Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford 1,0 Ecoboost: klíčový „benzin” Fordu na třech minutách videa
19.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Možná to je pouhá paranoidní spekulace, ale vypadá to, jakoby budoucnost menších benzínových Fordů byla čistě tříválcová.
Když zvážíme možnost, že obyčejná benzínová atmosférická šestnáctistovka byla před nějakými deseti až patnácti lety jedním z nejdůležitějších motorů nižší střední třídy a ani dnes její význam není zanedbatelný, měl by mít Ford zatraceně dobrou náhradu, aby z toho nebyl vážný problém. Modrý ovál věří, že tím nástupcem se může stát litrový tříválec s turbodmychadlem.
Ford ovšem sází na litrovou „kartu“ v mnohem širším měřítku než jen v segmentu Golfu. Kromě Focusu a kompaktního vanu B-Max, kde má být aplikována přeplňovaná verze 1,0 Ecoboost, zde máme rovněž Fiestu.
Ta nyní vábí zákazníky velmi důležitým, levným zážehovým motorem o objemu 1,25 litru a výkonem od 60 do 82 koní (sílou nebo spotřebou jsou na tom samozřejmě mnohem lépe diesely nebo benzínový Duratec 1.6 Ti-VCT, na druhou stranu jsou ale také výrazně dražší). Právě tento jednoduchý čtyřválec musí do budoucna udělat místo atmosférické verzi tříválce o výkonu 80 koní a nebylo by překvapivé, kdyby se musel kvůli třeba stokoňové jednotce 1,0 Ecoboost časem poroučet také agregát 1,4 Duratec s výkonem 96 koní.
Jak možná tušíte, ještě nejsme u konce. Před necelým měsícem jsme psali, že Ford pracuje na litrovém Ecoboostu s výkonem až 180 koní, což by teoreticky mohla být silnější náhrada za atmosférický dvoulitr - v podstatě vymírající typ motoru.
Takto pohromadě to možná vypadá zvláště, ale skutečně se zdá, jakoby evropská divize americké automobilky Ford naplánovala benzínovou budoucnost svých vozů (od modelu Ka až po Focus) hlavně ve spojení s jediným tříválcem naladěným na příslušný výkon a chtěla vypustit většinu benzínových čtyřválců v objemu od 1,25 do 2,0 litru. Což by asi bylo docela odvážné rozhodnutí, ale ve světle výše uvedeného to tak opravdu působí.
Pokud máte chuť podívat se blíže na tento zázrak, tak Ford zveřejnil video, kde 1,0 Ecoboost v přeplňované verzi podrobně představuje. Typ s turbodmychadlem má dnes 100 až 125 koní, je vybavený přímým vstřikováním, rozvodem DOHC s čtyřmi ventily na válec a variabilním časováním a malým turbem schopným točit až 250 tisíc otáček. V nabídce výkonů by to tedy měl být pomyslný střed příštího tříválcového portfolia Fordu.
Zdroj: Youtube přes autoblog.it
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Líbánky se dál mění v horor. Stát, který roky podporoval elektromobily, teď vybírá tučnou daň z jedné každé nabíječky
před 10 hodinami
Influenceři rozebrali interiér nového Jeepu na díly přímo na autosalonu, aby se vysmáli jeho kvalitě, výrobce marně protestuje
před 11 hodinami
Kanaďané kašlou na snahu tamní vlády nařídit elektrická auta. Nekupují je skoro vůbec a ani se na to nechystají
včera
Šéfdesignéra Jaguaru na hodinu vyhodili, z firmy ho vyvedla eskorta. Stál za absurdní proměnou značky
včera
Porsche si zkouší zachránit tvář a říká, že plug-in hybridní 911 nebude. Pamatujete, co říkalo před 5 roky o hybridech?
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.03. 22:38 - abgx1
- Chlubítko univerzální 12.03. 22:07 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 12.03. 21:44 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 12.03. 14:55 - řidičBOB
- IT poradna 12.03. 11:44 - pavproch
- GWM STEED 7 12.03. 10:43 - macabe
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.03. 09:10 - pavproch
- BMW Divize 12.02. 14:40 - pavproch
