Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Corvette předvedla svou dynamiku Evropanům, za její cenu je přímo oslňující
26.2.2020 | Petr Prokopec
Americký supersport se dostal do rukou prvním médiím v Evropě a ukázal, čeho je schopen. I na 200 km/h zrychlí dřív než řeknete Chevrolet.
Zaznívá to stále dokola, přesto se to zatím neohrálo. Osmá generace legendárního modelu Corvette představuje revoluci přinášející výkony drahých supersportů na dosah normálních lidí. Video zachycující akceleraci verze s evropskou přístrojovkou z klidu až na více než dvoustovku nejlépe ukazuje, že tohle auto je fantasticky rychlé.
Osmiválcové kupé s odnímatelným střešním panelem mělo při sprintu aktivovaný systém Launch Control, jeho osmistupňový automat ale zjevně zůstal v normálním režimu. O to působivější je, že Corvette C8 dosáhla mety 100 km/h již za 3,1 sekundy. Pokud si přitom uvědomíme, že oficiální data mluví o akceleraci z nuly na 96 km/h za 2,9 sekundy, je evidentní, že americký supersport disponující 502 koňmi a 637 Nm točivého momentu zvládá v reálném světě přesně to, co je uvedeno na papíře.
Oslňující jízda tím nekončí, během dalších zhruba osmi sekund se Corvette dostane na dvoustovku. Tím překonává i počáteční Nissan GT-R generace R35, což je opravdu skvělé, neboť japonský vůz disponuje sofistikovaným pohonem všech kol, zatímco kupé Chevroletu posílá veškerý výkon pouze na zadní nápravu. Oproti Nissanu však Corvette zaostává v nejvyšší rychlosti, neboť zatímco GT-R zvládá 315 km/h, u Chevroletu je konečnou 312 km/h.
Kromě toho je třeba dodat, že nad magickou třístovku se dostane pouze základní provedení, jež bylo naladěno na 497 koní a 630 Nm, to však není při sprintech tak rychlé. Kolik bude stát v Evropě, zatím stále nevíme, v USA ale základ pořídíte v přepočtu pod 1,4 milionu korun. Za paket Z51 Performance vylepšující onu akceleraci pak zaplatíte 5 tisíc dolarů (asi 116 tisíc Kč) navíc. Snad budou evropské ceny podobně atraktivní, třebaže výše zamíří zcela nepochybně.
Dynamika Chevroletu Corvette je vskutku působivá a odpovídá továrním datům, zde poprvé můžeme vidět v akci verzi pro Evropu
Zdroj: Motorsport Magazine@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před hodinou - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva