Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren MP4-12C se mění pod palbou kritiky
22.7.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
McLaren MP4-12C nemá zrovna na růžích ustláno a prohrává jeden srovnávací test s Ferrari 458 Italia za druhým. I proto se u McLarenu rozhodli dopřát mu poněkud odlišné naladění.
McLaren MP4-12C je po hodně dlouhé době horkým želízkem automobilky. Ta v devadesátých letech minulého století uvedla nejrychlejší vůz světa s prostým jménem F1, který sesadilo z trůnu až Bugatti Veyron. Nový model se takovým prvenstvím pyšnit nemůže, ale měl by být rovnocenným partnerem pro vynikající Ferrari 458 Italia.
McLaren se místo toho pouze dočkal kritiky od řady novinářů, protože se svým MP4-12C nedokáže Italii konkurovat. Prý postrádá její kouzlo, zábavnost a konec konců i rychlost jinde než v přímce. Pro McLaren je to jistě hořké sousto, ale těžko si mohl myslet, že Ferrari bude lehkým soupeřem.
Mezi změnami pro větší atraktivitu McLarenu má být lepší odezva na plyn a také upravený zvuk výfuku pro atraktivnější zvuk. Kouzlo změny leží také na bedrech sacího zvukového generátoru, který reguluje úroveň hluku přenášeného z motorového prostoru do kabiny automobilu. Všechny úpravy se ovšem projeví jen při aktivaci závodního módu.
Mluvčí společnosti se vyjádřil v tom smyslu, že tyto změny stejně plánovali, ale díky kritice novinářů a smýšlení firmy „ve stylu Formule 1“ jsou tyto změny rychlejší. Výkon automobilu zůstane stejný, ale změny budou patrné pro řidiče z pocitu ze samotné jízdy.
Tak či onak, McLaren MP4-12C je jistě skvělé vozidlo, ale podle prakticky všech významnějších médií (sami jsme s ním zatím neměli čest) je zkrátka příliš odtažité a nedokáže vtáhnout do hry tak jako konkurence. Ferrari 458 Italia podobné kouzlo má, uvidíme, zda jej po zmíněných změnách bude mít i MP4-12C.












McLaren MP4-12C
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
