Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
BMW E9 CS s motorem z M5: krásný i schopný stroj laská smysly
28.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud se vám dnešní BMW nelíbí, ani vás nebaví a přesto chcete BMW, můžete sáhnout po krásné E9 CS a vnuknout ji techniku ostré M5 E39.
Existuje spousta lidí, pro které jsou starší BMW vizuálně mnohem přitažlivější než ta nová. A existuje ještě více těch, kterým se současná BMW nelíbí pro jejich techniku, která z nich dělá stále méně řidičské stroje. Pokud patříte mezi takové a zároveň si myslíte, že automobilka byla technicky na vrcholu někdy před 10 až 20 léty a nepohrdnete tehdejšími motory, podvozky a částečně i elektronikou, existuje způsob, jak to všechno zkombinovat. Německá firma MKO se pustila do přesně takového projektu - skloubila elegantní karoserii modelu E9 3.0 CS ze 70. let, předchůdce řady 6 E24, s mechanikou modernější, ale ne zcela moderní M5 E39.
Není tu jen osmiválcový motor S62, ale úplně všechno, tedy manuální šestikvalt, zavěšení kol i kola samotná, brzdy, elektronika, klimatizace a dokonce i interiér, nebo aspoň jeho velká část. Zde je možno vidět výhodu např. v přítomnosti airbagů, z hlediska estetického ale působí tlustý volant a masivní palubní deska dost nepatřičně a radši bychom zachovali sériovou kabinu.
Zvenčí však na karoserii vytvořené studiem Karmann neproběhly téměř žádné změny, snad až na úpravu blatníků pro větší kola či zabudování výfuku o čtyřech koncovkách. Dokud se tedy neznalé oko nepodívá dovnitř, jen máloco dává tušit přítomnost 4,9litrového atmosférického motoru, který produkuje okolo 400 koní a 500 Nm.
Tento stroj je v podstatě křížencem obou zmíněných automobilů. Vznikl postupným namontováním karoserie E9 na šasi a mechaniku E39, ne „pouhým” zabudováním komponentů z E39 do staršího auta. Samozřejmě muselo být obé upraveno, protože BMW řady 5 E39 je docela velké auto a naopak E9 CS zas tak velké není, rozdíl např. v rozvorech je asi 20 cm a v délce asi 12 cm.
Je to jistě zajímavý stroj, který sice jako historický automobil registrovat nepůjde, nemá-li člověk ty správné známé, a někteří puristé budou prskat. Svému majiteli však bude určitě působit obrovskou radost, a to ať už po otevření vrat garáže jen pohledem, či na silnici atmosférickým osmiválcem, manuálním šestikvaltem a podvozkem BMW M5. My jsme pro, z historie BMW mnoho lepších kombinací „vytřískat” nelze...
Moderní palubní deska to trochu kazí, jinak je však tato E9 CS téměř perfektní
Zdroj: CarBuildIndex
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda