Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi A1 e-tron v novém provedení prý spotřebuje jen 1,0 l/100 km. Další žert?
19.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Budoucnost Audi prý leží v tříválcovém turbu, které se dvěma elektromotory za zády zajišťuje minimální spotřebu a sprint 0-100 km/h za 9 s.
Není tomu tak dávno, co Audi prohlašovalo, že pouhých snížením hmotnosti karoserie by dosáhlo stejné úspory paliva jako konkurenční značky instalací hybridního systému. O naprostý výkřik do tmy se nejednalo, jak dokazuje třeba představení sedmé generace Volkswagenu Golf. Jeho o poznání lehčí komponenty si skutečně řeknou o méně paliva než dříve, což má kladný vliv i na auta značky se čtyřmi kruhy ve znaku. Co se totiž objeví v jiných koncernových vozech, to mohou v Ingolstadtu považovat za vlastní - nová A3 konec konců těží ze stejných základů.
Neznamená to ale, že by vývoj hybridních vozů a elektromobilů byl úplně odpískán. I přes údajný konec projektu totiž Audi nadále pracuje na hybridní verzi modelu A1 s přízviskem e-tron. Oproti elektrickému supersportu R8 však bude dvojici elektromotorů při jízdních výkonech pomáhat také benzinová pohonná jednotka. Její konstrukce je přitom pro Audi poněkud netypická - jedná se o 1,5litrový tříválec přeplňovaný turbodmychadlem. Že by volání bavorské divočiny?
Samotná A1 e-tron přitom není nová, i když jsme o ní dříve podrobněji nepsali. Původně ovšem pracovala krom elektromotorů s malým Wankelem coby součástí generátoru elektrické energie. Jenže právě komplikace spojené s tímto pohonným ústrojím měly Audi původně od vývoje odradit. Nakonec ale „skoroelektrická” A1 přežila díky použití zmíněného tříválce, který může nejen „nabíjet baterky” jako předchozí Wankel, ale i přímo pracovat s poháněnými koly.
Jeho až 128 koní tak bude pracovat podobně jako v Opelu Ampera - primárně se tedy starají pouze o doplňování energie v bateriích, když na to ale přijde, mohou se stát i samostatnou či doplňkovou pohonnou jednotkou. Vůz bude nadále disponovat i akumulátory o kapacitě 12 kWh, které bude možné dobíjet ze zásuvky a dovolí mu v takovém případě ujet prvních 80 km čistě na elektřinu, teprve poté by se do práce zapojila spalovací jednotka. Audi přitom udává, že A1 e-tron by měla jezdit v průměru za pouhý jeden litr na sto kilometrů.
Toho je ale dosaženo už dávno prokouknutým fíglem - automobilka zcela ignoruje energii „dotankovanou” ze zásuvky a počítá pouze spotřebu paliva během posledních 20 km jízdy, kdy elektřina dojde. Velmi jednoduchým výpočtem tak můžeme spočítat, že ve skutečnosti vůz bude jezdit za pětinásobek, tedy za 5 litrů benzinu na 100 km, nebo jejich ekvivalent. To už působí reálně, se spotřebou jednoho litru paliva na sto kilometrů by se účinnost jeho hybridní soustavy o celkovém výkonu 175 koní musela rovnat intergalaktickým raketám z Hvězdných válek.
Když už jsme zavadili o celkový výkon, sluší se ještě dodat, že vzhledem k němu není malé Audi žádný rychlík - na akceleraci z klidu na stovku potřebuje devět sekund. Když si to dáme dohromady s předpokládanou vysokou cenou (tři motory, kupa baterek...), máme před sebou asi dost důvodů pro oprávněný předpoklad, že se A1 e-tron stejně do prodeje nedostane. Značka ostatně dodala, že hybridní systém Dual-Mode bude dostupný až v „blízké budoucnosti”. A i ta může být ještě hodně vzdálená...









Ještě nedávno se říkali, že vývoj projektu A1 e-tron šouplo Audi k ledu. Eurospotřeba 1 litr na 100 kilometrů ale zřejmě značku přesvědčila k jinému rozhodnutí...
Zdroj: AutoExpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
Nejnovější články
Šéfdesignér Mercedesu dostal padáka. Už bylo načase
před hodinou
Jedno z nejlevnějších SUV VW potěší i ojeté cenou a kvalitami, jen pozor na jeho zásadní slabinu
včera
Nejmenší elektromobil Renaultu končí po pouhém roce v prodeji, spolu s ním i celá divize za něj odpovědná
včera
Jeden z největších kritiků Tesly vyhlásil bankrot, tušíme, kdo se tu bude smát naposled
včera
Moskvič ukázal hned dva nové modely, jeden z nich se dá koupit i v Česku
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.18. 02:45 - Jaggie
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.17. 20:14 - Snowman000
- Rychlodotazy 12.17. 19:03 - PepaSFI
- Střešní box do T drážky 12.17. 18:45 - Kubka Palma
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.16. 20:05 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
