Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Audi Q8 je ve hře, Q2 je pro automobilku nejvyšší prioritou
22.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V Ingolstadtu se chystají další SUV-orgie. Po Q3, Q5, Q7 a chystaných Q4 a Q6 přijde také Q2 a šéf firmy tlačí rovněž na vznik luxusního modelu Q8.
Ani o jednom z těchto modelů neslyšíme poprvé. Jméno Q8 si Audi zaregistrovalo už loni, a tak není divu, že se krátce poté začalo spekulovat o jeho podobě. V případě Q2 pak už ani nelze mluvit o spekulacích koncept Crosslane Coupé byl jeho jasným předobrazem. Nyní víme více o tom, co čtyři kruhy s těmito vozy zamýšlejí.
Technický ředitel Audi Wolfgang Durheimer na autosalonu v Šanghaji před britskými kolegy zmínil, že vznik luxusní Q8 sice zatím není jistotou, zrovna on by si ale jakožto velký příznivce SUV takový model v nabídce představit dokázal. „SUV jsou naší prioritou a model větší než současná Q7 je jedním z těch, který můžeme postavit. Zapadl by do naší nabídky a Bentley už ukázalo, čeho lze s vozem této velikosti dosáhnout,” řekl konkrétně Durheimer.
Před rozšiřováním nabídky SUV očividně nemá žádná zábrany, Q8 si dokáže představit jak vedle obdobného modelu Bentley, tak i vedle stejně pojatého modelu Lamborghini. „Tlačil jsem v Bentley na vznik SUV a tlačím Audi, aby také nabídlo něco v tomto segmentu. Dokážu si představit Audi a Bentley nabízet SUV ve stejném segmentu a Lamborghini též. Ve své pozici (Audi je formálně majitelem Lamborghini a Durheimer tedy má co mluvit i do jeho rozhodování - pozn. red.) se snažím povzbuzovat Lamborghini, aby v tomto projektu také pokročilo,” dodal Wolfgang D. s tím, že koncern Volkswagen podporuje podobnou vnitřní konkurenci a tyto modely by si na trhu beztak příliš nelezly do zelí.
Zatímco Q8 je možnou budoucností, Q2 je budoucí jistotou. Durheimer jej označil za „nejvyšší prioritu” přičemž limitem ke vzniku nejen jej, ale i dalších SUV jsou jsou pouze „lidské a technické zdroje vývojového oddělení Audi”. Tady bude ještě veselo...



























Audi sní o supernabídce SUV postihující všechny segmenty trhu. Zatímco vrcholné Q8 je zatím jen ve hře, nejmenší Q2 (zde ve formě konceptu Crosslane) se brzy stane produkční realitou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejčtenější články
EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
2.4.2025Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva