Nový nejlepší Mercedes v losím testu přes výjimečnou techniku nepředvedl víc než Dacie

Je to auto, které se chlubí řadou vychytávek, které by mu měly zajistit i adekvátní jízdní vlastnosti, minimálně v losím testu ale zjevně nezafungovaly, vyrovnáním Dacie Sandero Stepway skutečně neohromí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nový nejlepší Mercedes v losím testu přes výjimečnou techniku nepředvedl víc než Dacie

8.6.2021 | Petr Prokopec

Nový nejlepší Mercedes v losím testu přes výjimečnou techniku nepředvedl víc než Dacie

/

Foto: Mercedes-Benz

Je to auto, které se chlubí řadou vychytávek, které by mu měly zajistit i adekvátní jízdní vlastnosti, minimálně v losím testu ale zjevně nezafungovaly, vyrovnáním Dacie Sandero Stepway skutečně neohromí.

Z losího testu se v poslední době stal strašák moderních aut. O to překvapenější jsme byli, když se s náhlým vyhýbacím manévrem ještě slušně slušně popasovala Dacia. Nejprve mezi kužely vjelo Sandero Stepway, jehož rychlost 73 km/h lze vnímat pozitivně, ač to na úspěšné formální projití testem nestačí. Nicméně rumunský hatchback dokázal překonat i mnohem dražší konkurenci. A ještě dále se dostal elektrický Spring, který i na nepřesvědčivých pneumatikách dosáhl předepsaných 77 km/h.

K losímu testu zamířil i poslední Mercedes-Benz třídy S. Konkrétně pak verze S400d, která dostala pod kapotu třílitrový turbodiesel naladěný na 330 koní a 700 Nm točivého momentu. A také hmotností, která bez třiceti kil činí rovné dvě tuny. Hmotnost se ale snaží krotit řada výjimečných technických řešení, která by měla vozu zajistit relativně hbitý průjezd, stejně jako jeho drahé pneumatiky.

Jenže k ničemu takovému nedošlo. Hned při prvním průjezdu rychlostí 77 km/h vůz více kuželů srazil než nechal stát. Tempo tedy bylo nutné snížit a zvolit odpovídající nastavení. Ideál Španělé našli v jízdním režimu Sport+, který snížil a přitvrdil podvozek. Německá limuzína se rázem tolik nenakláněla a její řízení bylo přesnější. Ovšem ani tak to na více než na 74 km/h nestačilo. Při rychlosti o dva kilometry vyšší již opětovně došlo na sražení kuželů. Nejinak tomu bylo i při tempu 79 km/h, jakkoliv řidič chválil čitelné reakce.

Auto tak o 1 km/h překonalo Dacii Sandero Stepway a o 3 km/h se nevyrovnalo Springu. To není zrovna přesvědčivý výsledek, třebaže limuzína zvládla vyšší tempo než třeba Audi A3 či Škoda Octavia. Lze už jen dodat, že Mercedes S400d 4Matic startuje na českém trhu na sumě 2 845 900 Kč v případě standardní verze, respektive na 2 957 240 Kč u prodloužené varianty.


Nový nejlepší Mercedes v losím testu přes výjimečnou techniku nepředvedl víc než Dacie - 1 - Mercedes-Benz S-Class 2020 prvni oficialni sada 18Nový nejlepší Mercedes v losím testu přes výjimečnou techniku nepředvedl víc než Dacie - 2 - Mercedes-Benz S-Class 2020 prvni oficialni sada 22Nový nejlepší Mercedes v losím testu přes výjimečnou techniku nepředvedl víc než Dacie - 3 - Mercedes-Benz S-Class 2020 prvni oficialni sada 20Nový nejlepší Mercedes v losím testu přes výjimečnou techniku nepředvedl víc než Dacie - 4 - Mercedes-Benz S-Class 2020 prvni oficialni sada 39Nový nejlepší Mercedes v losím testu přes výjimečnou techniku nepředvedl víc než Dacie - 5 - Mercedes-Benz S-Class 2020 prvni oficialni sada 40Nový nejlepší Mercedes v losím testu přes výjimečnou techniku nepředvedl víc než Dacie - 6 - Mercedes-Benz S-Class 2020 prvni oficialni sada 41
Nový Mercedes-Benz třídy S si střihnul losí test, přičemž mezi kužely projel bez ztráty květinky rychlostí jen 74 km/h. To není ani minimální přijatelná rychlost, ta je o tři kilometry vyšší. Foto: Mercedes-Benz

Zdroj: km77.com@YouTube

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše