Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen ruší plány na 10stupňový automat, je příliš náročný a drahý
17.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Koncern VW upouští od plánu zastavět desetistupňovou převodovku do aut s tří- a čtyřválci vpředu napříč. Máme jiné priority, uvedl zdroj z VW.
Deset stupňů je pro převodovku malého auta příliš, zjistil Volkswagen a uložil plány na takovou skříň do šuplíku. Po více než dvou letech od ohlášení, že koncern VW vyvine desetistupňovou dvouspojku DSG, tak tento německý gigant otáčí. Přitom už příští rok se měla tato nová převodovka objevit v modelech Golf a Polo, ale také v Audi, Seatech a Škodovkách - zkrátka všude tam, kde jsou tří- a čtyřválcové motory umístěné vpředu napříč.
Motivace byla jasná - dále snížit normovanou spotřebu paliva. Jenže „vývoj je velmi drahý, je to velmi náročné,” uvedl zdroj z Volkswagenu na frankfurtském autosalonu. „Museli jsme zvážit priority a některé jiné věci jsou nyní podstatnější a urgentnější, než nová převodovka,” dodal. Pochopitelně; postavit de facto manuální převodovku - DSG je uvnitř velmi podobná manuálu, jen není manuálně ovládaná - s deseti stupni dost malou na to, aby mohla sedět v autě s motorem napříč, určitě není jednoduché ani levné, což by znamenalo mimo jiné vysokou prodejní cenu.
Převodovka měla existovat i ve variantě, ve které by se mohla zastavět do auta s motorem podélně, a měla zvládnout až 500 Nm točivého momentu. To není úplně moc, zejména když leckterý šestiválcový diesel dnes tolik nabídne, a také měla být v nabídce pro Golf R400 s výkonem 420 koní. Tam by tak byl nový desetikvalt nejspíš na hranici svých možností.
Přestože Volkswagen desetistupňovou dvouspojku vzdal, není to nereálná věc. Automobilky Hyundai a Ford na deseti- a jedenáctistupňových skříních také pracují a zatím to nevypadá, že by chtěly s vývojem skončit. Spotřebu paliva pro katalog totiž nejspíš budou schopny snížit a také by mohly být schopny snáze udržet motory v nejvhodnějším pásmu otáček pro jakýkoliv styl jízdy.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.



Desetikvalt by byl příliš drahý, zjišťuje Volkswagen (ilustrační foto)
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tohle bude někoho bolet, severokorejská televize nevymazala logo na Hyundai doprovázejícím Kim Čong-una
včeraBizarní nehoda ukazuje, jak nebezpečná jsou SUV a další vyšší auta, jiné vozy mohou doslova převálcovat
21.9.2023Tragické dopady downsizingu u Mercedesu neberou konce, novinka dostala naloženo od slabšího, 6 let starého soka
20.9.2023
Nejčtenější články
Nový Koenigsegg odhalil detaily a boří všechny hranice, fascinuje i nádrží nebo držáky na nápoje
25.8.2023Musk chce podle úniku pro Cybertruck díly s přesností na 10 mikronů, ukazuje tím, že o výrobě aut neví nic
25.8.2023Už i na miliardáře došlo, při aukcích vzácných aut v Monterey dvakrát obraceli každou korunu
25.8.2023Německé srovnání prémiových SUV střední třídy vyhrál vůz s nejlepším turbodieselem pod kapotou
25.8.2023Automobilky zjišťují, že prodávat jen elektromobily je nereálné, najednou zase sází na hybridy
25.8.2023
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.23. 02:33 - Lachende Bestien
- Mazda vs Renault 09.22. 22:13 - Sebastien
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.22. 20:28 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.22. 18:17 - řidičBOB
- BMW Divize 09.22. 13:31 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.22. 13:12 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 09.22. 12:32 - pavproch
- Mercedes GLC vs Audi Q5 09.22. 11:23 - řidičBOB