Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch

Budoucnost sportovních modelů mnichovské značky BMW bude díky divizi M Performance pestřejší. Očekávat můžeme i něco jako M7.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch

20.4.2012 | Miro Mihálik | 2 příspěvky

Budoucnost sportovních modelů mnichovské značky BMW bude díky divizi M Performance pestřejší. Očekávat můžeme i něco jako M7.

Při prezentaci M550d xDrive padla zajímavá otázka. Někdo chtěl vědět, zdali nová divize M Performance upraví také benzínovou pětku. Odpovědí bylo, že nikoli. Lidé od BMW vysvětlili své rozhodnutí poměrně jednoduše.

Nové sportovní oddělení se pustí také do zážehových motorů, ale pouze u těch modelových řad, které budou přehlíženy dcerou M GmbH. Pokud eMko v rámci nějakého typu vznikne, M Performance se pro změnu zaměří na dieselovou verzi. Co to znamená? Třeba špatnou zprávu pro ty, kteří očekávají druhou generaci 1 M, naopak dobrou pro všechny doufající v sedmičku s písmenem M na zádi.

Další informace na toto téma nedávno prozradil Friedrich Nitschke, nejvyšší šéf divize BMW M, v rozhovoru s lidmi z amerického magazínu Car and Driver. Řeč se nejdříve stočila k modelu M135i představeném na posledním ženevském autosalonu v podobě konceptu. Kolegy patrně nepotěšil rozhodnutím automobilky nenabízet tohle auto ve Spojených státech, každopádně potvrdil, že zbytek světa se produkční varianty určitě dočká a navíc k tomu za příplatek dostane i pohon všech kol a na výběr mezi manuální nebo automatickou převodovkou.

V souvislosti s výše uvedeným to kromě jiného znamená, že oba hatchbacky s interním kódem F20 a F21 se ani v druhé generaci jako nejostřejší typ 1 M neobjeví. Zastoupí jej M135i a M135i xDrive a podle všeho se od M Performance dočkáme i dieselových verzí M1XXd. Zároveň to značí, že 1 M Coupe se nedočká následníka, respektive nástupce s identickým označením. Jak už víme, z kupé a kabrioletu se stane samostatná řada 2, byť budou prozatím stát na identické platformě. Zájemcům ale bude pravděpodobně jedno, když si místo 1 M Coupe koupí novou M2...

U trojky nebo pětky je situace asi jasná, ale Car and Driver zcela logicky vyzvídal, co plánují s řadou 7 a jestli můžou zákazníci očekávat přímého konkurenta Mercedesu třídy S od AMG a Audi S8. Nitschke v odpovědi doslovně řekl, že firma skutečně takový vůz vyvíjí.

Šéf M GmbH dále vysvětlil, že M550d nemá dostatečný potenciál na to, aby se prodávala také v USA, ačkoli tuto možnost zcela nevyloučil. Mimochodem, Nitschke vysvětloval také to, proč není M5 s manuálem, která je v Americe dostupná, nabízena také v Evropě: „To je kuriózní situace. Spojené státy jsou trhem automatů. Entuziasti přitom vždycky dávali přednost manuálním převodovkám před automaty, které měli často jen tři nebo čtyři kvalty a jejich účinnost byla nevalná. Technologie ale pokročily - osobně jsem s automatem rychlejší než s manuálem. Naši evropští zákazníci to pochopili,“ zobecnil Nitschke.

„Nicméně ve Spojených státech máme sice malou ale velmi stabilní skupinu klientů, kteří na manuálu prostě trvají. Nebylo to pro nás snadné. M5 a M6 mají takový výkon, že špatné řazení může velmi snadno zničit převodovku. Jak říkám, není to snadné. Proto jsme - vůbec poprvé - vyvinuli software, který sníží špičku a elektronicky manuál ochrání,“ řekl Nitschke. Jeho odpověď o ochraně převodovky patrně zaujala, kolegové totiž vyzvídali, jestli je manuál natolik spolehlivý, aby mohl být dlouhodobě používán třeba v Německu na dálnicích s neomezenou rychlostí. „Samozřejmě, v tomto neděláme rozdíly,“ potvrdil. „Tyto převodovky strávily hodiny a hodiny při jízdě na limitu.“

A co nějaké M verze připravovaného hatchbacku i3 a hybridního sportovního modelu i8? Podle šéfa sportovního oddělení není šance. „Značka i je také o sportovním modelu, ale hlavně o nízké spotřebě, zatímco M GmbH nabízí nejefektivnější sportovní vozy,“ dodal.

Na závěr rozhovoru se Friedrich Nitschke vyjádřil také k otázce skutečného supersportu s motorem uprostřed, který by mohl být duchovním nástupcem M1, jeho odpověď ale mnoho nadějí nedává. „Neznám v divizi M člověka, který by nechtěl na takové projektu pracovat. Máme na to technologie, know-how i skutečné schopnosti. Vezměte si třeba naše znalosti zpracování karbonových kompozitů, jsme světová špička. Jenže chybí nám to definitivní, ,jděte do toho‘.“


Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 1 - BMW M135 01Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 2 - BMW M135 02Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 3 - BMW M135 03Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 4 - BMW M135 04Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 5 - BMW M135 05Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 6 - BMW M135 06
1 M z hatchbacku opět nebude, jeho místo zastoupí M135i s pohonem zadních nebo všech kol a manuálem nebo automatem

Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 7 - BMW M5 F10 manual 02Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 8 - BMW M5 F10 manual 01Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 9 - BMW M5 F10 manual 03Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 10 - BMW M5 F10 manual 04Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 11 - BMW M5 F10 manual 05Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 12 - BMW M5 F10 manual 06
Pokud někdo doufal v BMW M5 s manuálem pro Evropu, doufal marně. Řidiči na starém kontinentu to prý "pochopili"

Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 13 - BMW 7 2013 LCI facelift spy Praha 01Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 14 - BMW 7 2013 LCI facelift spy Praha 02Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 15 - BMW 7 2013 LCI facelift spy Praha 03Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 16 - BMW 7 2013 LCI facelift spy Praha 04Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 17 - BMW 7 2013 LCI facelift spy Praha 05Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 18 - BMW 7 2013 LCI facelift spy Praha 06
M7 je nereálná, M Performance se však do úprav sedmičky již pustilo, což znamená, že by se teoreticky mohla objevit s faceliftem

Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 19 - BMW i8 08Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 20 - BMW i8 10Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 21 - BMW i8 12Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 22 - BMW i8 13Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 23 - BMW i8 20Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 24 - BMW i8 21Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 25 - BMW i8 22Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 26 - BMW i8 23Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 27 - BMW i8 24
Z BMW i8 nikdy skutečný supersport nebude, jeho priority jsou jinde

Zdroj: Car and Driver

Miro Mihálik

Diskuze 2 příspěvky

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše