Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejrychlejší Porsche současnosti ukázalo svou drtivou dynamiku v běžném provozu
12.6.2020 | Petr Prokopec
Žádné auto od Porsche není pomalé, jedno z nich ale musí být nejrychlejší. V případě maximální rychlosti to platí o nové 911 Turbo S, která má jet až 330 km/h. V praxi to zvládá levou zadní.
Porsche 911 vždy představovalo jeden z etalonů mezi sportovními vozy, a to přesto, že Němci v předchozích letech drželi výkon svých pohonných jednotek oproti konkurenci poměrně při zemi. V rámci přímého zrychlení tak Porsche zaostávalo jak za italskou, tak za americkou či japonskou konkurencí. Jako celek ale auto fungovalo tak dobře, že na okruhu jste s ním mohli být rychlejší a přesto nijak netrpět jeho každodenním používáním.
Obecně to platí stále, slova o relativně nízkém výkonu jsou už ale dávnou minulostí. Nejvíce to platí o verzi Turbo S, která ve své poslední iteraci dostala do vínku 3,8litrový šestiválec se dvěma turby, 650 koňmi a 800 Nm točivého momentu. To jsou čísla na úrovni nejlepší konkurence a dynamika odpovídá - sprint na stovku za pouhých 2,6 sekundy a maximálka 330 km/h hovoří za vše.
Přiložené video právě tuhle mapuje v praxi, a to v běžném provozu na německém Autobahnu. Fascinující je nejen schopnost auta rozjet se až na tachometrových 332 km/h, ale také způsob, jakým se Porsche k této metě dopracuje. Dvoustovku totiž máte na tachometru po necelých deseti sekundách, třístovku pak po dvaadvaceti. Auta běžných smrtelníků přitom potřebují tutéž dobu na to, aby se dostaly na stovku či na přibližně stopadesátku.
Je ovšem třeba dodat, že Porsche si za tohle představení nechává královsky zaplatit. Turbo S je totiž k mání od 6 159 000 Kč, pokud si vystačíte s kupé. Za tuto částku přitom kromě již zmíněného dostanete také osmistupňovou automatickou převodovku, pohon všech kol či 128litrový přední a 264litrový zadní (to v případě sklopení sedadel) zavazadelník. Rychlost tedy není jedinou oblastí, ve které Porsche 911 kraluje. I přes dechberoucí zrychlení jde totiž i nadále o poměrně praktický supersport.
Kalup nového Porsche 911 Turbo S je opravdu neuvěřitelný, nejrychlejším Porsche současnosti není náhodou
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 15 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 12 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 11 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz