Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mitsubishi GR-HEV a CA-MiEV: hybridizace a elektrifikace Mitsu pokračuje
13.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinky letošní Ženevy mají být až z 10 % „ekologické”. Větší trochou do mlýna přispěje Mitusbishi, které do Švýcarska přiveze hned dva „zelené” koncepty.
V roce 2009 byla v Ženevě vůbec poprvé vyhrazena celá jedna sekce hybridním a elektrickým vozidlům. Letos by asi něco takového nestačilo, neboť každý desátý vystavený automobil bude podle pořadatelů inklinovat k alternativnímu zdroji pohonu. Některé značky se přitom nehodlají omezit pouze na jednoho zástupce, ale dorazí hned s vícero koncepty či produkčními modely. Mitsubishi bude patřit mezi ně - na jeho stánku najdete hybridní pick-up GR-HEV, elektrický crossover CA-MiEV i nedávno představený Outlander PHEV.
Hybridní SUV však tentokráte necháme stranou, jakkoliv nás udávaná spotřeba 1,9 l/100 km nutí ke štiplavému komentáři. Místo toho se podíváme na zoubek chystaným konceptům, kdy pick-up GR-HEV k podobným bruselským pohádkám kupodivu neinklinuje. Jeho diesel-elektrické ústrojí by totiž mělo vyžadovat každých sto kilometrů 6,4 litru paliva, což zní až překvapivě realisticky. Tedy pochopitelně s ohledem na to, co jsme zvyklí slýchat jako normovanou spotřebu teoreticky, vůz s technologií Super All Wheel Control (S-AWC) pro lepší trakci a stabilitu bude v reálu jistě žíznivější.
V případě konceptu CA-MiEV si podobné úvahy můžeme nechat pro sebe - jde o čistě elektrický crossover, a tak jeho papírová spotřeba bude prostě nulová, realitu zcela pomíjeje. Vůz, který by měl být doma hlavně v městských zástavbách (asi městské SUV, oblíbené to téma posledních let), má na jedno nabití ujet až 300 km. Zatím nevíme, jaké akumulátory by se o to měly postarat, předem ale pochybujeme o realističnosti takového dojezdu - na to by vůz v reálném světě potřeboval akumulátory, které budou příliš těžké, nebo příliš drahé.
Jistotu o parametrech obou novinek budeme mít za tři týdny na samotném autosalonu, kde by nám měla ještě přesněji přiblížit svou budoucnost. Už nyní víme, že vsadit chce hlavně elektromobily a hybridy, a to se s ohledem na limity zejména elektřinou poháněných aut nezdá být úplně realistické.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.



Mitsubishi přiveze na letošní Ženevu hned tři ekologické modely. Produkční Outlander PHEV totiž na stánku doplní koncepty GR-HEV a CA-MiEV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Jediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
před 7 hodinamiAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
před 9 hodinamiDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
před 10 hodinamiMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech, proto značka přichází s další
včeraAudi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva