Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má

Po stránce dynamiky zůstává Insignia OPC na svém, nově má ale lépe odolávat nedotáčivosti, s automatem pak přicházejí i pádla pod volantem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má

26.8.2013 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po stránce dynamiky zůstává Insignia OPC na svém, nově má ale lépe odolávat nedotáčivosti, s automatem pak přicházejí i pádla pod volantem.

Modernizace vlajkové lodi Opelu, která se ukáže na letošním frankfurtském autosalonu i s verzí Country Tourer patří mezi ty menší. Proto také Němci příliš neotáleli se začátkem přijímání objednávek a Insignia 2014 tak už dokonce zná i své české ceny. Jednu verzi ale po celou dobu vynechávali - vrcholné provedení OPC, kterému se v inovované verzi rozhodli dopřát samostatnou premiéru, a to právě dnes.

Ani v jejím případě ale nečekejte revoluci, rozhodně ne zvenčí. Na karoserii jsou jasně viditelné prakticky jen nové nárazníky na obou koncích, pozornější si všimnou i přepracovaných světel. Německá automobilka však mnohem více úřadovala na technice, zvláště v oblasti zadní nápravy. Nových je zde prý na 60 procent komponentů, přičemž důraz při ladění byl kladen hlavně na potlačení hluků a vibrací. Modifikovaná stabilizační kontrola má pak pro změnu redukovat tendence vozu k nedotáčivosti.

Vyjma těchto změn se odlišného naladění dočkaly tlumiče FlexRide, zbytek mechaniky ale již zůstává při starém. O pohon vozu se tak nadále stará 2,8litrový šestiválec, který produkuje 325 koní a 435 Nm točivého momentu. S touto silou zabere sedanu stovka 6 sekund, zatímco kombi Sports Tourer je o tři desetinky pomalejší. Standardní nejvyšší rychlost pak zůstává nadále omezena na 250 km/h, při koupi sady OPC Unlimited ovšem vzroste na 270 km/h, respektive 265 km/h.

V takové chvíli přijdou vhod brzdy Brembo, i ty jsme však v nabídce Opelu Insignia OPC evidovali již před faceliftem, stejně jako pohon všech kol nebo sedadla Recaro uvnitř. Přepracován byl ovšem přístrojový štít i středová konzole, kterou lze vybavit osmipalcovým displejem. Na tom lze přitom vyčíst info o teplotách, tlaku či dokonce o bočním přetížení. I ten jsme však viděli dříve.

Nejzásadnější novinkou v interiéru se tak jeví pádla řazení, která lze za příplatek spojit s automatickou převodovkou. Řidiči přitom mají umožnit manuální volbu i při aktivovaném automatickém režimu, při 12sekundové nečinnosti ale systém opět přejde na samočinné řazení. Toť pro letošní Frankfurt vše, alespoň v případě verze OPC. Více novinek lze tak očekávat spíše od už zmíněného modelu Country Tourer, který se na autosalonu představí podrobněji.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má - 1 - Opel Insignia OPC 2014 01Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má - 2 - Opel Insignia OPC 2014 02Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má - 3 - Opel Insignia OPC 2014 03Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má - 4 - Opel Insignia OPC 2014 04Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má - 5 - Opel Insignia OPC 2014 05Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má - 6 - Opel Insignia OPC 2014 06Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má - 7 - Opel Insignia OPC 2014 07Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má - 8 - Opel Insignia OPC 2014 08Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má - 9 - Opel Insignia OPC 2014 09
Opel Insignia OPC následuje modernizace standardního modelu, kromě nárazníků, jiné zadní nápravy a pádel pod volantem ale mnoho novinek nepřiváží

Petr Prokopec

Diskuze 1 příspěvek

Autobazar

zobrazit vše