně nuda - 650 koní má dnes pomalu základní kupé o poloviční hmotnosti, 305 km/h jezdila Lamba už před dekádami a vzhledově to také není žádný uragán.

A s těmi koncernovými díly je to pravda - vůz stojí na modulární platformě MLB Evo, jíž používá jak Porsche Cayenne či Bentley Bentayga, tak třeba i Audi A4. Pohonnou jednotkou je přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který se rovněž podíval do řady koncernových modelů, byť pouze v tomto případě produkuje 650 koní.

Automobilka ale tvrdí, že Urus „byl již zpočátku koncipován jako každodenní Lamborghini“, kterým LM002 nikdy nebylo. A jen jako obyčejnější auto má smysl. Zákazníci ostatně jistě více ocení praktičnost než nekompromisnost, přesto se pár jedinečností na Urusu najde. Vůz je totiž osazen největšími brzdami, jaké kdy byly použity na produkčním automobilu. Vpředu totiž najdeme 440milimetrové karbon-keramické kotouče svírané desetipístkovými (sic) třmeny, vzadu pak 370milimetrové se šestipístky. Jejich použití přitom bylo dáno nejen výkonným motorem, ale také poměrně vysokou hmotností, která se dle Lamborghini pohybuje mezi 2,1 a 2,2 tunami.

A design? To je kapitola sama pro sebe. Soudci tady být nechceme, cesta k finálnímu produkčnímu provedení ale byla mnohem trnitější, než se na první pohled zdá. Urus totiž do značné míry kopíruje koncept z roku 2012, touto cestou ale původně jít neměl. Od této podoby zamířil ke ztvárnění, které můžete vidět na snímcích níže a od koncepčního provedení liší hlavně předními a zadními partiemi - zachována byla pouze základní silueta. Šéfům firmy se ale nakonec více líbil koncept, a tak se designéři museli vrátit na začátek a finální provedení mnohem více přiblížit původní studii.

Jestli je to tak dobře nebo byl první návrh produkční verze atraktivnější, to už musíte posoudit sami. My jen dodáme, že v Itálii nyní probíhá zkušební fáze výroby, kdy z linek sjíždí jeden vyrobený exemplář denně. V dubnu by se ovšem měla rozjet sériová produkce, přičemž zcela nová montážní linka má chrlit zhruba 23 vozů denně. Ona kapacita však může být dle potřeb ještě dále navýšena. Uvidíme tedy, zda Lamborghini dosáhne svého cíle, jímž by mělo být zdvojnásobení současných kvót, jenž loni počítaly s rekordními 3 457 vozy. Dříve než v roce 2019 ale odpověď na tuto otázku mít nebudeme.


Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 1 - Lamborghini Urus mezistupen zmenseny model 01Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 2 - Lamborghini Urus mezistupen zmenseny model 02Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 3 - Lamborghini Urus mezistupen zmenseny model 03Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 4 - Lamborghini Urus mezistupen zmenseny model 04Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 5 - Lamborghini Urus mezistupen zmenseny model 05
Takto mohlo Lamborghini Urus vypadat...

Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 6 - Lamborghini Urus oficialni prvni 01Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 7 - Lamborghini Urus oficialni prvni 02Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 8 - Lamborghini Urus oficialni prvni 03Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 9 - Lamborghini Urus oficialni prvni 04Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 10 - Lamborghini Urus oficialni prvni 05Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 11 - Lamborghini Urus oficialni prvni 06Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 12 - Lamborghini Urus oficialni prvni 07Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 13 - Lamborghini Urus oficialni prvni 08Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 14 - Lamborghini Urus oficialni prvni 09Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 15 - Lamborghini Urus oficialni prvni 10Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 16 - Lamborghini Urus oficialni prvni 11Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 17 - Lamborghini Urus oficialni prvni 12Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 18 - Lamborghini Urus oficialni prvni 13Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 19 - Lamborghini Urus oficialni prvni 14Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 20 - Lamborghini Urus oficialni prvni 15Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 21 - Lamborghini Urus oficialni prvni 16Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 22 - Lamborghini Urus oficialni prvni 17Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 23 - Lamborghini Urus oficialni prvni 18Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 24 - Lamborghini Urus oficialni prvni 19Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 25 - Lamborghini Urus oficialni prvni 20Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 26 - Lamborghini Urus oficialni prvni 21Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 27 - Lamborghini Urus oficialni prvni 22Takhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 28 - Lamborghini Urus oficialni prvni 22aTakhle by vypadalo Lamborghini Urus, kdyby to šéfové nezastavili. Bylo by hezčí? - 29 - Lamborghini Urus oficialni prvni 23
...a v této podobě nám bylo představeno

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.