Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme

Pro některé možná mrtvá větev vývoje, pro nás vzpomínka na časy, kdy všechna auta nemusela být šita podle jednoho kopyta, aby obstála před nekonečným množstvím regulací. I tím je poslední Golf R32 ve vskutku svérázné specifikaci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme

16.1.2021 | Petr Miler

Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme

/

Foto: Volkswagen

Pro některé možná mrtvá větev vývoje, pro nás vzpomínka na časy, kdy všechna auta nemusela být šita podle jednoho kopyta, aby obstála před nekonečným množstvím regulací. I tím je poslední Golf R32 ve vskutku svérázné specifikaci.

Zkraje tohoto týdne jsme vám ukazovali jednu kouzelnou ojetinu nabízenou shodou okolností v České republice. Šlo o neobvykle zachovalý, mezi auty dnes prodávanými v Evropě vůbec nejzachovalejší Golf IV V6 4Motion ve specifikaci, které by nepohrdl snad ani zákazník Bentley. Světlá kůže, dřevo, noblesní motor, tmavě zelený lak a spousta výbavy... Svým způsobem kouzelné auto, jaké dnes nemá šanci vzniknout.

Nevzniklo ostatně ani v další generaci, šestiválcový Golf ale ještě jednou koupit šlo, jen jste museli sáhnout po sportovní verzi R32. Pamatují jeho časy a nekonečné debaty nadšenců, zda je mezi šestiválcovými kompakty lepší on a nebo BMW 130i - to už je dnes diskuze jak z filmu pro pamětníky. Projížďka s tímto Golfem na videích níže připomíná nejen jeho existenci, ale i fakt že také R32 šlo nakonec mít v provedení blízkém tomu výše zmiňovanému .

Autor obou videí s nadsázkou říká, že jde o specifikaci pro důchodce a má tak trochu pravdu. I v R32 šlo mít dřevěný volant, dřevěnou řadičku, dřevěné obložení a k tomu světle kožené čalounění. Škoda, že současný majitel část dřevěných obkladů vyměnil za hliníkové, ale i tak na vás z auta dýchne historie, která ostatně prostupuje celým svezením s ním.

Autor říká, že vůz je přes vysoký nájezd skoro 300 tisíc km stále fit a jen vizuálně dává najevo, co má za sebou. Jeho 250 koní dnes neohromí a dynamika atmosféricky plněného motoru teprve ne, třebaže pomalé auto to pořád není. Ale jeho noblesa? A spojení s manuální převodovkou, které je nejnovější generaci nástupnického Golfu R též cizí? Na to už se dívá lépe.

Mrkněte se na to sami, jde o zajímavý pohled do ne zase tak vzdálené minulosti, která se ale velmi vzdálenou zdá. Golf byl před 15 léty úplně jiné auto, evidentně kvalitnější, noblesnější a sázející i na techniku, kterou jste ve většině jiných podobných vozů dostat nemohli. Něco takového už dnes v kompaktní třídě nekoupíte a obáváme se, že už ani nikdy moci koupit nebudete. Ostatně bychom se nedivili, kdybychom za 15 let nad elektrickým Golfem 10 neslintali vzpomínajíc, jak byl možné v roce 2021 koupit 300koňový Golf R, ve kterém bylo možné přeletět Německo s 250 km/h na tachometru, pak za 3 minuty doplnit plnou nádrž a dát si to samé podruhé...


Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme - 1 - VW Golf V R32 Autobahn ilu 01Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme - 2 - VW Golf V R32 Autobahn ilu 02Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme - 3 - VW Golf V R32 Autobahn ilu 03Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme - 4 - VW Golf V R32 Autobahn ilu 04Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme - 5 - VW Golf V R32 Autobahn ilu 05Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme - 6 - VW Golf V R32 Autobahn ilu 06Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme - 7 - VW Golf V R32 Autobahn ilu 07Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme - 8 - VW Golf V R32 Autobahn ilu 08Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme - 9 - VW Golf V R32 Autobahn ilu 09
VW Golf páté generace nebyl žádný krasavec, jeho verze R32 ale pořád má čím oslovit, i když má najeto skoro 300 tisíc km. Ilustrační foto: Volkswagen

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše