Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hvězda Top Gearu si zazávodila v prý nejlepším autě na světě, není to žádný supersport
9.12.2020 | Petr Prokopec
Chris Harris neusedl za volant Porsche či Ferrari, místo toho se ujal opratí 12koňového stáda. Do souboje proti výkonnějšímu provedením téhož se pustil za volantem legendárního Citroënu 2CV.
Chris Harris si širokou popularitu získal už před tím, než nastoupil do Top Gearu, ovšem až ten z něj udělal hvězdu světového formátu. Prozatím se ale vyhýbá manýrům svých předchůdců, což se projevuje i na jeho volbě nejlepšího auta na světě. Zmýlili byste se, pokud byste tipovali některý z modelů Porsche či Ferrari. Britský novinář totiž již před mnoha lety propadl Citroënu 2CV. Tedy slavné Kachně, jež disponuje menším výkonem, než kolik máte prstů na rukou a nohou.
Láskou k tomuto vozu jej nakazil jeho někdejší kolega v Autocaru Andrew Frankel, který si jeden exemplář toužil pořídit. Dlouhou dobu ovšem nemohl najít vhodný kus a proto dal nakonec přednost Fiatu 500. Harris měl více štěstí a koupil kousek z roku 1957, se kterým se dennodenně svému kolegovi vysmíval. Frankel se tedy nakonec hecnul a za daleko více peněz pořídil vůz z roku 1958 v daleko lepší kondici.
Posměšky tím však neskončily, naopak nabraly na intenzitě. Harris totiž Frankelovi vyčítal, že jeho vůz je spíše výstavním exponátem než skutečným autem na ježdění. A jelikož toto špičkování neustávalo po několik let, rozhodla se dvojice, že využije koronavirových restrikcí a uskuteční dlouho plánovaný závod. Na ten se přitom Frankel řádně připravil, neboť pod kapotu instaloval novější motor se 17 koňmi namísto původních 12.
Napomohla mu ovšem výkonnostní výhoda? To nebudeme prozrazovat, místo toho vás rovnou odkážeme na přiložené video, u kterého se pobavíte daleko více, než kdyby Harris testoval výkonný supersport. Možná i proto nedá na Kachnu dopustit, byť jej vůz zpočátku nechal na holičkách. Trvalo totiž čtyři dny, než se podařilo malého Francouze nastartovat.
Na Citroën 2CV nedá Chris Harris dopustit, právě naopak jej považuje za nejlepší vůz na světě. Ilustrační foto: Citroën
Zdroj: Top Gear@YouTube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 30 minutami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva