Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má

Po stránce dynamiky zůstává Insignia OPC na svém, nově má ale lépe odolávat nedotáčivosti, s automatem pak přicházejí i pádla pod volantem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má

26.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po stránce dynamiky zůstává Insignia OPC na svém, nově má ale lépe odolávat nedotáčivosti, s automatem pak přicházejí i pádla pod volantem.

Modernizace vlajkové lodi Opelu, která se ukáže na letošním frankfurtském autosalonu i s verzí Country Tourer patří mezi ty menší. Proto také Němci příliš neotáleli se začátkem přijímání objednávek a Insignia 2014 tak už dokonce zná i své české ceny. Jednu verzi ale po celou dobu vynechávali - vrcholné provedení OPC, kterému se v inovované verzi rozhodli dopřát samostatnou premiéru, a to právě dnes.

Ani v jejím případě ale nečekejte revoluci, rozhodně ne zvenčí. Na karoserii jsou jasně viditelné prakticky jen nové nárazníky na obou koncích, pozornější si všimnou i přepracovaných světel. Německá automobilka však mnohem více úřadovala na technice, zvláště v oblasti zadní nápravy. Nových je zde prý na 60 procent komponentů, přičemž důraz při ladění byl kladen hlavně na potlačení hluků a vibrací. Modifikovaná stabilizační kontrola má pak pro změnu redukovat tendence vozu k nedotáčivosti.

Vyjma těchto změn se odlišného naladění dočkaly tlumiče FlexRide, zbytek mechaniky ale již zůstává při starém. O pohon vozu se tak nadále stará 2,8litrový šestiválec, který produkuje 325 koní a 435 Nm točivého momentu. S touto silou zabere sedanu stovka 6 sekund, zatímco kombi Sports Tourer je o tři desetinky pomalejší. Standardní nejvyšší rychlost pak zůstává nadále omezena na 250 km/h, při koupi sady OPC Unlimited ovšem vzroste na 270 km/h, respektive 265 km/h.

V takové chvíli přijdou vhod brzdy Brembo, i ty jsme však v nabídce Opelu Insignia OPC evidovali již před faceliftem, stejně jako pohon všech kol nebo sedadla Recaro uvnitř. Přepracován byl ovšem přístrojový štít i středová konzole, kterou lze vybavit osmipalcovým displejem. Na tom lze přitom vyčíst info o teplotách, tlaku či dokonce o bočním přetížení. I ten jsme však viděli dříve.

Nejzásadnější novinkou v interiéru se tak jeví pádla řazení, která lze za příplatek spojit s automatickou převodovkou. Řidiči přitom mají umožnit manuální volbu i při aktivovaném automatickém režimu, při 12sekundové nečinnosti ale systém opět přejde na samočinné řazení. Toť pro letošní Frankfurt vše, alespoň v případě verze OPC. Více novinek lze tak očekávat spíše od už zmíněného modelu Country Tourer, který se na autosalonu představí podrobněji.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má - 1 - Opel Insignia OPC 2014 01Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má - 2 - Opel Insignia OPC 2014 02Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má - 3 - Opel Insignia OPC 2014 03Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má - 4 - Opel Insignia OPC 2014 04Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má - 5 - Opel Insignia OPC 2014 05Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má - 6 - Opel Insignia OPC 2014 06Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má - 7 - Opel Insignia OPC 2014 07Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má - 8 - Opel Insignia OPC 2014 08Opel Insignia OPC 2014: facelift výkon nemění, jízdní vlastnosti vylepšit má - 9 - Opel Insignia OPC 2014 09
Opel Insignia OPC následuje modernizace standardního modelu, kromě nárazníků, jiné zadní nápravy a pádel pod volantem ale mnoho novinek nepřiváží

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše