Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes W125 Rekordwagen: v roce 1938 jezdil 433 km/h, teď je klenotem muzea Mercedesu
26.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud se rychlostní speciál z roku 1938 rozhodnete spatřit na vlastní oči, možná uslyšíte zařehtat i jeho 736 koní. Ale pouze z reproduktorů.
Nejvyšší možná rychlost fascinovala automobilky se sportovními ambicemi odjakživa. Absolutní vrchol mezi auty určenými pro běžný provoz sice přišel v posledních letech s vozy jako McLaren F1, Bugatti Veyron, Hennessey Venom GT nebo Koenigsegg Agera R, k podobným metám se ale auta připravená speciálně pro tento účel blížila již ve 30. letech minulého století. Jak jsme podrobně vykreslili v článku o Mercedesu T80, s nástupem Adolfa Hitlera k moci přišly i výrazné státní dotace „stříbrným šípům“ v podobě týmu třícípé hvězdy a Auto Unionu. Byl to přitom právě Mercedes-Benz, který nakonec v kláních zvítězil a 28. ledna 1938 nastolil hodnotou 432,7 km/h dodnes nepřekonaný světový rekord dosažený na běžné silnici.
Za volantem rychlostního speciálu seděl Rudolf Caracciola, který v té době byl týmovou jedničkou Mercedesu. Náš předchozí článek se přitom zmiňuje o jeho strastiplných osudech, které jízdě na dálničním úseku mezi Frankfurtem a Darmstadtem předcházely, stejně jako o voze samotném - Mercedesu W125 Rekorwagen poháněném 5,6litrovým motorem V12 o výkonu 736 koní. Proč tedy ona dnešní zmínka?
Z jednoho prostého důvodu. Rychlostní speciál s koeficientem odporu vzduchu pouhých 0,157 se totiž opět stává součástí kolekce modelů Mercedesu vystavených v muzeu ve Stuttgartu. Vystaven je ve společnosti šesti dalších „stříbrných šípů“ v hale č. 7, která by měla uzavírat prohlídku. Zvukový doprovod pak připomíná atmosféru 30. let.
V případě zájmu vám postačí 8 Eur (cca 200 Kč) na vstupné, přičemž svou návštěvu neplánujte na pondělí, kdy má muzeum Mercedesu zavřeno.








Mercedes-Benz W125 Rekordwagen dosáhl v roce 1938 rychlosti 432,7 km na veřejné silnici. Dnes je součástí kolekce firemního muzea
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Zákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
před 2 hodinamiChystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
před 4 hodinamiProdeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
před 5 hodinamiDalší detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
před 7 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva