Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
13 let starý luxusní křižník Mercedesu ukázal, co pořád umí na Autobahnu, dnes ho koupíte i za 300 tisíc
29.11.2021 | Petr Miler
Časy jeho slávy už dávno pominuly, irelevantním se ale přesto zjevně nestal. Nejenže předvádí velmi přesvědčivý jízdní projev, srovnatelné provedení dnes už vůbec není k dispozici.
Není tomu zase tak dlouho, co Mercedes začal prodávat novou generaci třídy S. Ta se sice nadále snaží zůstat na vrcholu automobilového potravního řetězce, ve srovnání se svými předchůdci se ale vrátila nanejvýš v osmiválcových provedeních, s myšlenkami na V12 musíte vyrazit pro Maybach. O dvě generace zpátky bylo v případě typu W221 všechno jinak - na vrcholu nabídky verzí nedotčených divizí AMG stálo provedení S600 s dvanáctiválcovým biturbem o objemu 5,5 litru.
Nebylo to už tehdy žádné ořezávátko, až 517 koní výkonu a 830 Nm točivého momentu mluví za vše. I těžký, vrcholně luxusní křižník v prodloužené verzi tato strojovna přes pohon pouze zadních kol vystřelila na stovku za 4,6 sekundy a rozjela jej na 250 km/h jen kvůli elektronickému omezovači. Pravý luxusní křižník svého druhu... A právě ten si nyní můžeme prohlédnout v akci na rychlostně neomezené německé dálnici.
Přes 13 let na krku (jde tedy o auto vyrobené v roce 2008) se projevuje velmi noblesně. K onomu omezovači se propracuje v mžiku a nejde jen o to. Na vůz zasluhující úctu už kvůli svému stáří je nadále velmi, velmi tichý - jízda takovým kalupem po Autobahnu nadále probíhá v kulisách nepředstavitelných ani v moderních autech obyčejnějších značek.
Přidáme-li do hry faktor poklesu hodnoty, který znamená, že S600 W221 dnes pořídíte v bazaru i za 300 tisíc Kč a za 400 tisíc už si můžete vybírat, je to docela působivé představení. Jak ovšem ukazují varovné kontrolky na palubní desce blikající po startu, nebude taková koupě rozhodně bez rizika, zvlášť za zmíněné ceny, s nimiž jsou spojené nájezdy v řádu stovek tisíc km. Tomuto autu zjevně vypovědělo službu ABS...
Mercedes S600 W2210 zjevně ani za 13 let nic neztratil ze své úrovně, na 250 km/h je ve velkém kalupu za téměř naprostého ticha, jak můžete vidět níže. Ilustrační foto: Mercedes-Benz
Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 2 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 6 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22