Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 918 Spyder: do série nakonec s vyšším výkonem, kvůli LaFerrari a P1
29.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský a britský supersport disponují výkonem vyšším než 900 koní, zatímco Němci ještě donedávna nabízeli méně než 800. Změna tak byla nutná.
Pro automobilku Porsche se v posledních letech změnily zažité pořádky, ož je patrné již na skladbě modelů i jejich prodejnosti. Kromě toho ale dochází také k posunu pojmu „dostatečný výkon”. Ještě v roce 2000 totiž základnímu modelu 911 996 Carrera stačilo k oslnění publika 300 koní, dnes obdobné stádo najdete pod kapotou řady obyčejnějších sedanů, kombíků nebo hatchbacků, však i takový Opel Astra OPC 2012 s cenou pár set tisíc má k dispozici 280 koní. Proto ostatně Porsche vyšponovalo sílu svého hybridního supersportu 918 Spyder až na 796 koní, ani to ale po představení nového Ferrari LaFerrari a McLarenu P1 nestačí.
Rozhodnutí automobilky znovu přehodnotit technické parametry tak nakonec ani není překvapivé. Pro Porsche je model 918 Spyder propagátorem nových technologií, na kterých bude postavena velká část budoucnosti značky. Již v úvodu prohraný závod s hlavními rivaly, kteří z kombinace benzinové pohonné jednotky a elektromotoru pumpují více než 900 koní, by ale rozhodně nebyl dobrým renomé. A proto hybridní supersport posílil o nějakých 80 koní na celkové stádo 876 koní - jak přesně, to nevíme, posílení elektromotorů se ale zdá být nejsnazší cestou.
Nová hodnota sice konkurenty ani papírově nedorovná, rázem jsou ale aspoň na dostřel. V reálu bude mít Porsche 918 Spyder beztak problém s Ferrari LaFerrari a McLarenem P1 držet krok, neboť je podstatně těžší. Jestli se mu podaří zajet Severní smyčku Nürburgringu pod sedm minut, jak firma avizovala, to je otázkou, oproti italské a britské konkurenci ale Porsche přichází s odnímatelným střešním panelem a udávaným dojezdem až 150 km čistě na elektřinu.
Jak to všechno bude vypadat v praxi uvidíme po letošním frankfurtském autosalonu, kdy se má definitivně sériová 918 měla představit veřejnosti. Zmíněné informace pocházejí od jednoho z členů fóra Teamspeed, který si prý všechny tři supersporty zakoupil. Ostatně, proč riskovat, že byste si mohli koupit ten spatný...











Porsche 918 Spyder vznikne pouze v 918 kusech. Budoucím vlastníkem jednoho z nich je kupec nového Ferrari LaFerrari a McLarenu P1, který ohlásil našponování sériového výkonu na 876 koní
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 26 minutami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před hodinou
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 3 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 4 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Kúpa jazdeného Audi A6 45 TDI quattro Sport VS Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line 11.03. 08:48 - otiscavin
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
