Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari letos prodává nejvíce aut ve své historii, jinak to nemohlo dopadnout
4.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Maranellská značka od ledna do března dodala již 1 882 aut. Prodej osmiválcových modelů narostl o 21 procent, zájem o dvanáctiválce poklesl.
Budoucnost italské automobilky jsme si mohli nastínit již včera a čtení plánů Sergia Marchionneho dvakrát povzbudivé nebylo. Šéf koncernu FCA chce z Ferrari udělat primárně výrobce luxusního zboží a je otázkou, jestli se samotné vozy jednou nestanou spíše doplňkovým programem. Odpověď dá jen čas, v tuto chvíli je ale hlavní aktivitou automobilky i nadále produkce automobilů a ta po osamostatnění firmy a jejím, nikoli dokonale úspěšném vstupu na burzu nemá jinou možnost než růst.
Za první letošní čtvrtletí tak Ferrari dosáhlo rekordního odbytu, kdy registrace od ledna do března narostly o 21 procent na 1 882 vozů vůči loňským 1 635 exemplářům. Nejlepším regionem přitom byla Evropa, Střední Východ a Afrika, kde svého majitele našlo 950 vozů (+24 %) oproti loňským 765. Dvouprocentní vzestup byl zaevidován rovněž v Americe, kde se prodalo 523 kusů oproti 515, v Číně pak bylo doručeno 156 supersportů (+16 %) namísto 134. O zbytek produkce se postaralo Japonsko, Austrálie, Singapur, Indonésie a Jižní Korea, kam zamířilo 253 vozů, tedy o 14 procent více než v loňském prvním čtvrtletí.
Tahounem prodejů se staly nové modely 488 GTB a 488 Spider, jejichž registrace narostly o 21 procent, zatímco u vozů osazených dvanáctiválcem došlo k propadu o 6 %. Dle automobilky za tím stojí ukončení výroby LaFerrari, blížící se konec životního cyklu F12 a také odstávka FF, na jehož místo dorazilo GTC4Lusso.
Kromě registrací rostly také tržby, přičemž celkový obrat narostl z 621 milionů Eur (cca 16,79 mld. Kč) na 675 milionů Eur (18,25 mld. Kč). Kromě toho automobilka vykázala také vyšší zisk, který poskočil o 19 procent z loňských 65 milionů Eur (1,76 mld. Kč) na letošních 78 milionů Eur (2,1 mld. Kč). Slušné cifry, uvážíme-li, jak (absolutně) malé množství vozů Ferrari stále vyrábí.
Ferrari má za sebou rekordní čtvrtletí...
...zájem byl hlavně o turbomodely, pochopitelně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024 - Honda chce snížit marže dealerů skoro o polovinu, mají se tím podílet na přechodu na elektromobily
22.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva