Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Formulový pilot se natáčel při bláznivých kouscích na silnici, vysvětluje to svérázně
29.11.2020 | Petr Miler
Není pochyb o tom, že pokud se někdo na jakkoli vyšší úrovni věnuje profesionálnímu závodění, umí řídit lépe než většina ostatních. Přesto je třeba se v provozu chovat rozumně.
Jsme ti poslední, kteří vám budou tvrdit, že rychlost zabíjí. Mezi rychlostí jízdy a její bezpečností je mnohem komplikovanější než přímo úměrný vztah, jak ostatně dokladuje dění na německých Autobahnech, dlouhodobě nejbezpečnějších dálnicích v Evropě vzhledem ke kilometrovému výkonu, který zajišťují. Zacházet s rychlostí přiměřeně okolnostem, používanému autu a svým schopnostem je obvykle bezpečnější než se striktně řídit pravidly o omezené rychlosti a nepřemýšlet nad tím, co vlastně děláte - o tom jsme vždy byli a dále zůstáváme přesvědčeni.
Něco takového ale není bianco šek pro jakkoli bláznivé ježdění v běžném provozu, a to bez ohledu na vše zmíněné. Ještě méně rozumné je natáčet se při tom a úplně nejméně rozumné dělat něco takového v pozici veřejně známé a pro své řidičské schopnosti snad i někým respektované osoby. Nevypadá to jako složitá logika, pro Itala Alessia Deleddu ale zjevně složitá je.
Nijak zvlášť známý ani úspěšný pilot jezdící pro stáj Campos Racing ve Formuli 3 si momentálně zažívá chvíle své největší slávy díky výkonům v běžném provozu. Nikoli ovšem v pozitivním smyslu slova - v nespočtu případů se za volanty různých sportovních či supersportovních aut natočil při tom, jak na silnici dělá věci, které řidič-gentleman prostě nedělá. Dva příklady najdete níže, jeden je probíjení se provozem na dálnici rychlostí asi dvakrát vyšší než všichni okolo, druhé nahánění se s motorkářem kdesi na okresce. Ani jedno nevypadá moudře, navíc se zdá, že se Deledda v obou případech natáčí sám držíc volant jednou rukou.
Není divu, že se proti němu zvedla vlna nevole. Své kousky vystavoval na Instagramu, který v mezičase znepřístupnil pro veřejnost, na Twitteru ale některé zůstávají. Lidé tak žádají jeho propuštění z Camposu či trest od FIA, sám Alessio D. se ale s věcí vypořádal pozoruhodným způsobem: „Je mi líto, že byla tato videa spojena s mým jménem. Mým záměrem bylo vždy upozornit na podobné darebácké činy. Chybou pravděpodobně bylo neříci, že to považuji za špatné.”
Aha, takže Alessio Deledda tím chtěl ostatní odradit od podobných věcí, jen jim to zapomněl říci. To bude jistě pravda. Ale názor si pochopitelně udělejte sami.


Alessio Deledda je jezdcem týmu Campos Racing Formule 3, mimo jiné. Jeho videa z provozu níže prý měla odradit ostatní od toho takové věci dělat. Foto: Campos Racing
There are many examples of him recording himself driving one handed, at speed, in public. @FIA @ChrisMedlandF1 @LukeSmithF1 @TomGaymor @NorthHertsSam @HSouthwellFE @JennieGow @racefansdotnet pic.twitter.com/MwZgnjAsuQ
— Nico C. Greene (@NCGaccount) November 26, 2020
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 2 hodinamiLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva