Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Seat Ibiza: vývoj designu v obrazech a první fotky Ibizy FR 2012
29.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Seat zveřejnil nové fotky mapující evoluci Ibizy až k současnému faceliftovanému modelu 6J. Ten se představí v Ženevě společně s konceptem budoucího Toleda.
Španělská značka Seat, momentálně komerčně nejméně úspěšná dcera koncernu Volkswagen, nedorazí do Ženevy s prázdnou. Ústředním objektem její expozice se stane modernizovaná Ibiza čtvrté generace vyráběné od roku 2008, jejíž vzhled je známý od prosince loňského roku po náhodných únicích fotografií pořízených kdesi ve Spojených státech.
Vše důležité k tomuto vozu jsme si již několikrát zrekapitulovali, podívali jsme se do prakticky nezměněného interiéru a v zásadě nám nyní chybí už jen potvrzení seznamu agregátů, které se v jednotlivých karosářských variantách objeví. Abychom příznivcům španělské automobilky, kteří nad ní ještě nezlomili hůl, zpříjemnili čekání do otevření bran ženevského autosalonu, nabízíme nové firemní fotografie umožňující podívat se na postupný vývoj designu napříč jednotlivými generacemi. Ten vrcholí pohledem na vlastně úplně první oficiální fotografie verze FR, kterou jsme zatím mohli jen na chvilku spatřit na prvním videu.
Pro úplnost - první Ibiza s interním typovým označením 021A pochází z roku 1984, o její design se postaral Giorgetto Giugiaro a zajímavostí je, že o vývoj benzínových motorů o objemu 1,2 a 1,5 l se postaralo Porsche. Druhá generace 6K z roku 1993 již byla plně vyvíjena pod taktovkou VW a tvary měl na svědomí opět Giugiaro. Třetí pokračování 6L bylo představeno v prosinci 2001, měla společné kořeny s první Fabií a design vznikal pod dohledem Waltera de Silvy.
Faceliftovaná Ibiza by ovšem neměla stát coby „novinka“ na expozici osamocena. Proslýchá se, že Seat dorazí s konceptem příštího Toleda, které se po fiasku minulé generace opět vrátí zpátky ke karoserii sedanu nebo liftbacku. Design by měl být údajně nápadně podobný elegantní frankfurtské studii IBL, v tomto případě se ale již počítá s podobou velmi blízkou sériovému produktu.






Nová sada fotek dokumentuje vývoj designu všech čtyř generací Ibizy, chybí zde ale facelifty starších modelů
Frankfurtský koncept zřejmě nebyl pouhým teoretickým cvičením, ale stane se inspirací pro design konceptu Toleda
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 5 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025Elektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
6.6.2025Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB