Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar přitvrdí, každému modelu v nabídce dopřeje výkonnou verzi R, S nebo GT
26.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovních verzí nabídnou Britové opravdu požehnaně. Kromě základního „eRka“ dorazí v mnoha případech také modely „R-S“ a „R-S GT“.
Britská automobilka je momentálně na koni a tak není divu, že kuje železo, dokud je žhavé. V brzké době se proto nedočkáme jen rozšíření základní nabídky o menší sedan a vůbec první crossover v historii značky, ale také většího počtu sportovních derivátů. Pouze modely s písmenem „R“ ve znaku to přitom nemá skončit, Jaguar totiž chce také více verzí „R-S“. A aby toho nebylo málo, pak dorazí i větší množství vrcholných variant „R-S GT“.
Tyto informace se týkají i zmiňovaného sedanu a crossoveru, čímž by Jaguar začal plně konkurovat Audi, BMW a Mercedesu a oddělením Quattro GmbH, M-divizi a AMG. V případě modelu s vyšší stavbou karoserie ale zřejmě půjde jen o první dva stupně úprav, u vlajkové lodi pak Jaguar nezajde dále než k již představenému XJR. Podle šéfa produktového plánování Stevena De Ploey totiž po takové ostré limuzíně není dostatečně velká poptávka.
Model, u kterého se naopak stoprocentně dočkáme všech tří specifikací, je nový F-Type. U modelu označeného písmenem „R“ by přitom měl nabídnout na rychlost orientovaný luxus, zatímco ve verzi „R-S“ se máme dočkat ultimativních jízdních zážitků na silnici. Jako „R-S GT“ by pak dvoumístný Jaguar měl nabídnout technologii inspirovanou okruhovými závody. Kdy ovšem kterýkoliv z těchto modelů dorazí, to již De Ploey nezmiňuje. Stejně jako aktuálně není jisté, zda výkon 550 koní, kterého se dočkaly modely XKR-S, XFR-S a XKR-S GT, bude překonán. S ohledem na nedávné prohlášení Jaguaru pak ani nevíme, zda vůbec u těchto modelů zůstane v nabídce osmiválec, či zda již bude do hry zapřažen nový šestiválec.
Jisté je tak pouze tolik, že „modely „R“ se stanou nedílnou součástí nabídky u každého modelu, který Jaguar od nynějška představí. Pokud to navíc bude nutné, pak přijdeme i s verzemi „R-S“ a „R-S GT“, protože se pohybujeme v segmentu, který takhle funguje. A protože si je navíc zákazníci žádají.“














Jaguar XKR-S byl první vlaštovkou v řadě
Po kupé a kabrioletu dorazil také sedan XFR-S
Vrchol sportovních Jaguarů prozatím tvoří model XKR-S GT. Jeho výkon však zůstává na stejných 550 koních, jako u „obyčejnějších“ verzí
Prozatím poslední novinkou v řadě rychlých Jaguarů je limuzína XJR. V tomto případě se ale již řada dále rozšiřovat nebude
Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 2 hodinamiGaráž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před 3 hodinamiVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včera