Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW T6 2,0 TDI na Autobahnu ukázal, že lepší než dieselový pohon pro dodávky ještě nikdo nevymyslel
1.6.2023 | Petr Prokopec
Některé automobilky by byly rády, kdybychom začali adorovat jejich elektrické dodávky, to ale jednoduše není možné. Kombinaci dynamiky a dojezdu dieselového Transporteru se žádný elektromobil neblíží ani na sto honů.
Volkswagen Multivan rozhodně není tím typem vozu, se kterým by lidé s oblibou vyráželi na německý Autobahn, aby tam dosahovali nejvyšší rychlosti. Na druhou stranu, právě možnost dosahovat vyššího tempa tam, kde je to možné, je pro řidiče dodávek nadmíru důležitá. Jejich zaměstnavatelé totiž povětšinou mají o reálném světě stejné povědomí, jako politici. Předpokládají tedy, že třeba dopravní zácpy neexistují. A že třeba z Mnichova se můžete dostat do Berlína již za hodinu, a to při mizivé spotřebě.
Něco takového by pochopitelně nezvládla ani dodávka osazená ústrojím z Formule 1, natož pak zmíněný Multivan T6.1 osazený dvoulitrovým turbodieselem naladěným na 204 koní výkonu a 450 Nm točivého momentu. Jakmile nicméně k německému vozu budete přistupovat bez přehnaných požadavků, můžete počítat s nemalým příjemným překvapením. Vůz totiž nemá problém dostat se přes metu 200 km/h, přičemž i v takovém tempu působí velmi stabilně.
Je samozřejmě logické, že při jízdě dvoustovkou vzniká v palivové nádrži menší vír. Už jen proto, že Multivan váží 2,5 tuny a jeho čelní plocha je vskutku masivní. Jakmile se nicméně budete držet trochu více zkrátka, můžete i při plném osazení všech řad sedadel počítat se zhruba 7litrovou spotřebou. A protože palivová nádrž pobere desetinásobek tohoto průměru, lze na jedno natankování zvládnout jak cestu z Mnichova do Berlína, tak i zpátky.
Klasická koncepce tak znovu dokazuje, že opravdu nelze elektromobily tlačit všude, kde si jen zákonodárci vzpomenou. Stačí si ostatně jen uvědomit, že takový ID.Buzz zvládne na jedno dobití zhruba 480 km, a to pouze na papíře, a navíc bez zátěže. Na výše zmiňované trase by tak musel stavět v obou směrech, což by vedlo k časové prodlevě. Na stejný úkol by tak bylo třeba více aut i více zaměstnanců, což pochopitelně vede ke zdražování.
Nechceme se přitom neustále proti chystané revoluci vymezovat, zároveň ale nemůžeme dělat nic jiného, než jí nastavovat nepokřivené zrcadlo. Elektrické dodávky, ať již určené k převozu lidí či nákladu, mají smysl hlavně ve městech, kde není třeba ani vysokého tempa, ani závratného dojezdu. Mimo městskou zástavbu je ale spalovací ústrojí v tomto oboru prozatím nenahraditelné. Jenže zkuste něco takového vysvětlit lidem, kteří nabyli dojmu, že mohou poroučet i větru a dešti.
Multivan T6.1 si aktuálně bohužel již nekoupíte, s dieselem však naštěstí můžete počítat i u jeho nástupce. Tím samozřejmě nemyslíme ID.Buzz, nýbrž generaci T7. Foto: Volkswagen
Zdroj: Test Drive Freak@YouTube
Bleskovky
- Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024 - Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024 - Tesly Model Y jako by najednou nikdo nechtěl, německý novinář natočil neskutečné množství neprodaných aut na bývalém vojenském letišti
11.6.2024
Nejnovější články
- Prakticky nejetá Škoda Octavia s top motorem, 4x4, výbavou a po 1. majiteli může být vaše za cenu obyčejné Fabie
před 8 hodinami - Úleva i pro české řidiče, nová pravidla zavedená italskou vládou znamenají konec většiny stacionárních radarů
před 10 hodinami - BMW dochází nápady, kam by ještě pláclo znak divize M. Poslední umístění je už docela zoufalé
před 11 hodinami - Evropské aktivity Fordu se dál hroutí. Padáka dostalo dalších 1 600 lidí, za poslední dobu je jich už přes 6 tisíc
včera - Řidič si spletl volič převodovky auta s ovládáním hlasitosti a naboural, ukázal tím na větší problém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva