Fiat 500L Pro: užitkové verzi sebrali jedno sedadlo, nepřidali skoro nic

Italská přestavba není příliš náročná. Vzadu se objevily napevno uchycené sedáky, k mání jsou pak jen dva motory a základní výbava.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Fiat 500L Pro: užitkové verzi sebrali jedno sedadlo, nepřidali skoro nic

12.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Fiat 500L Pro: užitkové verzi sebrali jedno sedadlo, nepřidali skoro nic

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italská přestavba není příliš náročná. Vzadu se objevily napevno uchycené sedáky, k mání jsou pak jen dva motory a základní výbava.

Fiat 500L se ukázal již v několika verzích. Jako Trekking se snažil přesvědčit ke koupi především kalifornské surfaře, s výbavou Living by pak rád oslovil milovníky života na čtyřech kolech. Stejně jako výchozí pětistovka verze, která může dorazit třeba i s integrovaným kávovarem Lavazza, však tyto vozy cílili pouze na klientelu z řad soukromých zákazníků. Tato „omezenost“ je ale minulostí, neboť Italové dávají do prodeje nový model 500L Pro.

Již podle názvu by se mělo jednat o užitkově zaměřenou verzi, případné vyjmutí druhé řady sedadel a nahrazení zadních oken obyčejným plechem ovšem nečekejte. Fiat jen lehce modifikoval uspořádání za řidičem a spolujezdcem, kde dostanete jen dvě napevno uchycená sedadla. Prostor pro nohy cestujících je tak obětován ve prospěch zavazadelníku, který za všech okolností nabízí 400 litrů (ve standardu se může smrsknout na 343 l), respektive 1 310 l při sklopených zadních opěradlech.

Tím bylo již v továrně učiněno zadost certifikaci N1, více se ale verze Pro neliší. Pod kapotou tak nabízí standardní motory, vybírat lze ovšem pouze ze dvou agregátů. Turbodiesel 1,3 MultiJet přitom nabízí 85 koní, zatímco 1,4litrový benzinový čtyřválec Fire produkuje koní 95. Spotřeba prvního má pak činit 4,2 l na sto kilometrů, kdežto u druhého se laboratorní měření zastavilo na hodnotě 6,2 l/100 km.

V rámci výbavy se užitková (spíše užitkovější) verze vůči standardu již příliš měnit nebude, italské ceny totiž činí 11 900 Eur (cca 309 400 Kč) za benzinový model a 13 900 Eur (361 400 Kč) za Fiat 500L Pro v dieselu. V obou případech jde přitom o částky bez DPH, které tak oproti běžné nabídce představují zhruba pětiseteurové zlevnění. Obdobných 13 tisíc za změnu zadní lavice se tak dá srazit i z českých cen, jež startují sumou 337 900 Kč s daní.


Fiat 500L Pro: užitkové verzi sebrali jedno sedadlo, nepřidali skoro nic - 1 - Fiat 500L Pro
Nová užitková verze Fiatu 500L se ukázala jen na jediné fotce

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.