Fascinace a historie
2292 článků.
8.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Obrněná auta nemají za cíl konflikty podněcovat, mají hlavně chránit životy těch, kteří se jich účastní. Tahle to dělají potichu, bez nároku na metály...
8.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Není to Ferrari, Lamborghini ani Maserati, přesto jde o působivý stroj, který si nezaslouží upadnout v zapomnění. Tento je vážně výjimečný....
8.12.2017 | Petr Miler
Zkušení mechanici jsou po létech konfrontace s uživateli aut jistě otrlí, přesto i je leccos zaskočí. U těchto 10 případů se asi ani nebudete divit....
3.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
V moderní historii Škody najdeme jen málo lidí, kteří měli na rozvoji firmy takovou zásluhu. Přesto zemřel letos v létě téměř bez povšimnutí....
3.12.2017 | Mirek Mazal
Svého času to byla základní a málokým chtěná verze. Skoro o 10 let později v době všudypřítomných turb a elektronických „udělátek” může leckomu impono...
2.12.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Postupné odhalování nových aut vypadá jako nesmysl internetového věku, pravdou ale je, že ke stejným praktikám se výrobci uchylovali i dřív....
30.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kdo by čekal, že v dobách komunismu bez špetky lidské tváře postaví Škoda auto, který vypadá jako vrchol „kapitalistické tvorby”. Ale stalo se to....
28.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Přes 40 let už je tu s námi Volkswagen Golf. O jeho historii lze napsat knihu a nebo se pokusit shrnout to nejdůležitější do 90 sekund animovaného kli...
27.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tohle auto je extrémně vzácné v jakémkoli provedení, skoro nejetý kus je pak naprostou raritou. Jeden takový je teď na prodej, za skoro 13 milionů....
26.11.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Když se auto jmenuje Felicia, není moc nad čím dumat, prostě se někomu toto jméno líbilo. Ale co když si říká třeba MR2? Náhodná volba to nebývá....
26.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Pick-upy nebývají malá auta, vedle tohoto se ale i ty největší modely ztrácí. Úspěch na trhu to neznamenalo, Tesla přesto chce přijít s něčím podobným...
24.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
76 let by se dnes dožil muž, který hrál zásadní roli při přerodu Škody Auto v automobilku, jak ji známe dnes. Zemřel v autě, které Škodu nakonec „uděl...
24.11.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nízká spotřeba paliva je jistě zajímavá věc, ale má svůj svůj jasný limit - 0 litrů při jízdě pálit nelze. Na druhém konci limit není, co kdy žralo ne...
24.11.2017 | Petr Miler
Jen zřídka se stane, aby byl v České republice objeven světově výjimečný vůz, zvláště když není původem z Česka. V tomto případě se to ale stalo a jeh...
23.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Rozmach turbomotorů v osobních autech je tak rychlý, až by se mohlo zdát, že jsou tu s námi věčně. Jejich historie je ale docela krátká....
20.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Česká automobilka koketovala s pohonem čtyř kol již ve 30. letech. Nikoliv však v Mladé Boleslavi, přední kola navíc vůbec nebyla součástí hry....
20.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Ptáte se, jak je možné, že některé ještě celkem banální opravy stojí v případě exotického supersportu majlant? Není to vždy jen vysokými sazbami servi...
19.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nechceme říci, že je ošklivé nebo úplně nezajímavé, tak velké peníze ale mohl za 13 let starý koncept novodobé Cobry zaplatit jen jediný člověk - jeho...
19.11.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dnes mají diesely klidně přes 400 koní a svou maximální rychlostí atakují třístovku. Nejsou ale zase tak dávno doby, kdy na světový rekord stačilo 160...
19.11.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Historie Československa ani České republiky nezná úspěšnější soutěžní stroj než Škodu 130 RS. Originály jsou nedostupné, i repliky ale mají své kouzlo...