Akcelerace Audi RS3 2015 vs. Corvette C7: má hot hatch na sporťák? (videa)

Kouzlo nenápadné a relativně dostupné dynamiky hot hatchů vypadá v praxi nějak takto. Ten aktuálně nejsilnější dokáže držet krok i s respektovaným sporťákem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Akcelerace Audi RS3 2015 vs. Corvette C7: má hot hatch na sporťák? (videa)

25.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Akcelerace Audi RS3 2015 vs. Corvette C7: má hot hatch na sporťák? (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kouzlo nenápadné a relativně dostupné dynamiky hot hatchů vypadá v praxi nějak takto. Ten aktuálně nejsilnější dokáže držet krok i s respektovaným sporťákem.

Nové Audi RS3 Sportback je venku teprve pár měsíců, přesto už kolem sebe stihlo udělat pořádný humbuk. Se svými 367 koňmi výkonu generovanými 2,5litrovým pětiválcovým turbem, které míří na všechna čtyři kola, je aktuálně nejsilnější a nejrychlejší hot hatch na světě. Tento titul vyfouklo Mercedesu A 45 AMG, i když je otázkou, na jak dlouho - Affalterbach chce své vavříny zpět. Dokud se to ale nestane, můžeme se opájet dynamikou nejsilnějšího kompaktního Audi. A že je čím.

Je tedy otázkou, jak tento vůz se svou neskromnou cenou naplňuje představy o typickém hot hatchi, už si ale holt musíme zvyknout, že výjimečné věci mají výjimečně ceny. Jak moc výjimečná „tahle věc” je, vám ukáže přiložené video, v němž si to RS3 na dálku rozdává s Chevroletem Corvette C7 Stingray.

Je to tedy základní verze, nikoli šíleně rychlá Z06, přesto je třeba říci, že nejde o žádné ořezávátko. Má pod kapotou poctivý motor 6,2 V8 s výkonem až 466 koní a točivým momentem nejvýše 630 Nm, což jsou parametry, které si musí poradit s hmotností okolo 1,5 tuny. RS3 váží prakticky stejně, s 367 koňmi a 465 Nm ale vypadá jako chudý příbuzný. Jenže také je tu pohon všech kol a ten má k celé záležitosti také co říci.

Podívejte se sami, jak tento souboj dopadne. Kolegové z francouzského Motorsportu uvádí, že videa nebyla natočena na stejném místě a za stejných podmínek jako třeba u srovnání BMW M3/M4 s Lexusem RC F, neuvádí ale, komu by to mohlo prospět. Na každou cenu je zjevné, že Quattro přidává RS3 na začátku a více výkonu v aerodynamicky příhodnějším autě Corvette na konci. Více zjistěte sami...


Srovnání akcelerace RS3 a C7 nemá nepřekvapivý průběh


Pro úplnost dynamika samotné RS3 o něco podrobněji

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.