Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW T6 2,0 TDI na Autobahnu ukázal, že lepší než dieselový pohon pro dodávky ještě nikdo nevymyslel
1.6.2023 | Petr Prokopec
Některé automobilky by byly rády, kdybychom začali adorovat jejich elektrické dodávky, to ale jednoduše není možné. Kombinaci dynamiky a dojezdu dieselového Transporteru se žádný elektromobil neblíží ani na sto honů.
Volkswagen Multivan rozhodně není tím typem vozu, se kterým by lidé s oblibou vyráželi na německý Autobahn, aby tam dosahovali nejvyšší rychlosti. Na druhou stranu, právě možnost dosahovat vyššího tempa tam, kde je to možné, je pro řidiče dodávek nadmíru důležitá. Jejich zaměstnavatelé totiž povětšinou mají o reálném světě stejné povědomí, jako politici. Předpokládají tedy, že třeba dopravní zácpy neexistují. A že třeba z Mnichova se můžete dostat do Berlína již za hodinu, a to při mizivé spotřebě.
Něco takového by pochopitelně nezvládla ani dodávka osazená ústrojím z Formule 1, natož pak zmíněný Multivan T6.1 osazený dvoulitrovým turbodieselem naladěným na 204 koní výkonu a 450 Nm točivého momentu. Jakmile nicméně k německému vozu budete přistupovat bez přehnaných požadavků, můžete počítat s nemalým příjemným překvapením. Vůz totiž nemá problém dostat se přes metu 200 km/h, přičemž i v takovém tempu působí velmi stabilně.
Je samozřejmě logické, že při jízdě dvoustovkou vzniká v palivové nádrži menší vír. Už jen proto, že Multivan váží 2,5 tuny a jeho čelní plocha je vskutku masivní. Jakmile se nicméně budete držet trochu více zkrátka, můžete i při plném osazení všech řad sedadel počítat se zhruba 7litrovou spotřebou. A protože palivová nádrž pobere desetinásobek tohoto průměru, lze na jedno natankování zvládnout jak cestu z Mnichova do Berlína, tak i zpátky.
Klasická koncepce tak znovu dokazuje, že opravdu nelze elektromobily tlačit všude, kde si jen zákonodárci vzpomenou. Stačí si ostatně jen uvědomit, že takový ID.Buzz zvládne na jedno dobití zhruba 480 km, a to pouze na papíře, a navíc bez zátěže. Na výše zmiňované trase by tak musel stavět v obou směrech, což by vedlo k časové prodlevě. Na stejný úkol by tak bylo třeba více aut i více zaměstnanců, což pochopitelně vede ke zdražování.
Nechceme se přitom neustále proti chystané revoluci vymezovat, zároveň ale nemůžeme dělat nic jiného, než jí nastavovat nepokřivené zrcadlo. Elektrické dodávky, ať již určené k převozu lidí či nákladu, mají smysl hlavně ve městech, kde není třeba ani vysokého tempa, ani závratného dojezdu. Mimo městskou zástavbu je ale spalovací ústrojí v tomto oboru prozatím nenahraditelné. Jenže zkuste něco takového vysvětlit lidem, kteří nabyli dojmu, že mohou poroučet i větru a dešti.
![VW T6 2,0 TDI na Autobahnu ukázal, že lepší než dieselový pohon pro dodávky ještě nikdo nevymyslel - 1 - VW Multivan T6.1 2021 ilustracni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW T6 2,0 TDI na Autobahnu ukázal, že lepší než dieselový pohon pro dodávky ještě nikdo nevymyslel - 2 - VW Multivan T6.1 2021 ilustracni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW T6 2,0 TDI na Autobahnu ukázal, že lepší než dieselový pohon pro dodávky ještě nikdo nevymyslel - 3 - VW Multivan T6.1 2021 ilustracni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Multivan T6.1 si aktuálně bohužel již nekoupíte, s dieselem však naštěstí můžete počítat i u jeho nástupce. Tím samozřejmě nemyslíme ID.Buzz, nýbrž generaci T7. Foto: Volkswagen
Zdroj: Test Drive Freak@YouTube
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 2 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 4 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 5 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva