Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový nejlepší Mercedes v losím testu přes výjimečnou techniku nepředvedl víc než Dacie
8.6.2021 | Petr Prokopec
Je to auto, které se chlubí řadou vychytávek, které by mu měly zajistit i adekvátní jízdní vlastnosti, minimálně v losím testu ale zjevně nezafungovaly, vyrovnáním Dacie Sandero Stepway skutečně neohromí.
Z losího testu se v poslední době stal strašák moderních aut. O to překvapenější jsme byli, když se s náhlým vyhýbacím manévrem ještě slušně slušně popasovala Dacia. Nejprve mezi kužely vjelo Sandero Stepway, jehož rychlost 73 km/h lze vnímat pozitivně, ač to na úspěšné formální projití testem nestačí. Nicméně rumunský hatchback dokázal překonat i mnohem dražší konkurenci. A ještě dále se dostal elektrický Spring, který i na nepřesvědčivých pneumatikách dosáhl předepsaných 77 km/h.
K losímu testu zamířil i poslední Mercedes-Benz třídy S. Konkrétně pak verze S400d, která dostala pod kapotu třílitrový turbodiesel naladěný na 330 koní a 700 Nm točivého momentu. A také hmotností, která bez třiceti kil činí rovné dvě tuny. Hmotnost se ale snaží krotit řada výjimečných technických řešení, která by měla vozu zajistit relativně hbitý průjezd, stejně jako jeho drahé pneumatiky.
Jenže k ničemu takovému nedošlo. Hned při prvním průjezdu rychlostí 77 km/h vůz více kuželů srazil než nechal stát. Tempo tedy bylo nutné snížit a zvolit odpovídající nastavení. Ideál Španělé našli v jízdním režimu Sport+, který snížil a přitvrdil podvozek. Německá limuzína se rázem tolik nenakláněla a její řízení bylo přesnější. Ovšem ani tak to na více než na 74 km/h nestačilo. Při rychlosti o dva kilometry vyšší již opětovně došlo na sražení kuželů. Nejinak tomu bylo i při tempu 79 km/h, jakkoliv řidič chválil čitelné reakce.
Auto tak o 1 km/h překonalo Dacii Sandero Stepway a o 3 km/h se nevyrovnalo Springu. To není zrovna přesvědčivý výsledek, třebaže limuzína zvládla vyšší tempo než třeba Audi A3 či Škoda Octavia. Lze už jen dodat, že Mercedes S400d 4Matic startuje na českém trhu na sumě 2 845 900 Kč v případě standardní verze, respektive na 2 957 240 Kč u prodloužené varianty.






Nový Mercedes-Benz třídy S si střihnul losí test, přičemž mezi kužely projel bez ztráty květinky rychlostí jen 74 km/h. To není ani minimální přijatelná rychlost, ta je o tři kilometry vyšší. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: km77.com@YouTube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 8 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 10 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 11 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
dnesPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva