Kupte si sultánovu „ex”, přijde na 6,6 milionu Kč i s 400 koňmi

Netušíme, proč brunejský sultán vůbec něco prodává, harémová ex-manželka to ale není. K mání je jeho ne zrovna tuctové Porsche 911 964 Turbo 3,6 S.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Kupte si sultánovu „ex”, přijde na 6,6 milionu Kč i s 400 koňmi

25.5.2014 | Petr Miler | 5 příspěvků

Kupte si sultánovu „ex”, přijde na 6,6 milionu Kč i s 400 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Netušíme, proč brunejský sultán vůbec něco prodává, harémová ex-manželka to ale není. K mání je jeho ne zrovna tuctové Porsche 911 964 Turbo 3,6 S.

O různé sběratele aut, majitele výjimečných sporťáků nebo historických rarit v našem zpravodajství čas od času zavadíme, jen zřídka jsme se dosud otřeli o člověka, kterého lze označit v tomto ohledu za eso mezi esy. Najdou se lidé, kteří mají desítky aut, najdou se tací, kteří jich mají i stovky, brunejský sultán Hassanal Bolkiah jich ale mé přes 7 000 a flotilu služebních vozů velké firmy připomínají opravdu jen počtem.

Je to něco obtížně pochopitelné, ale ve sbírce s hodnotou odhadovanou na více než 100 miliard Kč (průměrná cena jednoho vozu je tedy kolem 14 milionů Kč) se najdou nejen naprosto výjimečné jednotlivosti, ale i nepochopitelně vysoké počty aut, jichž už jeden kus znamená mnoho. Příklady? Přes 600 Rolls-Royců, téměř 400 Bentley, více než 130 Koenigseggů, 5 McLarenů F1 nebo 10 Astonů Martin One-77, kterých se vyrobilo celkem 77. A to jsou kvantitativní rarity, za ty kvalitativní lze označit kupříkladu jediný Koenigsegg Agera CC GT, jediné Porsche Carma, jediný Aston Martin DB4 GT Zagato, jediný Mercedes-Benz CLK-GTR s pravostranným řízením, oba sedany Ferrari 456 GT... Je to neskutečná, nehorázná a nejen pro běžného smrtelníka nutně fascinující kolekce, v níž se vyskytují i auta stvořená automobilkami přímo pro sultána. Třeba i kdysi probírané, už existující SUV Bentley.

Mezi tím vším se vyskytuje rovněž něco ke dvěma stovkám Porsche a právě jedno z nich se rozhodl brunejský sultán prodat. Proč, nemáme ponětí, že by mu vadilo mít jich příliš mnoho, můžeme ale zcela jistě vyloučit, stejně jako to, že by potřeboval peníze. Třeba mu nešla jeho barva k odstínu kalhot nebo s autem nestihl zastavit, když najel 11 911 mil nebo... vážně nevíme. Pokud by vám ale přišlo být zajímavé jezdit ex-autem takového „ex-ota”, máte příležitost. Levná sice není, zcela nedostupná ale též ne.

K mání je tedy Porsche 911 964 Turbo. To je samo o sobě výjimečný, dodnes ceněný automobil, sultán si jej ale pořídil ve verzi s motorem 3,6 v provedení S s paketem zvaným X88. Ten mu přidává třeba výkonnější brzdy, upravenou převodovku nebo dělená kola Speedline. V neposlední řadě pak výkon motoru činí místo standardních 360 více než 400 koní, a tak ani dnes nepůjde o vůbec pomalé auto.

Vaše může být s 18 tisíci mílemi na tachometru od britského prodeje JZM za cenu 194 900 liber, tedy asi 6,6 milionu Kč. To je slušná koupě, navíc budete moci říci, že jezdíte sultánovým autem...


Kupte si sultánovu „ex”, přijde na 6,6 milionu Kč i s 400 koňmi - 1 - Porsche 911 964 Turbo 36 S X88 sultan Brunej prodej 01Kupte si sultánovu „ex”, přijde na 6,6 milionu Kč i s 400 koňmi - 2 - Porsche 911 964 Turbo 36 S X88 sultan Brunej prodej 02Kupte si sultánovu „ex”, přijde na 6,6 milionu Kč i s 400 koňmi - 3 - Porsche 911 964 Turbo 36 S X88 sultan Brunej prodej 03Kupte si sultánovu „ex”, přijde na 6,6 milionu Kč i s 400 koňmi - 4 - Porsche 911 964 Turbo 36 S X88 sultan Brunej prodej 04Kupte si sultánovu „ex”, přijde na 6,6 milionu Kč i s 400 koňmi - 5 - Porsche 911 964 Turbo 36 S X88 sultan Brunej prodej 05Kupte si sultánovu „ex”, přijde na 6,6 milionu Kč i s 400 koňmi - 6 - Porsche 911 964 Turbo 36 S X88 sultan Brunej prodej 06Kupte si sultánovu „ex”, přijde na 6,6 milionu Kč i s 400 koňmi - 7 - Porsche 911 964 Turbo 36 S X88 sultan Brunej prodej 07Kupte si sultánovu „ex”, přijde na 6,6 milionu Kč i s 400 koňmi - 8 - Porsche 911 964 Turbo 36 S X88 sultan Brunej prodej 08
Sultánovo auto nevypadá skromně, teď může být vaše. Hassanala Bolkiaha přitom nemusíte litovat, má jich ještě asi sedm tisíc...

Zdroj: GT Spirit

Petr Miler

Diskuze 5 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše