Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Talisman RS: francouzská M3 asi nebude, ale nekouká se na ni špatně (ilustrace)
9.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Talisman je sice 4,85 metru dlouhý, pod kapotou však má nejvýše 1,6litrové motory. Na soutěžení s konkurencí by tak potřeboval hodně velký „upsizing”.
Je to sotva pár dnů, co nám francouzská automobilka představila nový Renault Talisman, a již zde máme neoficiální ilustraci sportovního provedení RS. Za ni je zodpovědný maďarský grafik X-Tomi, který si za základ vzal jednu z prvně publikovaných fotek. Následně pak sedan dostal do vínku agresivnější nárazník, snížený podvozek a několik černě lakovaných detailů, jež ostře kontrastují s oranžově zbarvenou karoserií.
Na výsledek se přitom kouká více než hezky, zejména ona přední část již není tak kontroverzní (za nás bychom možná i napsali odpudivá, ale nechceme dráždit). Dá se ovšem předpokládat, že zůstaneme pouze u dívání, neboť do výroby Talisman RS nikdy nedorazí. Hlavním důvodem je downsizingový trend, jehož je Renault velkým zastáncem. Z toho důvodu ostatně základní provedení nedostalo pod kapotu nic většího než jedna-šestku.
Samozřejmě, takový Peugeot nám dokazuje, že i z tak malého objemu lze vykřesat 272 koní. Ovšem ani takový výkon by v případě 4,85 metru dlouhého sedanu nebyl imponující. Zvláště v porovnání s konkurencí, kdy kupříkladu takový Opel Insignia OPC dostal do vínku koní 325. A souboj o trůn krále rychlých sedanů střední třídy se odehrává ještě docela jinde.
Ona nemalá délka vozu by pak sice umožňovala zástavbu objemnějšího motoru, k takovému kroku však Francouzi již nepřistoupí. Maximálně tedy můžeme očekávat příchod verze GT, která víceméně jen lehce zvedne výkon motoru Energy TCe nad standardních 200 koní a spíše než na mechaniku se zaměří na vzhled. Jak nám přitom ukazuje maďarský ilustrátor, i to je vlastně posun správným směrem.

Renault Talisman RS vypadá na neoficiální ilustraci jaksepatří agresivně. Nejspíše však nikdy nevznikne
Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 11 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
