Silniční provedení tříválcové formule Ford FF1 míří do Goodwoodu

Propagace litrového motoru EcoBoost skrze formuli FF1 bude pokračovat. Později se ukáže na stejné závodní dráze ve verzi pro běžný provoz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Silniční provedení tříválcové formule Ford FF1 míří do Goodwoodu

22.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Silniční provedení tříválcové formule Ford FF1 míří do Goodwoodu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Propagace litrového motoru EcoBoost skrze formuli FF1 bude pokračovat. Později se ukáže na stejné závodní dráze ve verzi pro běžný provoz.

V poslední době se zdá, jakoby pro značku Ford existovala pouze jedna jediná pohonná jednotka. A to litrový tříválec EcoBoost, který se automobilka rozhodla nacpat pod kapotu prakticky čehokoliv, co nosí modrý ovál na čelní masce. Jmenovat můžeme třeba modely Ford Fiesta ST Fiesta, Focus, B-Max, C-Max nebo Grand C-Max, tím však Ford zdaleka nehodlá skončit. S ohledem na současný downsizingový trend, v jehož rámci chce nabídnou automobilka nabídnout i tříválcové Mondeo a pod kapotu Mustangu dostat čtyřválec, se jednou můžeme dočkat toho, že pidimotor bude jednou pohánět i tuto legendu. A to již bude skutečné zoufalství.

Existuje ale jeden motorový prostor, ve kterém by litrový motor EcoBoost mohl alespoň nějak fungovat - ve formuli Ford FF1. Kompaktnost pohonné jednotky je pro úzký monopost vhodný, výkon navýšený ze standardních 100 či 125 koní na 205 k si pak snadno poradí s muší vahou, jakkoli na charakteru či zvukovém projevu mu to asi nepřidá. Přesto není divu, že tato formule schválená pro provoz na legálních silnicích objela Severní smyčce německého Nürburgringu za pouhých 7 minut a 22 sekund. Překvapivá pak není ani udávaná spotřeba 2,4 l/100 km, ačkoli je jisté, že té Ford FF1 dosahuje leda při jízdě, která má s formulemi jen pramálo společného.

Kolik ovšem z nádrže odteče paliva na okruhu? To bychom se mohli dozvědět již 11. července, kdy bude zahájen Festival rychlosti v Goodwoodu a právě FF1 se tam objeví v provedení se silniční homologací. Ford totiž potvrdil, že tento jednomístný stroj hodlá veřejnosti představit právě během akce pořádané lordem Marchem. Doprovodit by jej přitom měla nová generace modelu Fiesta ST, která se nedávno začala prodávat také na českém trhu.

Tím ale účast Fordu v Goodwoodu nekončí. I když spojena již není s litrovým tříválcem nebo 1,6litrovým čtyřválcem, jehož 182 koní pohání Fiestu ST. Místo toho prostor okolo stoupání do vrchu ozvučí objemné osmiválce nacházející se pod kapotou legendárního Fordu GT 40. Na tento koncert si ovšem budete muset počkat až do září, kdy bude odstartována akce Goodwood Revival.


Silniční provedení tříválcové formule Ford FF1 míří do Goodwoodu - 1 - Ford Goodwood 2013 avizo 01Silniční provedení tříválcové formule Ford FF1 míří do Goodwoodu - 2 - Ford Goodwood 2013 avizo 02Silniční provedení tříválcové formule Ford FF1 míří do Goodwoodu - 3 - Ford Goodwood 2013 avizo 03
Na závodní dráze v britském Goodwoodu se letos představí několik modelů Fordu. Formule FF1 a Fiesta ST dorazí již v červnu v rámci Festivalu rychlosti, na legendární GT 40 přijde řada až v září

Zdroj: WorldCarFans

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše