Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový Renault Twingo se bez dieselů obejde od počátku, vsadí na benzin a turba
26.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kvůli omezenému prostoru vzadu bude francouzské mini pouze motory 0,9 TCe a 1,2 TCe. Ty nabídnou maximálně 140 koní, bez turba pak 65.
Nedávno jsme zmínili inovovaný ceník Renaultu Twingo, ve kterém již nenajdete dieselový motor. To ovšem není krok nahodilý, nýbrž dobře promyšlený, a to nejen kvůli nové emisní normě Euro 6, která začne platit od září příštího roku. Děje se tak možná i kvůli příští generaci modelu, která změní umístění motoru z přední části vozu na zadní. Je možné, že nová koncepce nabízí vzadu o tolik méně místa, že dieselový motor nepojme, možné je ale i to, že o diesely je v této třídě aut zájem tak malý, že je výrobce vyřadí z nabídky bez ohledu na technické možnosti. Buď jak buď, nové Twingo budou pohánět jen benzinové motory.
Jádro nabídky bude tvořit přeplňovaný 0,9litrový tříválec, který již známe ze stávající generace Renaultu Clio. Počítat tak můžeme s výkonem 90 koní, toto stádo však má tvořit zlatý střed nabídky. Základem se prý stane tento agregát bez přeplňování, který má produkovat koní 65, zatímco na vrcholu stane motor 1,2 TCe naladěný na 140 koní. Tuto pohonnou jednotku by přitom mělo užívat jen Twingo RS.
Všechny agregáty hodlá francouzská automobilka zcela ukrýt do podlahy, z níž budou vykukovat pouze základní obslužné prvky, tedy třeba hrdlo olejové nádrže. To je princip, jaký známe třeba u dvojice Porsche Boxster/Cayman. Jsme přitom zvědavi, zda po stránce jízdní dynamiky nabídne francouzská novinka alespoň špetku zábavy, jíž nás zaplavují německá skoro-dvojčata, třebaže jejím primárním posláním to dozajista není...





































Vzhled budoucího Renaultu Twingo předznamenává třeba koncept TwinRun
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejnovější články
- Po léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
před hodinou Čas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před 3 hodinamiMercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včeraLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva