Home > Rubriky a sekce > Ostatní > Článek
Crash testy: čínský Qoros 3 má jedno z nejvyšších hodnocení
25.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čínský sedan dosáhl hvězdičkově i procentuálně jednoho z nejvyšších hodnocení v historii testů NCAPu. Za sebou nechal i novu Kiu Carens.
O nové čínské automobilce Qoros jsme psali již mnohokrát. Na její první produkční model hledíme od počátku s optimismem, a to i navzdory těžko pochopitelnému selhání, které provázelo výstavní debut na autosalonu v Ženevě. Přes svébytný design a patřičnou výbavu jsme však stále měli na paměti místo jeho původu, které dosud po stránce bezpečnostní odkazovalo jen k páchnoucímu lepidlu použitému v interiéru a venkovním plechům, jež se při nárazu mačkaly více než harmonika. To ovšem v případě Qorosu 3 sedan neplatí.
Čínský model se momentálně podrobil sérii crash testů Euro NCAP, ze kterých odešel bez ztráty květinky, dokonce si jako první vůz z Říše středu odnáší populární pětihvězdičkové ohodnocení. I když zrovna tomuto spíše marketingovému ohodnocení příliš neholdujeme, zde jej nemáme důvod shazovat, neboť za nálepky a asistenční systémy jej totiž Qoros 3 nezískal. Souběžně s hvězdami totiž přichází také nejlepší hodnocení letošního roku a jedno z nejlepších v historii Euro NCAP v případě samotných nárazových zkoušek.
„Bezpečnost našich vozů byla jedním ze základních cílů vývoje již od počátku. Věrohodně tak ukazujeme, že na zákazníka bereme maximální ohled a zároveň je potvrzena propracovanost tohoto modelů,“ říká k úspěchu viceprezident značky Qoros Volker Steinwascher. Je tedy více než jasné, že nový útok čínských automobilek na evropské trhy již není tak unáhlený jako kdysi ten první.
Pokud tedy Qoros 3 sedan nabídne po příchodu na evropský trh zajímavou jízdní dynamiku a také cenovou politiku, pak by se strádající evropské automobilky měly opravdu začít obávat. Tomu ovšem nebudeme předcházet a raději se zaměříme na konkrétní výsledky posledních crash testů. Ty se kromě čínského sedanu týkají také nové Kie Carens, na kterou se dle našeho abecedního pořádku zaměříme jako první.
Tip: Projděte si výsledky dalších crash testů Euro NCAP.
Stručný přehled výsledků posledních crash testů Euro NCAP

Kia Carens
I když úvodní řeč byla víceméně jen o čínském sedanu, není na tom s bezpečnostní špatně ani korejské MPV. I v jeho případě můžeme samozřejmě zmínit zisk pět hvězd, ty ale pro nás bernou minci nepředstavují. Důraz klademe spíše na procenta dosažená v kategoriích ochrany dospělých a dětských pasažérů a chodců. Již menší váhu má pak pro nás oblast asistenčních prvků, na kterou Euro NCAP pro změnu klade důraz vyšší. Přetlačovat se však s organizací sídlící v Bruselu nehodláme, a proto přikročíme rovnou k jednotlivým výsledkům.
V rámci ochrany dospělých tak Kia dosáhla 94 %, a tak nepřekvapí, že se v tomto směru najde jen velmi málo výtek. Při čelním nárazu je v lehčím nebezpečí hrudník a levá noha řidiče, tím ale testovací komisaři se svou kritikou končí. O trochu větší výhrady však mají k bezpečnosti dětských pasažérů. U tříletých dětí se totiž hlava může při bočním nárazu dostat do kontaktu s tvrdšími částmi interiéru, čímž hrozí vážnější poranění. Proto byla tato oblast ohodnocena pouze 76 procenty.
Větší kritiku schytala Kia také za ochranu chodců. Za nebezpečné byly označeny rohy kapoty a spodní kraje čelního okna, nedostatečnou ochranu však nenabízí ani střed kapoty či dolní část okna. Samotný nárazník je však již v pořádku, stejně jako střed okna. Výsledkem je tak 64 %. Náladu si ovšem korejské MPV může spravit v sekci pomocných berliček, které ji přihazují dalších 81 %. K dispozici je totiž požadovaná stabilizace, varování před nezapnutými bezpečnostními pásy či alespoň manuální omezovač rychlosti.
Tabulka s klíčovými výsledky Kia Carens
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Kia Carens na stránkách Euro NCAP.
Qoros 3
Po představení výsledků Kie Carens tak již můžeme naplno sklouznout k čínskému sedanu, jehož výsledky jsou opravdu působivé. Za ochranu dospělých pasažérů si totiž odváží hned 95 procent, přičemž vůči korejskému MPV nabízí lepší ochranu pro nohy řidiče. Po stránce dětských cestujících je pak ohodnocen hned 87 %, čímž je jasná prakticky nulová kritika. Pro potenciální zájemce pak jistě bude mít význam i fakt, že do vozu padnou všechny dětské autosedačky dostupné na evropském trhu.
Špatně na tom není Qoros 3 ani v oblasti chodců. Stejně jako Kia byl kritizován v oblasti spodních krajních lemů čelního okna a na dvou částech hrany kapoty motoru, tím ale pro komisaře Euro NCAP jejich práce de facto skončila. Zbytek vozu je totiž k nohám, pánvi, hrudníku a hlavě chodců mnohem přívětivější než korejské MPV, proto zisk 77 %.
Velmi dobře se pak Číňané připravili i na oblast asistenčních pomůcek, kde získali stejných 81 procent jako Kia. Ani v tomto případě nechyběl nastavitelný omezovač rychlosti, díky čemuž se Qoros 3 může chlubit renomé, o jakém vozy z Říše středu dosud ani nesnily. Uvidíme časem, zda se jedná pouze o náhodný výsledek, či zda čínské automobilky zvládnou adaptaci na evropské podmínky natrvalo.
Tabulka s klíčovými výsledky Qoros 3
Záběry s následky jednotlivých testů
Zjistěte více: Podrobné výsledky crash testu Qoros 3 na stránkách Euro NCAP.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nejčtenější články
Max Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
29.9.2025
Muž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
29.9.2025
Bývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
29.9.2025
Šéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
29.9.2025
Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
30.9.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.29. 12:21 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
