Maybach 57S Coupe: symbol dvojitého neúspěchu na jednom z mála videí

Maybach 57S Coupe alias Xenatec Cruisiero je samo o sobě fascinujícím autem. Nyní je ale také pozoruhodným symbolem neúspěšného návratu Maybachu i krachu úpravce Xenatec naráz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Maybach 57S Coupe: symbol dvojitého neúspěchu na jednom z mála videí

23.12.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Maybach 57S Coupe: symbol dvojitého neúspěchu na jednom z mála videí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Maybach 57S Coupe alias Xenatec Cruisiero je samo o sobě fascinujícím autem. Nyní je ale také pozoruhodným symbolem neúspěšného návratu Maybachu i krachu úpravce Xenatec naráz.

Patrně vám neuniklo, že Daimler koncem listopadu oznámil brzké znovupohřbení značky Maybach. Komentovali jsme tuto událost jako konec jednoho snu o stvoření německé konkurence hlavně pro britské vozy Rolls-Royce a Bentley, který začalo vedení koncernu snít poté, co jim obě tyto značky koncem předminulé dekády „vyfoukli” konkurenti od BMW a Volkswagenu. Daimler si proto chtěl udělat „vlastní Rolls” a vsadil na kdysi věhlasnou německou „marku” Maybach, jež se mu kdysi dostala do spárů. Byl to zajímavý pokus, zákazníci ale na tuto hru nepřistoupili, tedy rozhodně ne v takovém počtu, který by ospravedlnil investice do ní vložené. Konec všichni známe a s odstupem času (víte jak je to s těmi generály po bitvě...) si můžeme říci, že úplně nejlepší nápad to asi nebyl.

Neznamená to však, že by pod značkou Maybach nevyjely v poslední letech na silnice zajímavé vozy. Třeba takové Zeppeliny 57 a 62 dodnes ohromují svou opulencí, při hledání lahůdek s dvojitým M ve znaku ale nemusíme zůstávat jen za branami automobilky. Po letech bídných prodejů totiž sebevědomý úpravce Xenatec přišel s nápadem postavit na základech sedanu 57 kupé Cruisiero, které by dále mohlo používat označení Maybach. Vzniknout mělo 100 takových aut, a tak ani Daimler nebyl proti, něco podobného mohlo vytrhnout značce trn z paty. Zájem o toto dílo nakonec ani nebyl úplně malý a pár se jich skutečně vyrobilo a prodalo (hovoří se o osmi kusech), než se ale Xenatec dostal dále, pod tíhou svých obrovských a z větší části zdaleka nerealizovaných plánů vyhlásil bankrot.

Vyrobené exempláře ale přesto existují a jezdí, krom bohatství svých majitelů (jeden kus stál 675 tisíc Eur, tedy asi 17 milionů korun) ale symbolizují i smutný konec obou značek. Na kanálu známého lovce výjimečných aut všeho druhu, Marca alias Marchettina, se těsně před Vánoci objevily záběry jednoho z prodaných Cruisier, který se pohybuje (kde také jinde...) po ulicích monackého knížectví. Na videu jej můžete vidět nejen na místě, ale i při startu a v jemné akci také v místech, kde se jezdí velká cena Monte Carla Formule 1.

Prohlédnout a poslechnout si vůz vzniklý poměrně náročnou přestavbou původního Maybachu 57 (hýbat se muselo i se sloupkem B, vůz samozřejmě dostal jiné dveře, střechu...) vybavený dvakrát přeplňovaným šestilitrovým dvanáctiválcem s výkonem 612 koní a výfukovým potrubím naladěným v duchu pekelného luxusu jistě stojí za to.

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.