Volkswagen ruší plány na 10stupňový automat, je příliš náročný a drahý

Koncern VW upouští od plánu zastavět desetistupňovou převodovku do aut s tří- a čtyřválci vpředu napříč. Máme jiné priority, uvedl zdroj z VW.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Volkswagen ruší plány na 10stupňový automat, je příliš náročný a drahý

17.9.2015 | Marek Bednář | 4 příspěvky

Volkswagen ruší plány na 10stupňový automat, je příliš náročný a drahý

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Koncern VW upouští od plánu zastavět desetistupňovou převodovku do aut s tří- a čtyřválci vpředu napříč. Máme jiné priority, uvedl zdroj z VW.

Deset stupňů je pro převodovku malého auta příliš, zjistil Volkswagen a uložil plány na takovou skříň do šuplíku. Po více než dvou letech od ohlášení, že koncern VW vyvine desetistupňovou dvouspojku DSG, tak tento německý gigant otáčí. Přitom už příští rok se měla tato nová převodovka objevit v modelech Golf a Polo, ale také v Audi, Seatech a Škodovkách - zkrátka všude tam, kde jsou tří- a čtyřválcové motory umístěné vpředu napříč.

Motivace byla jasná - dále snížit normovanou spotřebu paliva. Jenže „vývoj je velmi drahý, je to velmi náročné,” uvedl zdroj z Volkswagenu na frankfurtském autosalonu. „Museli jsme zvážit priority a některé jiné věci jsou nyní podstatnější a urgentnější, než nová převodovka,” dodal. Pochopitelně; postavit de facto manuální převodovku - DSG je uvnitř velmi podobná manuálu, jen není manuálně ovládaná - s deseti stupni dost malou na to, aby mohla sedět v autě s motorem napříč, určitě není jednoduché ani levné, což by znamenalo mimo jiné vysokou prodejní cenu.

Převodovka měla existovat i ve variantě, ve které by se mohla zastavět do auta s motorem podélně, a měla zvládnout až 500 Nm točivého momentu. To není úplně moc, zejména když leckterý šestiválcový diesel dnes tolik nabídne, a také měla být v nabídce pro Golf R400 s výkonem 420 koní. Tam by tak byl nový desetikvalt nejspíš na hranici svých možností.

Přestože Volkswagen desetistupňovou dvouspojku vzdal, není to nereálná věc. Automobilky Hyundai a Ford na deseti- a jedenáctistupňových skříních také pracují a zatím to nevypadá, že by chtěly s vývojem skončit. Spotřebu paliva pro katalog totiž nejspíš budou schopny snížit a také by mohly být schopny snáze udržet motory v nejvhodnějším pásmu otáček pro jakýkoliv styl jízdy.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.


Volkswagen ruší plány na 10stupňový automat, je příliš náročný a drahý - 1 - Test VW Golf VII R 2014 050Volkswagen ruší plány na 10stupňový automat, je příliš náročný a drahý - 2 - Test VW Golf VII R 2014 054Volkswagen ruší plány na 10stupňový automat, je příliš náročný a drahý - 3 - Test VW Golf VII R 2014 055
Desetikvalt by byl příliš drahý, zjišťuje Volkswagen (ilustrační foto)

Zdroj: Motoring

Marek Bednář

Diskuze 4 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše