Zákazníci Rolls-Royce o downsizing nestojí. Ostatních se nikdo neptá

Klienti britské značky Rolls-Royce očividně žádným baterkami poháněným modelům nefandí a nenechají si sáhnout ani na dvanáctiválce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Zákazníci Rolls-Royce o downsizing nestojí. Ostatních se nikdo neptá

15.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Zákazníci Rolls-Royce o downsizing nestojí. Ostatních se nikdo neptá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Klienti britské značky Rolls-Royce očividně žádným baterkami poháněným modelům nefandí a nenechají si sáhnout ani na dvanáctiválce.

Byla to otázka v přepočtu za padesát sedm milionů korun. Stačilo ji jen položit včas. Místo toho se Rolls-Royce začal vyptávat svých zákazníků na jejich zájem o elektromobily až potom, co za tyto peníze jeden s názvem 102EX postavil a představil na loňském ženevském autosalonu. Že to nebylo moc chytré rozhodnutí, si v automobilce uvědomili až posléze.

Po premiéře vozu Rolls-Royce uspořádal turné. Baterkami poháněný Phantom předvedl více než pětistovce nejlepších klientů, výsledek však těžko odpovídal očekávání. „Reakce byly rozporuplné,“ řekl pro americký magazín Car and Driver Torsten Müller-Ötvös, předseda představenstva a šéf firmy. Lidem se líbila akcelerace a naprosté ticho, jenže představa osmihodinového nabíjení z třífázové nabíječky a až dvacet hodin z běžné zásuvky při dojezdu 200 km byla pro ně naprosto neakceptovatelná.

Spousta zákazníků ale bylo mnohem nekompromisnějších. „Řekli nám to jasně - ,nezahrávejte si s dvanáctiválcovými motory‘,“ prozradil Torsten Müller-Ötvös na newyorském autosalonu, čímž chtěl říci, že menší motory nepřipadají pro majitele vozů Rolls-Royce do úvahy. „Je to jejich svatý grál a milují jej,“ potvrdil nejvyšší boss.

Zjištění, že o elektromobily a downsizing prakticky nikdo nestojí, vyšlo Rolls-Royce celkem jistě na mnohem více než oněch šedesát milionů korun, za ty možná obkroužil svět s prototypem 102EX. Marnotratnost? Dost možná. Britové se však alespoň zeptali. Zákazníci běžných značek jsou ale dnes stavěni před hotovou věc, ať se jim to líbí nebo ne - na výběr je motor „downsizovaný”, nebo žádný.


Zákazníci Rolls-Royce o downsizing nestojí. Ostatních se nikdo neptá - 1 - Rolls-Royce 102EX zive 01Zákazníci Rolls-Royce o downsizing nestojí. Ostatních se nikdo neptá - 2 - Rolls-Royce 102EX zive 02Zákazníci Rolls-Royce o downsizing nestojí. Ostatních se nikdo neptá - 3 - Rolls-Royce 102EX zive 03Zákazníci Rolls-Royce o downsizing nestojí. Ostatních se nikdo neptá - 4 - Rolls-Royce 102EX zive 04Zákazníci Rolls-Royce o downsizing nestojí. Ostatních se nikdo neptá - 5 - Rolls-Royce 102EX zive 05Zákazníci Rolls-Royce o downsizing nestojí. Ostatních se nikdo neptá - 6 - Rolls-Royce 102EX zive 06
Stačilo se zeptat dříve a miliony liber za prototyp 102EX by zůstaly doma. A možná stačilo jen myslet, elektromobily jsou dnes s ohledem na možnosti akumulátorů v této třídě aut stále mrtvým konceptem.

Zdroj: caranddriver.com , autonews.com

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.